• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 19 خرداد 1397
کد مطلب : 18925
+
-

رونالدو خوشحال نیست

«کریستیانو رونالدو خوشحال نیست»؛ این تیتر بیشتر نشریات ورزشی در جهان در دو سه روز اخیر بوده است. واکنش فرناندو سانتوس، سرمربی پرتغال به این خبر این بود: «ناراحت؟ از این حرف‌ها زیاد زده می‌شود اما من رونالدو را خوشحال دیدم.» این روال کاری کریستیانو در سال‌های اخیر دست‌کم از 2005 به این‌سو بوده است. او هر بار در فصل نقل‌وانتقالات ساز رفتن کوک می‌کند و احتمال ترک رئال را رد نمی‌کند اما درنهایت با چانه‌زنی بر سر مفاد قراردادش موفق می‌شود امتیازات بیشتری بگیرد و بماند. این‌بار بهانه‌اش این است که باشگاه به‌اندازه کافی به او احترام نمی‌گذارد و قدردان او نیست. شایعات زیادی که درباره پیوستن نیمار به رئال منتشر شده، کریستیانو را حساس کرده است. او از آمدن نیمار استقبال کرده اما دوست دارد همچنان نفر اول تیم باشد. دستمزدی که رونالدو خواهان آن است، این است که کمتر از نیمار و مسی نباشد به‌علاوه قولی که باشگاه به او درباره کمک به رفع مشکل مالیاتی‌اش در اسپانیا داده است. 
مارکا اسپانیا نوشته است که باشگاه رئال مادرید و کریستیانو رونالدو یک بار دیگر به‌طور جدی به مرز پایان دادن به همکاری‌شان نزدیک شده‌اند و این‌بار دیگر این اتفاق واقعا ممکن است رخ دهد. پس از آنکه، فلورنتینو پرس، خوسه آنخل سانچس و ژرژ مندس مدیر برنامه‌های رونالدو در روز سه‌شنبه با یکدیگر ملاقات کردند تا مفاد قرارداد رونالدو را مرور کنند، خروجی این ملاقات چندان خوشایند نبود. رونالدو در حال حاضر در هر فصل 21میلیون یورو از رئال مادرید حقوق می‌گیرد که این رقم تا 37میلیون یورویی که نیمار از پاری‌سن‌ژرمن و 50میلیون یورویی که لیونل مسی از بارسلونا می‌گیرد فاصله دارد. یکسال پیش به‌دنبال دوازدهمین قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا در کاردیف منتشر کرد، پرس به ستاره تیمش وعده داده بود که به پاداش عملکرد خوبش در آن فصل حقوق او را افزایش خواهد داد اما طبق اخباری که از منابع نزدیک رونالدو منتشر شده، رقمی که پرس برای ستاره پرتغالی در نظر گرفته 30میلیون یورو خالص پرداختی در سال بوده که شامل 25میلیون یورو حقوق پایه و 5میلیون یورو پاداش بوده که مورد پذیرش مهاجم سابق منچستریونایتد واقع نشده است. رونالدو از گوشه و کنار می‌شوند که رئالی‌ها قصد دارند با پیشنهاد حقوق 37میلیون یورو در فصل، نیمار را از پاری‌سن‌ژرمن به‌خدمت بگیرند. به همین دلیل در جلسه‌ای که روز سه‌شنبه میان مدیران باشگاه و مدیربرنامه‌های رونالدو برگزار شد، پیشنهاد باشگاه اروپا رد شد. تعریف و تمجیدهای بازیکنان از نیمار هم روی اعصاب رونالدو است. مودریچ در باری دوستانه برزیل با کرواسی روی پیراهن نیمار نوشت که به رئال بیا؛ مارسلو هم درباره نیمار گفت: «کریستیانو نمی‌گذارد نیمار به رئال بیاید؟ خب کریستیانو رئیس رئال نیست. درهای رئال همیشه به روی نیمار باز است.» او تا سال2021 قرارداد دارد و برای اولین‌بار در 9سال حضورش در باشگاه کسی نمی‌خواهد جلوی رفتنش را بگیرد. شاید پرس خیالش از این راحت است که رقم فسخ قرارداد رونالدو یعنی یک میلیارد از عهده هر باشگاهی روی کره زمین خارج است. 
در حالی که به نظر می‌رسید کریس قبل یا بعد از برد 3برصفر مقابل الجزایر درباره آینده‌اش در اسپانیا مصاحبه کند، او صرفا درباره تیم‌ملی حرف زد و گفت: «می‌دانیم که شانس قهرمانی جام‌جهانی فوتبال نیستیم. باید واقع‌بین باشیم و بازی به بازی پیش‌روی کنیم. در فوتبال هیچ چیز غیرممکن نیست. می‌توانم با اطمینان بگویم تیم‌ملی فوتبال پرتغال همانند جام ملت‌های2016 اروپا در جام‌جهانی2018 روسیه تا پایان با تمام توان مبارزه می‌کند. باید ببینیم چه نتایجی برای ما رخ خواهد داد.» او در این بازی که یکصدوپنجاهمین بازی ملی‌اش بود 74دقیقه بازی کرد و البته گل نزد.

این خبر را به اشتراک بگذارید