• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 9 دی 1399
کد مطلب : 120286
+
-

تهران به مناسبت ایام فاطمیه با نصب تابلوها، اشعارمذهبی و پرچم سیاهپوش شد

شهر در سوگ یاس

تبلیغات محیطی نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با شعار «مرد میدان» در پایتخت به‌اجرا درمی‌آید

مناسبت
شهر در سوگ یاس

  مجید جباری- خبر‌نگار

به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که امسال با نخستین سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی همزمان شده، خیابان‌ها، میادین و معابر پایتخت سیاهپوش و مهیای عزاداری شهروندان شده‌است.
معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران که هرساله برنامه‌ها و سیاست‌های لازم در این زمینه را به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ می‌کند، امسال هم برنامه‌های مختلفی را برای ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و تکریم بانوی دو عالم تدارک دیده و شهر را آماده این روزها کرده است. بازدید میدانی خبرنگاران همشهری از مناطق مختلف شهر، نشان می‌دهد اقدامات متناسب با این روزها صورت گرفته که همچنان ادامه دارد. به‌طور نمونه بر پایه پل‌های حافظ، کریم‌خان، سیدخندان، مدیریت ، ستارخان و میادین و نقاط بسیاری از بزرگراه‌ها پرچم سیاه یا اشعاری در رثای حضرت زهرا(س) نصب شده است. آماده‌سازی‌ فضای شهر طبق برنامه زمانبندی از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران ادامه دارد. برزین ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با توجه به اهمیت بزرگداشت ایام فاطمیه از مزین کردن تابلوها و بیلبوردهای شهر به نام حضرت فاطمه(س) خبر داد. او به نخستین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت:«سازمان زیباسازی، فضاسازی محیطی را هم به این مناسبت از شب‌های قبل آغاز کرده و قرار است از همه ظرفیت‌ها و فضاهای شهری در اختیار این سازمان و مناطق استفاده شود. ضمن اینکه طی توافقی که سازمان زیباسازی با بنیاد شهید داشته، بخشی از تبلیغات محیطی با شعار «مرد میدان» در شهر به اجرا در خواهد آمد.»
 به‌گفته ضرغامی، طراحی‌ها کاملا با بنیاد شهید هماهنگ و سعی شده از طرح‌های آنها استفاده شود. درواقع فضاسازی محیطی شامل همه فضاهای شهر است؛ چه آنهایی که در اختیار سازمان زیباسازی است و چه آنها که در اختیار مناطق است. او با بیان اینکه در مناطق ۲۲گانه شهر تهران طرح‌های تبلیغاتی به مناسبت شهادت سردار دل‌ها و شهید ابومهدی اجرا می‌شود، ادامه داد: «علاوه بر اینها، ۲دیوارنگاری قرار است اجرا شود که کار این دیوارنگاری‌ها آغاز شده و به‌زودی به اتمام می‌رسد. همچنین قرار است فضاسازی مناسب و 2 کار ویژه در ۲مسیر خیابان انقلاب- آزادی به‌دلیل اینکه مسیر تشییع پیکر ایشان بود و همینطور بزرگراه شهید سلیمانی انجام شود و اقدامات این کار، از دیروز دوشنبه آغاز شده است.» این مدیر ارشد شهرداری تهران با بیان اینکه حوزه فعالیت‌های شهرداری تهران حوزه گسترده‌ای است و برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی همه معاونت‌ها و سازمان‌های مربوطه در حال فعالیت و برنامه‌ریزی هستند، از اجرای ویدئو مپینگ به‌مدت 2 شب در ۱۲ و ۱۳ دی روی برج آزادی خبرداد و گفت: «همچنین یادمان شهید قاسم سلیمانی در دهه فجر رونمایی خواهد شد.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :