• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 22 فروردین 1397
کد مطلب : 11827
+
-

فراکسیون محیط‌زیست پیگیر پرونده فعالان محیط‌زیست است

محمدرضا تابش، رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس از برگزاری جلساتی به‌منظور بررسی وضعیت فعالان بازداشت‌شده محیط‌زیست خبر داد و گفت: در ملاقات‌های عیدانه با رئیس‌جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان زندان‌ها به تمکین از قانون در رابطه با تعیین تکلیف فعالان زیست‌محیطی که در بازداشت هستند، تأکید کردیم.  محمدرضا تابش در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، افزود: خانواده فعالان بازداشت‌شده در بندرعباس اطلاع چندانی از فرزندان بازداشت شده خود ندارند برخی از خانواده‌های فعالان محیط‌زیست که پیگیر وضعیت فرزندانشان بودند ازجمله خانواده آقای قدیری مدعی بودند که ملاقاتی نداشتند و این موضوع را پیگیری کردیم.

این نماینده مجلس درخصوص چرایی انجام نشدن ملاقات میان برخی از خانواده‌های فعالان محیط‌زیست با فرزند بازداشت شده‌شان، تصریح کرد: ضابطین اذعان داشتند که بازپرس هنوز حکمی برای ملاقات این متهم‌ها صادر نکرده‌ است. از سوی دیگر، دستگاه قضا می‌گوید که بازپرس حکم صادر کرده است ولی ضابطین اجازه انجام ملاقات نداده‌اند. در هر صورت موضوع مورد پیگیری قرار گرفته و می‌گیرد.

تابش افزود: موضوع فعالان بازداشت‌شده محیط‌زیست، موضوعی نیست که به بوته فراموشی سپرده شود. همیشه با توجه به روحیه‌ای که دارم می‌گویم خیلی مسائل را رسانه‌ای نکنید، هم‌اکنون هم اگر قضیه آقای قدیری بعد از قولی که مسئولین داده بودند، حل شده بود این موضوع را رسانه‌ای نمی‌کردم اما چون این مسئله حل نشده از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کنم کار در حال پیگیری است. وی خاطرنشان کرد: مسئولین ذی‌ربط سعی‌شان بر این است که قانون مراعات شود منتها باید در اعمال مقررات و ضوابط قانونی به‌صورت شفاف اعلام کنند که چه اقداماتی انجام داده‌اند. از آنها هم می‌خواهیم که قوانین و مقررات قانونی حتما در قبال بازداشت‌شدگان رعایت شود. آنهایی که بازجویی‌هایشان تمام‌شده می‌توانند با قید وثیقه آزاد شوند و با خانواده‌هایشان ملاقات داشته باشند تا در محکمه به اتهاماتشان رسیدگی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید