• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 25 آبان 1399
کد مطلب : 115767
+
-

همکاری ویروس فیفادی و ویروس چینی

چیزی که بیش از فوتبال توجه علاقه‌مندان این ورزش را به‌خود جلب کرده، سیاست و مسائل بهداشتی و پزشکی است

بازی‌های ملی امشب هم با برگزاری یک دیدار جذاب بین انگلیس و بلژیک که یادآور دیدار رده‌بندی جام‌جهانی۲۰۱۴ خواهد بود، برگزار می‌شود. بوسنی هم که دیدار تدارکاتی خانگی خود را 2هیچ به ایران باخته، حالا با ترکیب کامل به مصاف هلند می‌رود. دی‌بوئر در 4 مسابقه‌ای که پس از جدایی رونالد کومان هدایت تیم‌ملی هلند را در دست گرفته، حتی یک برد هم به‌دست نیاورده. در همین گروه ایتالیا و لهستان هم با هم بازی دارند که روبرتو مانچینی با رکورد ۲۰بازی پیاپی بدون شکست به مصاف یاران لواندوفسکی خواهد رفت.

  توقف شمارش
جرزنی انتخابات ترامپ همچنان ادامه دارد و او خودش را رئیس‌جمهور بعدی آمریکا می‌خواند. در کوران شمارش آرا زمانی که او در برخی حوزه‌های انتخاباتی از جو بایدن پیش می‌‌افتاد و سپس با رسیدن موعد شمارش آرای پستی از رقیب عقب می‌افتاد، اولین‌بار در توییتی خواهان آن شد که شمارش آرا متوقف شود. کارزار انتخاباتی بایدن اصرار به ادامه شمارش داشت و اعلام کرد تک‌تک آرا باید شمرده شود. فوتبالی‌ها از این اتفاقات بسیار الهام گرفته‌اند. اولین‌بار گواردیولا پیش از بازی با لیورپول با اشاره به اینکه هر تک‌امتیاز در طول فصل برای قهرمانی اهمیت دارد، گفت: «تک‌تک آرا باید شمارش شود.» سپس نوبت ساوتهمپتون بود که پس از آنکه موقتا و برای اولین‌بار در تاریخ خود به صدر جدول لیگ برتر رسید، در صفحه رسمی خود توییت کرد: «شمارش آرا را متوقف کنید.» طنزهای این‌چنینی ادامه یافت و برخی تیم‌ها پس از رسیدن به صدر در لیگ‌های مختلف به‌شوخی همین جمله ترامپ را بازنشر کردند. زمانی که کریستیانو رونالدو با گلزنی به آندورا به هفت‌قدمی رکورد بیشترین گل‌های ملی علی دایی و ۱۲قدمی رکورد همه گل‌های عمر پله رسید، نخستین بار در صفحه پله توییت زد: «شمارش را متوقف کنید» که اشاره داشت به نزدیک‌شدن رونالدو به رکوردهای این بازیکن افسانه‌ای فوتبال. برای رکورد دایی هم شوخی‌های مشابهی عینا با همین جمله و به زبان انگلیسی و فارسی در فضای مجازی پخش شد. اوسین بولت، قهرمان بازنشسته دوی سرعت هم در اظهارنظری گفت رونالدو هم‌اکنون می‌تواند او را در پیست دوومیدانی شکست دهد.

  در باشگاه بمانید
فیفادی‌ها زمانی به ویروس فیفا تعبیر می‌شدند، به‌دلیل مصدوم‌هایی که بازی‌های ملی روی دست باشگاه‌ها می‌گذاشت. این‌بار هم پیش از آغاز دیدارهای رسمی و در مقطع بازی‌های تدارکاتی هفته گذشته مصدومانی از قبیل جو گومز که احتمالا 4‌ماه از میادین دور خواهد ماند، خبرساز شدند. اگر در تهران ویروس کرونا با آلودگی هوا دست‌به‌دست هم داده‌اند و در حال قتل‌عام مردم پایتخت هستند، در فوتبال هم ویروس فیفا با همدستی ویروس کرونا دارند بازیکنان را قلع‌وقمع می‌کنند. در تیم هوفنهایم 3 کوویدی دیگر کشف شدند تا تعداد دچار‌شدگان به این ویروس چینی در این باشگاه آلمانی به عدد۸ برسد. در باشگاه‌هایی نظیر آاک آتن، تورینو و تیم‌های ملی کره‌جنوبی، کرواسی، اوکراین و... هم کرونا مبتلای فوتبالی گرفت. 2 اتفاق عجیب و خنده‌دار هم رخ داد که احتمالا چیزهایی درباره آنها شنیده‌اید. مورد اول به ویدا مربوط می‌شود که یک نیمه در دیدار دوستانه مقابل ترکیه بازی کرد و بین دو نیمه مشخص شد تست او مثبت بوده و از ترکیب بیرون رفت. برای همین 2بازیکن دیگر کرواسی یعنی بروزوویچ و مودریچ هم که همیشه در کنار او بودند، مشکوک به این ویروس شدند که تست بروزوویچ، هافبک اینتر مثبت درآمد و تست مودریچ منفی. اگر مودریچ هم به جمع آزار و کاسمیرو و میلیتائو اضافه می‌شد، تعداد کرونایی‌های رئال مادرید به عدد۴ می‌رسید. زیدان اخیرا والورده را هم به‌دلیل مصدومیت شدید و سه چهار‌ماهه از دست داده است. مورد خنده‌دار و در عین حال تراژیک این بود که محمد صلاح از اردوی تیم ملی مصر به‌خاطر حضور در عروسی برادرش مرخصی گرفت و در همین مراسم درحالی‌که فیلم‌هایی از قر دادن و حرکات موزون او وسط جمع فامیل‌های داماد و عروس منتشر شده بود، کووید-۱۹ گرفت تا همه کارشناسان فوتبال جهان از این بازیکن به‌دلیل حرفه‌ای رفتار نکردن انتقاد کنند. حالا یورگن کلوپ بازیکنانی مثل جو گومز، فان‌دایک و صلاح را در اختیار ندارد و پیش از این مانه و تیاگو هم کرونا گرفته بودند. هیچ مربی دیگری این همه از کرونا مصیبت ندیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید