• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 5 مهر 1399
کد مطلب : 111289
+
-

کیوسک


  مجله اکونومیست در گزارش اصلی خود این سؤال را مطرح کرده که چرا اغلب دولت‌های جهان، در مسیر مقابله با ویروس کرونا به بیراهه می‌روند؟ در این گزارش آمده که طبق آمار رسمی، شمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در جهان در آستانه 1میلیون نفر است و احتمالا 1میلیون نفر دیگر هم در اثر کرونا درگذشته‌اند، اما در آمار رسمی نیامده‌اند. تجربه هم‌زیستی 9ماهه با کرونا به کشورها کمک کرده میزان مرگ‌و‌میر را کاهش دهند و با تولید واکسن اوضاع بهتر هم می‌شود. اما تولید واکسن پایان راه مبارزه با کرونا نیست، چرا که واکسینه کردن مؤثر همه ساکنان زمین خود بحران بعدی است. باید پذیرفت که اغلب دولت‌ها، از حفاظت مردم دربرابر ویروس کرونا ناتوان بوده‌‌اند. کرونا دست‌کم تا سال 2021 با جهان خواهد بود، بنابراین دولت‌ها باید هرچه‌ زودتر به این آشفتگی‌های داخلی خود در زمینه مدیریت بحران پایان دهند.



  روزنامه یو‌اس‌ای تودی در صفحه نخست خود به موضوع ادامه اعتراض‌ها علیه تبعیض نژادی در شهرهای مختلف آمریکا پرداخته است. بخشی از گزارش این روزنامه، به صد‌و‌نوزدهمین شب اعتراض‌ها در شهر لویی‌ویل ایالت کنتاکی در شرق آمریکا اختصاص دارد که به خشونت کشیده شد. اعتراض‌های لویی‌ویل پس از آن آغاز شد که یک زن جوان سیاهپوست به‌دست 2مأمور پلیس کشته شد. اعلام خبر تبرئه شدن مأموران متهم در پرونده، باعث بالا گرفتن درگیری‌های مردم با پلیس شده است. به نوشته یو‌اس‌ای تودی، این تظاهرات خشن‌ترین تظاهرات اعتراضی شهر لویی‌ویل طی 4‌ماه گذشته بوده است. در جریان درگیری‌های معترضان و نیروهای پلیس، 2مأمور به ضرب گلوله زخمی‌شده‌اند. این روزنامه هشدار داده که خشم موجود در جامعه در شرایطی که امیدی به اصلاح وجود ندارد، زمینه‌ساز خشونت‌های جدی‌تر در آینده خواهد بود.



  روزنامه العربی‌الجدید در صفحه نخست خود بار دیگر به بحران پناهجویان و مسیر سخت پیش رویشان برای رسیدن به کشورهای اروپایی پرداخته است. به نوشته این روزنامه، قوانین کشورهای اروپایی به مرور زمان نسبت به آوارگان سختگیرانه‌تر شده و طرح میثاق جدید پناهندگی از سوی اتحادیه اروپا، زنگ خطری بی‌سابقه در این زمینه به شمار می‌آید. العربی‌الجدید همچنین مدعی است درصورت اجرایی شدن میثاق جدید پناهجویان توسط برخی کشورهای اروپایی، باید توافقنامه دوبلین را تمام‌شده دانست. به نوشته این روزنامه، سیاست جدید اتحادیه اروپا در قبال شهروندانی که به‌دلیل جنگ و ناامنی کشورهای خود را ترک کرده‌اند «غیر انسانی» است. فقط طی سال گذشته، 700هزار نفر خواستار ورود به مرزهای اروپا و کسب پناهندگی در این قاره بوده‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :