• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 1 مهر 1399
کد مطلب : 110929
+
-

کیوسک





  همزمان با افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به ویروس کرونا در لبنان، روزنامه الاخبار در صفحه اول خود با طرح سؤال «آیا بیمارستان‎ها آمار قربانیان را دستکاری می‌کنند» به این موضوع پرداخته است. به نوشته این روزنامه، اکنون لبنان به همان پرتگاهی رسیده که کارشناسان و رسانه‌ها از ماه‌ها قبل، به‌دلیل عدم‌رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم و همچنین انفعال نهادهای مسئول، درباره‌اش هشدار داده بودند. روز گذشته برای نخستین‌بار، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در لبنان از مرز هزار نفر عبور کرد. پیش از این وزارت بهداشت دولت حسان دیاب، عملکرد خوبی در مهار کرونا از خود نشان داده بود، اما با حادثه انفجار بندر بیروت، از سرگیری اعتراضات خیابانی و هرج‌ومرج سیاسی به‌نظر می‌رسد مدیریت این بحران از کنترل دولت خارج شده است. این درحالی است که لبنان به‌دلیل محدودیت زیرساخت‌های درمانی و همچنین کمبود دارو (در اثر بحران مالی و تحریم)، توانایی قابل‌توجهی برای مقابله با انتشار گسترده ویروس کرونا ندارد.



  روزنامه اسرائیلی هاآرتص، در گزارش یک خود، به تصمیم دولت برای اعمال محدودیت‌های بیشتری برای مقابله با همه‌گیری کرونا پرداخته است. شرایط بحرانی وضعیت ابتلا به کرونا در اسرائیل، باعث شده تا محدودیت‌های بسیار سختگیرانه‌ای در سرزمین‌های اشغالی اعمال شود اما افزایش خیره‌کننده آمار مبتلایان جدید، نگرانی‌های زیادی ایجاد کرده و دولت راه چاره را اعمال محدودیت‌های بیشتر می‌داند. براساس گزارش هاآرتص، اسرائیل به نسبت سرانه، بیشترین تعداد مبتلایان جدید در سراسر جهان را دارد. آمار روزانه مرگ‌ومیر به‌خاطر کرونا، یکشنبه در اسرائیل به 30نفر رسید. آمار مبتلایان جدید در روز شنبه هم رکورد شکست و به 5هزار و 300نفر رسید. محدودیت‌های تازه در حالی بررسی می‌شود که روز جمعه، برخی محدودیت‌های سراسری به‌مدت 3هفته در سراسر سرزمین‌های اشغالی اعلام شد. 



  با افزایش ناگهانی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس، روزنامه گاردین چاپ لندن در گزارشی به تلاش دانشمندان این کشور برای هشدار به مردم در مورد جدی گرفتن بحران پرداخته است. روز یکشنبه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس به 3 هزار و 900 نفر رسید. 18 نفر نیز جان دادند. طبق اعلام دولت انگلیس، این کشور در حال ورود به موج دوم شیوع ویروس کروناست و به همین دلیل قرار است محدودیت‌های تازه بر تردد در شهرهای مختلف اعمال شود. علی‌رغم آنکه دولت تجمع بیش از 6 نفر را ممنوع کرده، جوانان انگلیسی در مخالفت با این قانون، در لندن و دیگر شهرها آخر هفته را در گروه‌های پرجمعیت در خیابان‌ها گذراندند. دانشمندان انگلیسی پیش‌بینی کرده‌اند به زودی آمار روزانه مبتلایان به کرونا در این کشور از مرز 6 هزار نفر خواهد گذشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :