• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
سه شنبه 7 مرداد 1399
کد مطلب : 106078
+
-

رئیس بنیاد مستضعفان: بنیاد فعالیت انتخاباتی نخواهد کرد

رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی، گفت: پیشرفت پروژه پلاسکو خوب است و اسکلت ساختمانی این بنا به شکل کامل اجرا شده است و به‌زودی پروانه ساختمانی آن از سوی شهرداری صادر می‌شود.
پرویز فتاح در نشست خبری در پاسخ به سؤال همشهری درباره پلاسکو و پارکینگ پاساژ پروانه و برنامه بنیاد برای این پارکینگ، گفت: پلاسکو از روز اول پارکینگ نداشت و اگر می‌خواستیم پارکینگ را تأمین کنیم، مساحت زمین پلاسکو اجازه این کار را نمی‌داد. براساس مصوبه شورای‌عالی معماری و شهرسازی، مقرر شد پلاسکو بدون پارکینگ ساخته شود و بنیاد برای تأمین پارکینگ از فضای روبه‌روی این ساختمان استفاده کند. وی توضیح داد: در تفاهم با شهرداری مقرر شد، بنیاد مستضعفان پارکینگ پروانه را مقاوم‌سازی‌، مناسب‌سازی‌ و تجهیز کند و با واگذاری آن به شهرداری کسری پارکینگ پلاسکو جبران شود؛ حتی به شهرداری پیشنهاد شد هزینه این اقدام از سوی بنیاد به شهرداری پرداخت شود و مدیریت شهری خود متولی اقدامات بعدی در پارکینگ پروانه شود. فتاح به نگرانی کسبه و دستفروشان مستقر در پارکینگ پروانه اشاره کرد و گفت: بنیاد مستضعفان هیچ نوع مالکیت یا مدیریتی در پارکینگ پروانه ندارد و این فضا را تملک نکرده است. دستفروشان شریفی که در این محل کسب و کار دارند از سوی بنیاد با مشکلی روبه‌رو نمی‌شوند؛ چراکه بنیاد اساساً مسئولیتی در پارکینگ پروانه ندارد. فتاح با بیان اینکه منتقدان بنیاد مستضعفان از بزرگ بودن آن گلایه دارند، بدون اعلام نام شرکت، از ارائه پیشنهاد برای مدیریت و اداره شرکتی بزرگ و مشکل‌دار به بنیاد خبر داد و گفت: درخواستی از سوی مسئولان کلان کشور برای پذیرش مدیریت شرکت‌هایی که پیش از این واگذار شده‌اند و اکنون مشکلاتی دارند به بنیاد نشده است. هم‌اکنون تنها در یک مورد چنین پیشنهادی به بنیاد شده است و در حال بررسی موضوع هستیم.
وی اضافه کرد: درصورتی که مسئولان کشور از بنیاد بخواهند در این حوزه ورودی داشته باشند، بررسی پیشنهاد ارائه شده را وظیفه خود می‌دانیم و قطعاً با درنظر گرفتن همه جوانب تصمیم‌گیری لازم انجام خواهد شد.
فتاح همچنین در مورد ممنوعیت فعالیت کارکنان بنیاد مستضعفان در انتخابات پیش رو، اظهار داشت: در زمانی که در کمیته امداد فعالیت می‌کردم مسئولان  اطمینان دادم به که هیچ بحث انتخاباتی در کارکنان کمیته امداد رخ نخواهد داد و امروز نیز در بنیاد مستضعفان از گذشته بیشتر مراقبت خواهیم کرد و به هیچ‌وجه بنیاد در هیچ جای کشور فعالیت انتخاباتی نخواهد داشت و سابقه بنیاد منزه است اما باز هم بیشتر مراقبت خواهیم کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید