• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
یکشنبه 22 مرداد 1402
کد مطلب : 199764
+
-

حمایت بنیاد مستضعفان از توسعه سیستان و بلوچستان

پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان در سفر به استان سیستان و بلوچستان از آمادگی این نهاد برای ۱۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای توسعه زیرساخت‌های این مناطق خبر داد. او با اشاره به سرمایه‌گذاری بنیاد جهت دوبرابر شدن ظرفیت تولید نیروگاه چابهار و افزایش ظرفیت تولید آن به ۱۰۰۰ مگاوات، اعلام کرد: البته این سرمایه‌گذاری بنیاد نیازمند تضمین تامین خوراک گاز نیروگاه و تکمیل خطوط انتقال برق است. فتاح گفت: در حال حاضر ساخت ۱۳۵۰ واحد مسکونی با مشارکت بنیاد مستضعفان در مناطق جنوبی استان در جریان است که ان‌شاءالله این واحدها تا دهه فجر امسال تکمیل و به خانواده‌های محروم این شهرستان‌های جنوبی واگذار می‌شود. وی با اشاره به تخصیص ۵۰ میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات قرض‌‌الحسنه ضروری و اشتغال محرومان اعلام کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی از شهرستان‌های جنوبی استان سیستان و بلوچستان و شهرستان‌های نیک‌شهر، کنارک، راسک، سرباز، دشتیاری، لاشار، دلگان، چابهار و فنوج، هزینه خواهیم کرد و البته توزیع این اعتبار باید با نظارت مسئولان استان انجام شود تا عدالت در توزیع این اعتبار محقق شود.
رئیس بنیاد در سفر به زابل اعلام کرد: طی سال گذشته بنیاد مستضعفان بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی و آبادانی در شهرستان‌های زهک و زابل، به‌ منظور اجرای طرح‌های مسکن، معیشت، قرض‌الحسنه، طرح‌های آموزشی و بهداشتی و … هزینه کرده است. فتاح همچنین از مشارکت این بنیاد برای خانه‌دار شدن ۱۲ هزار خانواده محروم این استان خبر داد و افزود: این تعداد شامل طرح‌های خانه‌دار شدن خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر، خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، محرومان فاقد پوشش حمایتی و البته تکمیل خانه‌های نیمه‌کاره محرومان در مناطق مختلف این استان می‌شود و این درحالی است که ساخت بخش عمده این واحدها تا دهه فجر امسال به اتمام می‌رسد.
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه از سال ٩٩ تا امروز، بنیاد بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان کمک نقدی به خانواده‌های محروم استان داشته، گفت: این مبلغ در بخش‌های مختلفی از جمله مشارکت در احداث مسکن، تامین تجهیزات و لوازم خانگی آسیب‌دیدگان سیل این استان، کمک به ایتام، کمک‌های کرونایی، تحصیلی، ودیعه مسکن، تجهیزات توانبخشی و … میان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی استان و همچنین محرومان فاقد پوشش حمایتی هزینه شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید