• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 16 خرداد 1402
کد مطلب : 193678
+
-

کمک بنیاد مستضعفان به زلزله‌زدگان و محرومان

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به برخی اقدامات این بنیاد در حوزه محرومیت‌زدایی از آذربایجان‌غربی گفت: این نهاد علاوه بر ۱۵۰ میلیارد تومان سیمان و میلگرد رایگان برای بازسازی منازل آسیب‌دیده در زلزله خوی، ۳۵۰ میلیارد تومان خدمات محرومیت‌زدایی را به خانواده‌های محروم آذربایجان‌غربی عرضه کرده‌است.
به گزارش روابط‌عمومی بنیاد، سیدپرویز فتاح در حاشیه سفر به استان آذربایجان‌غربی و بازدید از مناطق زلزله‌زده خوی با اشاره به حمایت ۱۵۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در  تامین سیمان و میلگرد مورد نیاز بازسازی منازل آسیب‌دیده از زلزله خوی اظهار کرد: این نهاد علاوه بر ارائه خدمات به مناطق زلزله‌زده خوی، در احداث نزدیک به ۲۰۰۰ واحد مسکونی برای محرومان آذربایجان غربی در قالب تفاهمنامه‌های جداگانه با کمیته امداد، بنیاد مسکن و بهزیستی با هدف خانه‌دار شدن خانواده‌های محروم و دارای چندمعلول مشارکت دارد که تا امروز ۶۴۵ واحد تکمیل و تحویل شده است.
وی با بیان اینکه ۳ شهرستان چالدران، تکاب و سردشت از مناطق هدف طرح آبادانی و محرومیت‌زدایی بنیاد هستند گفت: بنیاد مستضعفان در این ۳ شهرستان ۱۳۹ پروژه در دست اجرا دارد. تلاش می‌کنیم با تکمیل این طرح‌ها، چهره این مناطق تغییر کند. فتاح در ادامه از توزیع بیش از ۱۶۴ هزار بسته حمایتی در قالب بسته‌های معیشتی، بسته‌های سلامت مادران، بسته‌های لبنی و بسته‌های حمایت از خانواده‌های دارای چند نوزاد به همت بنیاد مستضعفان در استان آذربایجان غربی خبر‌داد. رئیس بنیاد مستضعفان همچنین با اشاره به خرید لوله خط انتقال ۲۴ کیلومتری آب‌ِشرب شهید شبان در بخش انزل ارومیه توسط این بنیاد خبر داد و گفت: این طرح آبرسانی، دسترسی به آبِ شرب سالم برای ساکنان ۳۳ روستا با جمعیتی بالغ بر
۸۶۰۰ خانواده در بخش انزل را تامین می‌کند.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید