• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 19 خرداد 1399
کد مطلب : 102172
+
-

خلعتبری: نباید سلامتی افراد به خطر بیفتد

مهاجم شهرخودرو می‌گوید که بی‌انصافی است اگر لیگ نیمه‌کاره بماند و پرسپولیس قهرمان نشود

امیرحسین اعظمی

با وجود اینکه ستاد مبارزه با کرونا و سازمان لیگ مدتی پیش، از برگزاری ادامه مسابقات لیگ برتر خبر دادند، ولی همچنان شایعاتی درخصوص عدم‌برگزاری مسابقات به گوش می‌رسد. این در حالی است که برخی باشگاه‌ها مخالف ادامه یافتن مسابقات هستند. محمدرضا خلعتبری مهاجم شهرخودرو هم تأکید می‌کند که در این وضعیت نباید بازی‌ها را برگزار کرد. او به سؤالات خبرنگار همشهری پاسخ می‌دهد.

  شهر خودرو تمرینات را آغاز کرده است؟
بله، ما دوباره از روز جمعه استارت زدیم، ولی متأسفانه شرایط اصلا خوب نیست و معلوم نیست بازی‌ها چگونه قرار است برگزار شود.
 یعنی شرایط را برای برگزاری بازی‌ها مناسب نمی‌بینی؟
متأسفانه خیلی از مردم مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. من مدتی در شمال و کنار خانواده بودم و می‌دیدم که خیلی از مردم به مسافرت می‌روند. همه باید درک کنیم که این وضعیت خیلی خطرناک است و دوباره تعداد آنهایی که به این بیماری مبتلا شده‌اند، بسیار زیاد شده است. ما خیلی دوست داریم بازی‌ها برگزار شود و دوباره فوتبال بازی کنیم، ولی شرایط در خیلی از شهرها قرمز است و تیم‌ها هم با این وضعیت باید برای انجام بازی‌ها مدام در سفر باشند.
 طبق اعلام مسئولان وزارت بهداشت، بیماری کرونا فعلا از بین نخواهد رفت و حتی ممکن است شرایط در ماه‌های آینده بدتر هم شود. با این وضعیت مدام باید به تعطیلی بازی‌ها فکر کنیم؟
الان خیلی‌ها از شروع لیگ آلمان حرف می‌زنند، ولی ما باید بپذیریم که در خیلی از زمینه‌ها از کشورهایی مثل آلمان، اسپانیا، ایتالیا و... عقب هستیم. شما دیدید که کشورهایی مثل هلند و فرانسه لیگ را تعطیل کردند و حتی فرانسه قهرمان را هم معرفی کرد. ما هم تابع تصمیم فدراسیون فوتبال هستیم و اگر بگویند بازی کنید باید این را بپذیریم. حرف من این است که نباید سلامتی افراد به خطر بیفتد. همه ما باید به فکر هم و خانواده‌هایمان باشیم. بسیاری از افراد خصوصا آنهایی که مسن هستند در معرض خطر قرار گرفته‌اند.
 برخی این موضوع را عنوان می‌کنند که پرسپولیس، فدراسیون فوتبال را برای برگزاری لیگ برتر تحت فشار قرار داده است. تو این حرف را قبول داری؟
پرسپولس با این اختلاف امتیاز شانس اول قهرمانی است؛ خصوصا اینکه تمام بازی‌های سخت خودش را هم انجام داده است. آنها در 3 فصل گذشته هم قهرمان شدند، آیا این قهرمانی‌ها به‌خاطر کرونا و برگزار نشدن بازی‌ها بود؟ 
پرسپولیس الکی جام نمی‌گیرد. آنها در سال‌های گذشته با اقتدار قهرمان شدند و امسال هم قهرمان می‌شوند.
 اگر لیگ نیمه‌کاره بماند، پرسپولیس باید به‌عنوان قهرمان معرفی شود؟
بله، بی‌انصافی است اگر این تیم را به‌عنوان قهرمان معرفی نکنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید