• دو شنبه 30 خرداد 1401
  • الإثْنَيْن 20 ذی القعده 1443
  • 2022 Jun 20

ذهن ناآرام و افزایش مصرف مُسکن‌ها

انسان‌ها وقتی از موضوعی خسته‌اند، تحمل آنها نسبت به پذیرش سایر عوامل کمتر می‌شود، مثلا در شرایط افسردگی یا استرس، آستانه تحمل بدن و تحمل درد کم شده و مجموع این عوامل باعث می‌شود تا میل به استفاده از مسکن‌ها و داروها هنگام مواجهه با درد افزایش پیدا کند.

تهرانگردی با اسکوتر برقی

کم‌کم حمل‌ونقل در شهرهای بزرگ دنیا با استفاده از فناوری‌های پاک و نوین چهره جدیدی پیدا می‌کنند تا ساکنان آنها نفس راحت‌تری بکشند. به‌گزارش همشهری، تهران هم از این قاعده مستثنی نیست و همین حالا که اتوبوس برقی مراحل تست خود را در خط میدان جمهوری- بهارستان پشت سر می‌گذارد، وسایل نقلیه کوچک‌تری مثل دوچرخه برقی، موتور برقی و اسکوتر برقی هم خودی نشان می‌دهند.

هزار و یک مزیت دیپلماسی همسایگی

در هفته‎های اخیر شاهد حضور روسای‎جمهور کشورهایی مانند ونزوئلا، ترکمنستان، تاجیکستان و قزاقستان در تهران و رایزنی و گفت‎وگوی آنان با مقام‎های عالی‎رتبه کشورمان بوده‎ایم؛ موضوعی که نشان می‎دهد سیاست‎خارجی کشورمان این روزها فعال‎تر و پویاتر از گذشته، به‎دنبال پیشبرد اهداف کلان ترسیم شده ‎است.
رئیس پارلمان شهری به ‌ضرورت پیگیری مشکلات حوزه اتوبوس و مترو در قرارگاه حمل‌ونقل و ترافیک تأکید کرد

اتوبوس‌های اروپایی در تهران

اتوبوس‌های دوطبقه دوباره در پایتخت فعال می‌شوند
ارائه گزارش عملکرد قرارگاه حمل‌ونقل و ترافیک مهم‌ترین دستور جلسه روز گذشته شورای شهر تهران بود که رئیس پارلمان شهری به ‌ضرورت این اقدام اشاره کرد و گفت: «حمل‌ونقل عمومی، موضوع مهم کنونی شهر تهران است که شهردار پایتخت برای ساماندهی به وضعیت نابسامان کنونی، قرارگاه حمل‌ونقل راه‌اندازی کرده، اما هنوز اتفاق خاصی در زمینه حمل‌ونقل و ترافیک رخ نداده است.»

حضور مبهم تانک‌ها در جنگ‌های آینده

در میدان جنگ، یگان‌های رزمی باید راهی پیدا کنند که نیروها را به سمت خطوط دشمن منتقل کنند. همزمان باید بتوانند آنها را هنگام پیشروی، در برابر حملات طرف مقابل حفاظت کنند و مهم‌تر از آن، باید بتوانند همزمان با پیشروی، امکان آتش هم داشته باشند.

احتمال کاهش تولید محصولات زراعی در 1401

پیش‌بینی می‌شود سطح کاشت محصولات سالانه در سال زراعی 1401-1400نسبت به سال قبل 4.6درصد کاهش یابد. این خبر را مرکز آمار ایران اعلام و تأکید کرد: برآورد می‌شود در سال زراعی پیش‌رو سطح کشت محصولاتی چون زعفران، هویج، ترب، شلغم و نیشکر افزایش اما در مقابل سطح کاشت محصولاتی چون گندم، برنج و جو کاهش یابد.

گسترش روابط راهبردی با قزاقستان در 9سند همکاری

رئیس‎جمهور قزاقستان دیروز در تهران مورد استقبال همتای ایرانی خود قرار گرفت تا چهارمین رئیس‎جمهوری باشد که در 2هفته اخیر به ایران سفر کرده‎است؛ موضوعی که نشان می‎دهد در اولویت قرارگرفتن سیاست «دیپلماسی همسایگی» مورد توجه کشورهای منطقه پیرامون ایران نیز قرار گرفته‎ و بهار روابط جمهوری ‎اسلامی با «همسایگان دور و نزدیک» فرا رسیده ‎است.

علوم‌پزشکی ایران چگونه در صدر دانشگاه‌های جهان ایستاد؟

نگران گزینشی المپیک هستیم

پایان مهمانی رمزارزها

نگاهی به 3 فصل پرثمر دولت سیزدهم