04
دو شنبه 30 خرداد 1401
شماره 8524
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
شرکت‌های هواپیمایی در ایران به‌واسطه هزینه‌های تحریم و قیمت‌گذاری دستوری قیمت بلیت با زیان انباشته مواجه هستند و همین مسئله باعث شده آنها جزو متهمان ردیف اول تغییرات غیرقانونی قیمت بلیت باشند، اما حسن خوشخو، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با مهر ضمن تأکید بر برخورد با همه گرانفروشان بلیت پروازهای داخلی، مدعی شده است که ایرلاین‌ها و شخصیت‌های حقوقی شناخته شده قطعاً هیچ‌گاه بالاتر از نرخ مصوب نسبت به بلیت‌فروشی اقدام نخواهند کرد و گرانفروشی‌هایی که وجود دارد مربوط به لایه‌های پایین‌تر و عمدتاً به واسطه‌ها و برخی فروشگاه‌های مجازی برمی‌گردد که بعضاً هیچ مجوزی هم از سازمان هواپیمایی کشوری ندارند و امکان کنترل آنها هم وجود ندارد.
حجم مبادلات تجاری ایران و قزاقستان در سال‌1400 بالغ‌بر 71‌درصد نسبت به سال‌1399 رشد کرده و از منظر ارزش نیز تجارت دو کشور 29‌درصد رشد کرده است.
مرکز آمار ایران پیش‌بینی کرد

احتمال کاهش تولید محصولات زراعی در 1401

کشاورزی
پیش‌بینی می‌شود سطح کاشت محصولات سالانه در سال زراعی 1401-1400نسبت به سال قبل 4.6درصد کاهش یابد. این خبر را مرکز آمار ایران اعلام و تأکید کرد: برآورد می‌شود در سال زراعی پیش‌رو سطح کشت محصولاتی چون زعفران، هویج، ترب، شلغم و نیشکر افزایش اما در مقابل سطح کاشت محصولاتی چون گندم، برنج و جو کاهش یابد.

تدوین آیین‌نامه کنترل بازار اجاره آغاز شد

وزارت راه و شهرسازی تدوین آیین‌نامه اجرای مصوبه کنترل بازار اجاره را آغاز کرد و بعد از آن قراردادهای اجاره به رعایت سقف قیمتی مصوب ملزم خواهند بود
دولت، مصوبه تعیین حداکثر افزایش اجاره‌بها برای کنترل قیمت‌ها در این بازار را به شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه برد و تأییدیه آنها را برای اجرای کوتاه‌مدت این مصوبه بدون نیاز به قانون جدید گرفت.
پارادوکس عجیب در مقررات
خبر: محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با بیان اینکه هم‌اکنون به‌دلیل مشکلات مربوط به تامین ارز، واردات آیفون قانونی است، اما شدنی نیست، می‌گوید: در مقابل، واردات غیرقانونی، ممنوع، اما شدنی است و تهاتر ارز خشکبار با واردات موبایل هم منتفی شده است.