• یکشنبه 27 مرداد 1398
  • الأحَد 16 ذی الحجه 1440
  • 2019 Aug 18

ترسالی با پاییز پرباران

برخی مدل‌های هواشناسی از احتمال افزایش بارش‌ها در فصل پاییز امسال حکایت دارند
پاییز پرباران یکی از احتمالاتی است که براساس برخی مدل‌های پیش‌بینی هواشناسی می‌تواند در فصل آینده تجربه شود که در این صورت می‌توان همچنان به تداوم ترسالی در اقلیم ایران امیدوار بود.
برای حل مشکلات شهری

چاره‌ای جز گفت‌وگو نیست

چقدر برایتان قابل پذیرش است که با چالش‌هایی در تهران زندگی کنید که 42سال پیش در پ‍ژوهشی رسمی ‌پیش‌بینی شده بودند ولی نادیده گرفته شدند؟

اراده ملی برای بازپس‌گیری قلمرو عمومی

از ابتدای دوره مدیریتی جدید شهرداری تهران، مکررا بر این نکته تأکید شد که تثبیت تهران به مثابه «شهری برای همه»، نیازمند اراده‌ای عمومی است.

«تهران 56» صدایی که شنیده نشد

بار دیگر طنینی از صداهایی شنیده‌نشده به‌صورت کتاب منتشر شد، این‌بار با نام «تهران 56».

یک عمر باعزت

«آقای بازیگر»، «عزت سینمای ایران»، «قله بازیگری» و... برخی القابی بودند که برای توصیف استاد زنده‌یاد عزت‌الله انتظامی انتخاب شدند و بر زبان مردمی که دوستش داشتند

چای قند‌پهلو با طعم تلخ گرانی

خواربار سیر صعودی قیمت انواع چای ایرانی و خارجی ادامه دارد. این روند زمینه تغییر ذائقه مصرف‌کنندگان را فراهم کرده و موجب شده قیمت این نوشیدنی همه‌گیر در بازار خرده‌فروشی چندنرخی شود.

تهران صاحب چهار باغ می‌شود

کلنگ ‌ساخت مجموعه چهارباغ تهران امروز توسط ‌شهردار پایتخت ‌در جنوب بزرگراه ‌رسالت ‌به زمین زده می‌شود.

گور ایرانی قربانی حفاظت ضعیف و تله‌گذاری

گورخر جوان ایرانی که برای نوشیدن آب به نزدیکی آبشخوری در پارک ملی و حفاظت‌شده توران رفته بود، در تله کارگذاشته شده توسط شکارچیان غیرمجاز گرفتار شد و هرچه برای رهایی از تله شکارچیان تلاش کرد، بی‌فایده بود.

استارتاپ‌های زمینی در معادن فضایی

انحصار شکست‌خورده و پایدار