07
یکشنبه 16 بهمن 1401
شماره 8707
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
«ما آماده‌ایم از کل زرادخانه روسیه که شامل سلاح‌ هسته‌ای است استفاده کنیم.» این بخشی از واکنش تهدیدآمیز ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به اقدام اخیر آلمان مبنی بر موافقت با ارسال تانک‌های لئوپارد-1 و لئوپارد-2 به اوکراین است.
کوین مک‌کارتی، رئیس جدید جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا به یکی از وعده‌هایش عمل کرد و ایلهان عمر، نماینده مسلمان ضدصهیونیست دمکرات را از کمیته سیاست خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اخراج کرد.
دریچه
نظامیان رژیم صهیونیستی دیروز به‌طور گسترده به اردوگاه «عقبه جبر» در شهر «اریحا» یورش بردند که در جریان آن دست‌کم 13فلسطینی مجروح شدند.

دیپلماسی شکننده آمریکایی - چینی

پرواز جنجالی بالن چینی بر فراز حریم هوایی آمریکا، روابط شکننده سیاسی میان واشنگتن و پکن را بار دیگر به نقطه صفر رساند
گزارش 1
طبق برنامه از پیش اعلام شده، قرار بود پکن پس از حدود 6سال برای نخستین‌بار امروز میزبان وزیر خارجه آمریکا باشد، اما پرواز یک بالن در آسمان آمریکا همه برنامه‌ها را برای از سرگیری دور جدیدی از روابط میان واشنگتن و پکن به‌هم زد.

روسیه: عاملان آتش‌ زدن قرآن را مجازات کنید

رئیس مجلس علیای پارلمان روسیه تأکید کرده مسکو عمیقا از رویدادهای اخیر در شمال اروپا که در جریان آن قرآن‌کریم را آتش زده‌اند، نگران است و از قانونگذاران اروپایی می‌خواهد تا علنا مسئولان هتک حرمت قرآن را محکوم و آنها را مجازات کنند.
نقل‌قول‌خبر/ قدرت و دیپلماسی مکمل یکدیگرند
ریچارد هاس، رئیس شورای روابط خارجی آمریکا: بهترین پاسخ به بال0ن جاسوس00ی ای0ن است که آن را ساق0ط کن0ی0م و سپس وزیرخارجه آنتونی بلینکن به‌کار خود ادامه داده و برنامه بازدیدش را از چین انجام دهد.
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
حدود یک سال از حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد و 2 طرف هنوز تمایلی به مذاکره از خود نشان نمی‌دهند.