• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 16 بهمن 1401
کد مطلب : 184812
+
-

یورش گسترده صهیونیست‌ها به اردوگاه «عقبه جبر»

نیروهای رژیم‌صهیونیستی در یورش گسترده به اردوگاه عقبه‌ جبر در شهر اریحا ده‌ها فلسطینی را بازداشت کرده‌اند

دریچه
یورش گسترده صهیونیست‌ها به اردوگاه «عقبه جبر»

نظامیان رژیم صهیونیستی دیروز به‌طور گسترده به اردوگاه «عقبه جبر» در شهر «اریحا» یورش بردند که در جریان آن دست‌کم 13فلسطینی مجروح شدند. منابع فلسطینی همچنین اعلام کرده‌اند که صهیونیست‌ها شمار زیادی از فلسطینی‌ها را در این یورش بازداشت کرده‌اند.
به‌گزارش الجزیره، نظامیان رژیم‌صهیونیستی یک هفته پس از وقوع عملیات تیراندازی به سمت رستوران صهیونیستی در جنوب اریحا، به اردوگاه عقبه جبر یورش برده و خانه‌های بستگان برخی مبارزان تحت تعقیب در این منطقه را مورد حمله قرار دادند. نیروهای صهیونیستی در این عملیات، با موشک، خانه‌های فلسطینی‌ها را هدف قرار داده‌اند. منابع بیمارستانی در گزارش‌های اولیه اعلام کردند که تعدادی فلسطینی در جریان این حمله زخمی شدند که حال 2نفر از آنها وخیم گزارش شده است. برنارد اسمیت خبرنگار الجزیره مستقر در رام‌الله در کرانه باختری گزارش داده این عملیات یکی از گسترده‌ترین عملیات‌های نظامیان صهیونیست از سال2002 تاکنون بوده است. گفته می‌شود که این عملیات 5ساعت طول کشیده است. در این عملیات، نیروهای اشغالگر ورودی‌ها اردوگاه عقبه جبر در اریحا را بسته‌اند و از طریق بلندگو از فلسطینی‌ها خواسته‌اند که خود را تسلیم کنند؛ درخواستی که با گلوله از سوی برخی فلسطینی‌ها پاسخ داده شده است.
منابع اسرائیلی مدعی شده‌اند شماری از افراد بازداشتی، در حمله مسلحانه به رستوران یهودی اریحا دست داشته‌اند. با این حال، اسامی این افراد اعلام نشده است. در همین حال، هلال احمر فلسطین هم ضمن تأیید خبر درگیری نیروهای اشغالگر و فلسطینی‌ها، اعلام کرده که نیروهای رژیم‌صهیونیستی از ورود نیروهای امدادی به‌ویژه خودروهای آمبولانس به اردوگاه عقبه جبر برای انتقال مجروحان جلوگیری کرده‌اند. بیش از یک‌هفته است که تردد در مسیرهای منتهی به شهر اریحا با 37هزار نفر جمعیت به سختی انجام می‌شود و نیروهای صهیونیستی تقریبا مسیر رفت‌وآمد به این شهر را مسدود کرده‌اند.
 در همین حال میدل‌ایست‌ای گزارش داده که نظامیان صهیونیست جمعه سمیح احمد قلالوه، جوان 26ساله فلسطینی را به ضرب گلوله در جنوب نابلس به شهادت رسانده‌اند. به‌گفته منابع فلسطینی، از ابتدای سال‌جاری تاکنون دست‌کم 35فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر به شهادت رسیده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید