07
دو شنبه 10 بهمن 1401
شماره 8703
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کار دشوار سوناک در پست نخست‌وزیری

تشدید اختلافات داخلی در حزب محافظه‌کار انگلیس تمام طرح‌های ریشی سوناک را مسکوت نگه داشته است
جهان‌نما
ریشی سوناک هنگام تحویل گرفتن کرسی نخست‌وزیری انگلیس خطاب به نمایندگان حزب محافظه‌کار گفته بود: «یا متحد شوید، یا بمیرید!» نمایندگان شورشی این حزب، مخاطب اصلی سوناک بودند که ممکن بود در آینده با طرح‌های او مخالفت کنند.
رویداد
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی اعلام کرده که قصد دارد تا پس از تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی، شهرک‌نشینان را مسلح کند؛ اقدامی که می‌تواند شرایط را بیش از پیش متشنج کند. نظامیان صهیونیست تنها در‌ ماه جاری میلادی 32فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند.

منکران هولوکاست در زندان؛ اسلام‌ستیزان آزاد

در شرایطی که توهین به اعتقادات اسلامی در کشورهای اروپایی به بهانه آزادی بیان ادامه دارد، انکار هولوکاست در این کشورها با مجازات سنگین روبه‌رو می‌شود
گزارش
راسموس بالودان، سیاستمدار جوان 41ساله سوئدی-دانمارکی هفته گذشته در اوایل صبح شنبه‌ خود را روبه‌روی سفارت ترکیه در استکهلم، پایتخت سوئد رساند تا قرآن‌کریم را آتش بزند.
چرخش جمهوری چک، از مسکو به غرب

چرخش جمهوری چک، از مسکو به غرب

با پیروزی «پتر پاول» یکی از فرماندهان سابق پیمان آتلانتیک شمالی ناتو در انتخابات ریاست‌جمهوری در جمهوری چک، پراگ به صف مخالفان ضد‌روسیه در قاره اروپا می‌پیوندد.
نقل‌قول/ جنگ جهانی سوم، جنگ‌ تانک‌ها نیست
دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه: وزیر دفاع ایتالیا گفته اگر تانک‌های روسیه به کی‌‌یف برسد، جنگ جهانی سوم آغاز می‌شود. باید بگویم که وقتی جنگ جهانی سوم آغاز شود،
PDF بین‌الملل
کوتاه بین‌الملل
عمر دولت خانم جورجیا ملونی، در ایتالیا به صدمین روز رسیده است. او در این مدت با اورزولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا و پاپ فرانسیس دیدار داشته است.