• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 10 بهمن 1401
کد مطلب : 184345
+
-

خیز نتانیاهو برای مسلح کردن شهرک‌نشینان

طرح نتانیاهو برای مسلح کردن ساکنان سرزمین‌های اشغالی می‌تواند بر شدت تنش در منطقه بیفزاید

رویداد
خیز نتانیاهو برای مسلح کردن شهرک‌نشینان

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی اعلام کرده که قصد دارد تا پس از تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی، شهرک‌نشینان را مسلح کند؛ اقدامی که می‌تواند شرایط را بیش از پیش متشنج کند. نظامیان صهیونیست تنها در‌ ماه جاری میلادی 32فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند.
به‌گزارش الجزیره، اظهارات نتانیاهو مبنی‌بر تسهیل روند مسلح کردن شهرک‌نشینان پس از نشست کابینه امنیتی رژیم‌صهیونیستی منتشر شده است. پیش‌تر نیز ایتمار بن گویر، وزیر امنیتی رژیم‌صهیونیستی که رویکرد افراطی‌اش صدای بسیاری از ساکنان سرزمین‌های اشغالی را هم درآورده، خواستار مسلح کردن شهرک‌نشینان شده بود. این درخواست‌ها پس از عملیات موفق نیروهای فلسطینی علیه صهیونیست‌ها در یک کنیسه در بیت‌المقدس شرقی مطرح شده است؛ عملیات‌هایی که در آن 8صهیونیست کشته شدند. عملیات نیروهای فلسطینی در واکنش به یورش نیروهای صهیونیستی به اردوگاه جنین انجام شد که در جریان آن 10فلسطینی به شهادت رسیده و شمار زیادی مجروح شدند.
الجزیره گزارش داده که پلیس رژیم‌صهیونیستی تلاش می‌کند تا صهیونیست‌هایی را که هم‌اکنون مجوز حمل سلاح دارند، به استفاده از سلاح‌هایشان ترغیب کند. در همین حال، وب‌سایت العربی‌الجدید گزارش داده که شهرک‌نشینان ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیتی رژیم‌صهیونیستی که یک‌ماه پیش با یورش به مسجد‌الاقصی خشم فلسطینی‌ها را برانگیخت و آتش تشدید درگیری‌ها را شعله‌ور کرده، مسئول مرگ هم‌کیشان خود می‌دانند که در عملیات‌ اخیر فلسطینی‌ها کشته شده‌اند. روزنامه اسرائیلی یدیعوت‌آحارونوت با اشاره به برخورد تند شهرک‌نشینان با بن‌گویر نوشته که پلیس برای جلوگیری از درگیری احتمالی شهرک‌نشینان با وزیر امنیتی رژیم‌صهیونیستی که برای دیدار از محل عملیات شهادت‌طلبانه فلسطینی‌ها رفته بود، مجبور به مداخله شده‌اند. یائیر لاپید نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز ازجمله چهره‌های برجسته در تل‌آویو است که به‌شدت از کابینه افراطی نتانیاهو و به‌ویژه بن‌گویر به‌دلیل شعله‌ور کردن آتش درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی انتقاد می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید