07
یکشنبه 22 خرداد 1401
شماره 8517
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
عبدالله عبدالله، رئیس شورای‌عالی مصالحه حکومت پیشین افغانستان، بامداد دیروز از هند به افغانستان بازگشت.
نیویورک‌تایمز نمودار تورم در آمریکا از سال 1981 تا 2022 را در صفحه نخست خود منتشر کرده و هشدار داده که سرعت رشد قیمت‌ها در این کشور طی 40سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
دیوان عالی انگلیس با رد درخواست‌ سازمان‌های حقوق بشری، طرح جنجالی دولت این کشور برای انتقال پناهجویان به روآندا را تأیید کرد.
جهان‌نما
در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه که 2ماه قبل برگزار شد، امانوئل مکرون موفق شد از سد راست‌های افراطی به رهبری مارین لوپن عبور کند.

خستگی از جنگ؛ کابوس اوکراین

طولانی‌شدن جنگ اوکراین می‌تواند به خستگی کشورهای حامی کی‌‌یف منجر شده و در نهایت‌ آنها را به سمت سازش با مسکو سوق دهد
گزارش
جنگ میان اوکراین و روسیه وارد چهارمین ماه خود شده؛ درحالی‌که اوکراین همچنان وابسته به کمک‌های غرب، نگران است خستگی ناشی از جنگ، غرب را نسبت به تداوم همکاری سرد کند.
انتصاب نخستین وزیر خارجه زن در کره‌شمالی

انتصاب نخستین وزیر خارجه زن در کره‌شمالی

دیپلمات کهنه‌کار، «چوئه سون هوی»، طی تصمیمی بی‌سابقه به‌عنوان نخستین وزیر امور خارجه زن کره‌شمالی منصوب شد. این تصمیم رهبر کره‌شمالی در بحبوحه انجام تست‌های موشکی کره‌شمالی و تشدید تنش‌های میان این کشور و همسایه جنوبی خود اتخاذ شده است.
نقل‌قول‌/تامیر پاردو، رئیس پیشین موساد
بزرگترین تهدید برای اسرائیل خود اسرائیلی‌ها هستند نه فلسطین یا ایران. اسرائیل از زمان جنگ ژوئن۱۹۶۷ یک دولت بدون استراتژی است و هیچ مسئول اسرائیلی نیست که بتواند درباره دیدگاهش درخصوص تشکیل کشور یهود صحبت کند.