11
سه شنبه 21 دی 1400
شماره 8410
هوشمند
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
خبرها درباره ترکیب شدن 2سویه متفاوت ویروس کرونا و ابتلای همزمان به آن باعث ایجاد نگرانی جدیدی شده است. پیش از ترکیب شدن 2سویه دلتا و اومیکرون موسوم به دلتاکرون که نخستین مورد آن در قبرس مشاهده شد، یک زن واکسینه نشده در اروپا به 2سویه آلفا و بتا همزمان مبتلا شده بود و متخصصان متوجه شدند که این امکان در مورد بیماری کووید-19وجود دارد.
فناوری
شرکت «جان دیر» غول تجهیزات کشاورزی از نخستین تراکتور خودران خود رونمایی کرد که کشاورزان می‌توانند با استفاده از گوشی هوشمند آن را کنترل و 24ساعت شبانه‌روز کار کنند. به گزارش روزنامه دیلی‌میل، این شرکت جزئیات تراکتور اقتباس‌شده 8R را در نخستین روز نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی CES در لاس‌وگاس فاش کرد.

سرمایه‌گذاری استارت‌آپی با 500هزار تومان

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید مردم حدود ۱۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خرد در طرح‌های استارت‌آپی انجام داده‌اند
تامین مالی جمعی یا Crowd Funding، روشی برای سرمایه‌گذاری‌های خرد در استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوآور است که از سابقه چند ساله در دنیا برخوردار است. این روش در کشور ما هم از حدود یک سال پیش مورد توجه قرار گرفت تا کسانی که سرمایه‌های اندک دارند، بتوانند در استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارها سرمایه‌گذاری کنند.
PDF هوشمند
کوتاه هوشمند
هوشمند شدن به کلیدواژه غالب این روزهای ادبیات شهری جهان تبدیل شده است. این موضوع همه حوزه‌های شهر از ساخت‌وساز گرفته تا حمل‌ونقل و ارائه خدمات و تا امور مالی را در بر می‌گیرد. شهرهای هوشمند نقشی کلیدی را در درگیر کردن اکوسیستم‌های نوآوری برای افزایش کیفیت زندگی ایفا می‌کنند.