07
سه شنبه 21 دی 1400
شماره 8410
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از تشدید آلودگی هوای تهران و 3 کلانشهر کشور خبر داد. به‌گزارش همشهری، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از پایداری و سکون نسبی هوا از امروز تا ظهر پنجشنبه۲۳دی خبر داد.
فعالان صنعت گردشگری به سیاست‌ گران‌سازی‌ سفر با وضع مالیات بر ارزش افزوده بر بلیت‌های پرواز که قیمت سفر را تا 30درصد گران‌تر می‌کند اعتراض دارند. آنها معتقدند اگر مهم‌ترین و قدیمی‌ترین تشکل صنفی بخش گردشگری کشور فعال بود، می‌توانست علاوه بر دریافت معافیت مالیاتی در بخش گردشگری از دولت، رونق سفر در کشور را نیز افزایش دهد.

جمعیت یوزپلنگ آسیایی ایران بیش از 12قلاده‌ است

انجمن یوزپلنگ ایرانی: در 2سال گذشته 12قلاده یوزپلنگ توسط دوربین‌های تله‌ای، محیط‌بان‌ها و عکاسان طبیعت شناسایی شده‌اند
حیات ‌وحش
وضعیت جمعیت یوزپلنگ آسیایی ایران که احتمالا تنها زیستگاه باقیمانده برای این‌گونه شمال دشت‌های مرکزی ایران است، آنچنان که معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست اعلام کرده، وخیم است. این مقام مسئول اعلام کرده که سرشماری‌ها نشان می‌دهد ۱۲قلاده یوزپلنگ در زیستگاه‌ها وجود دارد که از این تعداد فقط ۳قلاده ماده است. به‌گزارش همشهری، حسین اکبری تأکید می‌کند که در سرشماری جمعیت گونه‌های جانوری، آن دسته که بالغ هستند، جمعیت واقعی شمرده می‌شوند؛ بنابراین سرشماری‌ها نشان می‌دهد که جمعیت یوزپلنگ‌های ایرانی در شرایط بحرانی قرار دارد و این یکی از دغدغه‌های اصلی در سازمان حفاظت محیط‌زیست است.