24
سه شنبه 21 دی 1400
شماره 8410
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

قصه شهر/ حق حساب ساندویچی

حتما شنیده‌اید که می‌گویند به بچه‌هایی که سر چهارراه‌ها درخواست کمک می‌کنند به جای پول، مواد خوراکی مانند غذا یا میوه بدهید، چون افرادی که سرپرستی این بچه‌ها را بر عهده دارند و آنها را برای قلقلک دادن احساسات مردم به خیابان می‌فرستند، پول را به راحتی از بچه‌ها می‌گیرند و شاید یک وعده غذای گرم هم نصیبشان نشود.
ویژه
کنار دیگ‌ ‌آش که ایستاد، همه آدم‌های گرفتاری که نگران‌شان است، صف کشیدند توی مغزش.‌آش نذری را که هم می‌زد، زیر لب صلوات می‌فرستاد و توی دلش برای برآورده شدن حاجات نزدیکان و سلامت دوستان و گشایش گره از امور آدم‌های توی سرش، خدا را صدا زد.
می دانست جایی برای ایستادن و توضیح دادن نیست.گروهی از فراری‌ها او را همراه خودشان از خیابان اصلی به خیابان فرعی بردند. اول فکر می‌کرد دویدن که برای او عمل تندی به‌نظر می‌آمد، مسئله را چاره می‌کند.
زینال بندری جمشید هاشم‌پور: ما قاچاقچیا تو خودمون قانون داریم...
قزاقستان این روزها / اثر ایگر لوکیانچنکو
قریبِ یک هفته از مرگِ عطاالله امیدوار می‌گذرد؛ مرگی ساکت و کم‌جان در میانِ روزمرگی این روزها. خبرِ درگذشت این هنرمندِ مولف ایرانی هم اما درست مثل جایگاهی که در میان هم‌نسلانش داشت، لابه‌لای اخبار و اتفاقات این هفته، ماند برای سه‌شنبه روزی مثلِ امروز.
پس از 10‌ماه و 17روز تعقیب و زد و خورد، بالاخره 21دی‌ماه 1336«دادشاه بلوچ» که سردبیر وقت روزنامه اطلاعات از او با عنوان «دادشاه یاغی» نام برده بود، کشته شد و 2 همسر و باقیمانده همدستانش که چند نفر بیشتر نبودند، دستگیر شدند.

اول آخر

صف زنان افغانستانی مقابل یک نانوایی در کابل/ عکس: فرانس‌پرس
هنر 100+

هنر 100+

جریان هنر مدرن با خلق اثر جدید، حد و مرزی ندارد و سن و سال نمی‌شناسد. بیش از 150هنرمند مطرح جهانی که در قرن بیستم میلادی به دنیا آمدند، از مرز 100سالگی هم عبور کرد‌ه‌اند و هم‌اکنون 8نفر از آنها در قید حیات هستند.
گرینویچ/ اتانازی تجاری خودروسازان فرانسه
گرینویچ/ اتانازی تجاری خودروسازان فرانسه
دولت فرانسه قانونی را اجرایی می‌کند که طی آن خودروسازان فرانسه باید برای کاهش فروش خودرو آگهی‌هایی را پخش کنند که از مردم بخواهد خودرو نخرند. به گزارش فیچریسم، براساس قانون جدید شرکت‌های تولید خودرو در این کشور باید از طریق رسانه‌هایی مانند رادیو و تلویزیون، اینترنت و بنر‌های بزرگراهی پیام‌هایی شامل برشمردن مزایای استفاده از سامانه‌های حمل‌ونقل عمومی داشته باشند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
تصویری در نوزدهم ماه اوت سال 2021میلادی در رسانه‌های جهان منتشر ‌شد که در یک کلام دردناک بود. نوزاد 2ماهه افغانستانی روی دست‌ها بلند شد و از این سوی سیم‌خاردار‌های فرودگاه بین‌المللی کابل که امروز و فردایش در غباری از ابهام فرو رفته بود به‌دست آمریکایی‌ها سپرده شد.
سال‌های گذشته می‌گفتند اگر خواندن و نوشتن بلد نباشید بی‌سوادید. چند سال بعد گفتند اگر زبان انگلیسی ندانید بی‌سوادید. حالا در عصر ارتباطات که همه‌‌چیز به سمت دیجیتال شدن پیش می‌رود، اگر از علم دیجیتال و کامپیوتر چیزی ندانید، به‌گفته اهل فن احتمالا در جرگه بی‌سوادان دسته بندی می‌شوید.