• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 22 شهریور 1399
کد مطلب : 109784
+
-

خداحافظی هواوی با اندروید؛به‌زودی

سیستم عامل HarmonyOS 2.0 سال آینده میلادی به‌عنوان جایگزین اندروید روی گوشی‌های شرکت هواوی نصب می‌شود

خداحافظی هواوی با اندروید؛به‌زودی

هواوی نسخه دوم سیستم عامل خود را راه‌اندازی کرده است و گزارش‌ها نشان می‌دهد این سیستم عامل سال آینده میلادی برای نخستین‌بار روی تلفن‌های هوشمند این شرکت به‌عنوان جایگزینی برای اندروید گوگل اجرا می‌شود. به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، سال گذشته، هواوی از سیستم HarmonyOS به‌عنوان سیستم عامل میان دستگاهی خود استفاده کرد. این کار پس از آن انجام شد که هواوی در لیست سیاهی قرار گرفت که بعضی از شرکت‌های آمریکایی از فروش محصولات خود به این غول فناوری چینی منع شده بودند. گوگل فعالیت تجاری خود را با هواوی به حالت تعلیق درآورد و این شرکت را مجبور کرد که تلفن‌های هوشمند پرچمدارش را بدون نسخه مجاز سیستم عامل اندروید این شرکت آمریکایی عرضه کند. این موضوع در چین که سرویس‌های گوگل مانند جی‌میل یا موتور جست‌وجو مسدود شده‌اند مسئله مهمی نیست، اما در بازارهای بین‌المللی هواوی که مصرف‌کنندگان عادت به استفاده از چنین برنامه‌هایی دارند، نکته مهمی به شمار می‌آید. هواوی در حالی در 3ماهه دوم امسال رکورد تولید تلفن‌های هوشمند در جهان را شکست که این اتفاق، نتیجه بازار پرجمعیت چین بود. اما این شرکت در بازارهای بین‌المللی با افت شدید فروش روبه‌رو شده است. ریچارد یو، مدیر بخش مصرف‌کنندگان هواوی می‌گوید: احتمالا از سال آینده ما شاهد تلفن‌های هوشمند این شرکت با سیستم عامل HarmonyOS خواهیم بود.

سیستم عامل ناشناخته
شرکت هواوی از HarmonyOS به‌عنوان یک سیستم عامل که روی دستگاه‌ها و گجت‌های مختلف می‌تواند کار کند حرف می‌زند. این شرکت ادعا می‌کند که توسعه‌دهندگان فقط باید یک نسخه از یک اپلیکیشن را بسازند و این اپلیکیشن می‌تواند برای سخت‌افزارهای مختلف پورت شود. هواوی چند روز پیش HarmonyOS 2.0را راه‌اندازی کرد و گفت که نسخه بتای این سیستم عامل برای توسعه‌دهندگان(حتی رقبای هواوی)، از 10سپتامبر روی دستگاه‌هایی مانند ساعت‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و دستگاه‌های هدایت خودرو و در دسامبر برای گوشی‌های هوشمند در دسترس خواهد بود.
توسعه دهندگان از این تاریخ می‌توانند اپلیکیشن‌هایی را برای HarmonyOS آزمایش کنند و توسعه دهند. برایان ما، معاون تحقیقات دستگاه‌ها در شرکت داده‌های بین‌المللی(IDC) می‌گوید که سازندگان دستگاه‌ها ممکن است به سیستم عامل HarmonyOS به‌عنوان «گزینه پشتیبان»، درصورت مواجه شدن با ممنوعیت‌های مشابه برای استفاده از گوگل، تمایل نشان دهند و این درحالی است که لزوما نیازی به استفاده از سخت افزار هواوی نیست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید