• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 20 مرداد 1398
کد مطلب : 71733
+
-

غفلت از گردشگری آبی در مازندران

غفلت از گردشگری آبی در مازندران

طبیعت زیبای مازندران همیشه در خور توجه است و نمی‌توان از آن صرف‌ نظر کرد؛ به همین دلیل است که در تعطیلات دیار سرسبز مازندران مملو از مسافرانی می‌شود که با شوق کیلومترها را می‌پیمایند تا در این طبیعت به آرامش برسند. به گزارش فارس، مازندران را با آبشارهای متنوع می‌شناسند. اغلب این آبشارها در دل جنگل‌ها پنهان شده‌اند.

موسس انجمن گردشگری پایدار مازندران گفت: ظرفیت‌های هیدروتوریسم(گردشگری آبی) در مازندران مورد فراموشی و بی‌توجهی مدیران ملی و استانی در حوزه گردشگری قرار دارد. «سیدرمضان موسوی» اظهار کرد: مازندران با توجه به شرایط ژئومورفولوژی، اقلیمی، زمین‌شناسی، توپوگرافی، هیدرولوژیکی، هیدروژئولوژیکی و پوشش گیاهی دارای تعداد زیادی رودخانه‌ دائمی زیبا و پر آب با ظرفیت بالا برای برنامه‌ریزی‌های گردشگری از نوع هیدروتوریستی است. این استاد دانشگاه افزود: تعداد آنها در مازندران به بیش از 50 عدد می‌رسد که هر یک از آنها از وسط ده‌ها آبادی‌ و شهرهای متعدد می‌گذرند.

موسوی اضافه کرد: این رودخانه‌های دائمی با مناظر و چشم‌اندازهای بی‌نظیر طبیعی، قابلیت و توانمندی اجرای ده‌ها طرح زیبا و فنی و مهندسی هیدروتوریستی را برای استفاده گردشگران، ایجاد اشتغال و درآمدزایی دارند. وی بیان کرد: از آنجا که مازندران، کشیده، مستطیل و بیضوی‌شکل است، محل ارتباط چندین استان است. عمده جاده‌ها روی این رودخانه‌ها یا در امتدادشان قرار دارند. موسس انجمن گردشگری پایدار مازندران تصریح کرد: طرح‌های هیدروتوریستی یا گردشگری رودخانه‌ای به عنوان یک رشته جدید و مدرن، مورد توجه اکثر علاقه‌مندان به گردشگری هستند و در اکثر کشورهای جهان از این نوع گردشگری بهره‌های فراوان می‌برند.

موسوی اضافه کرد: در حوزه هیدروتوریسم، مازندران بیش از 900 برکه، آب‌بندان و دریاچه‌های کوچک و بزرگ به‌صورت طبیعی و مصنوعی دارد. هر یک از آنها می‌توانند به‌عنوان یک توانمندی و ظرفیت بسیار خوب برای رونق گردشگری و درآمدزایی باشند. این استاد دانشگاه بیان کرد: تمرکز و توجه به این منابع خدادادی و سرزمینی می‌تواند باعث رونق اشتغال در استان شود. موسوی گفت: این نعمت‌های عظیم خداوند در استان مغفول مانده‌اند و متاسفانه هیچ طرح علمی، تخصصی، مدون و فنی در راستای استفاده بهینه از آنها اجرا نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید