• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 1 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 98699
+
-

دستور وزیر بهداشت برای تکمیل پرونده‌های مشکوک به کرونا

دستور وزیر بهداشت برای تکمیل پرونده‌های مشکوک به کرونا


وزیر بهداشت در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی بر لزوم تکمیل پرونده‌های بیماران بستری و فوت‌شدگان مشکوک به بیماری کووید- 19در سراسر کشور و در اسرع وقت، تأکید کرد. به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، در نامه سعید نمکی خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی آمده است:«‌کلیه موارد بستری و یا فوت شده که با تشخیص پزشک معالج به‌عنوان مبتلا به بیماری  کووید- 19 تشخیص داده شده‌اند، لکن نتیجه آزمایش آنها مثبت نیست به‌عنوان محتمل تلقی شود و لازم است تمام تصاویر رادیولوژیک و نتایج آزمایش‌های پاراکلینیک آنها در پرونده کاغذی و الکترونیک به‌گونه‌ای در سیستم HIS بیمارستان ثبت شود که قابلیت بازبینی و رهگیری در آینده را داشته باشد.» نمکی همچنین در این نامه تأکید کرده است:« کلیه موارد مثبت آزمایشگاهی ابتلا و فوت به‌صورت روزانه (حتی روزهای تعطیل) به مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر اعلام تا توسط سخنگوی این وزارتخانه اطلاع‌رسانی شود. بدیهی است هرگونه اشتباهی در اعلام تعداد موارد به‌عهده مسئولین دانشگاه خواهد بود.» همچنین در این نامه آمده است:« دانشگاه / دانشکده موظف است ظرف مدت یک هفته پس از تصحیح ثبت اطلاعات در سامانه HIS بیمارستان‌ها و سامانه‌های پیشگفت، لیست بیماران کرونایی و فوتی مثبت خود را با ثبت احوال و آرامستان‌های تحت پوشش آن دانشگاه/ دانشکده هماهنگ نماید. بدیهی است صرفاً موارد فوتی قطعی در سیستم پورتال که نتیجه آزمایش مثبت ضمیمه آن باشد به‌عنوان نتیجه قطعی توسط رئیس /سرپرست دانشگاه / دانشکده به مسئولین ارشد استان اعلام شود.»

87فوت جدید کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته از شناسایی ۱۳۴۳ بیمار جدید کرونا در کشور خبر داد و گفت: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۷ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند. 
به گزارش ایسنا، کیانوش جهانپور گفت: از ظهر یکشنبه تا دوشنبه (۳۱ فروردین ۱۳۹۹) و براساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۳۴۳ بیمار جدید مبتلا به  کووید- 19 در کشور شناسایی شد. وی افزود: بنابراین مجموع بیماران  کووید- 19 در کشور به ۸۲۲۱۱ نفر رسید. به این ترتیب تا امروز ۵۱۱۸ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند. وی گفت: تا امروز ۵۷۰۲۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، ۳هزار و ۴۵۶ نفر از بیماران مبتلا به  کووید-19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا‌کنون ۳۴۱ هزار و ۶۶۲ آزمایش تشخیص  کووید- 19 در کشور انجام شده است. 
وی همچنین با اشاره به روند مدیریت این بیماری، ثبات آن در روزهای اخیر و همچنین کاهش تدریجی در اغلب نقاط و استان‌های کشور، افزود: البته همه هشدارها به قوت خود باقی است و به‌ویژه با اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند و بازگشت مشاغل کم‌خطر به چرخه اقتصاد، قاعدتا ممکن است ترددهای ضروری افزایش یافته باشد. بنابراین رعایت فاصله‌گذاری در مکان‌های مختلف و استفاده از ماسک حتی ماسک‌های خانگی و همچنین رعایت شست‌وشوی مکرر دست‌ها و ضدعفونی کردن دست‌ها با محلول‌های پایه الکلی توصیه می‌شود. وی خطاب به مردم افزود: همه هشدارهایی که در دوران اخیر از همکاران ما شنیدید همچنان با جدیت در دستور کار است و امیدواریم مردم با رعایت این نکات و پرهیز از ترددها و مراودات غیرضرور، همکاری و همیاری خود را در کاهش موارد و روند مهار بیماری در هفته‌های آتی معمول دارند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید