• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 1 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 98698
+
-

اعلام زمان برگزاری امتحانات نهایی و کنکور سراسری


وزیر آموزش و پرورش درباره زمان برگزاری امتحانات نهایی و کنکور سراسری، گفت: ما اردیبهشت را برای مرور درس‌ها و جمع‌بندی‌ درنظر می‌گیریم و بعد از پایان اردیبهشت، 3هفته برای برگزاری امتحانات نهایی نیاز داریم که تا هفته سوم خرداد طول می‌کشد و پایان دوره امتحانات نهایی خواهد بود. بعد از آن نیازمند 3هفته زمان برای آمادگی شرکت در کنکور هستیم و بنابراین سازمان سنجش می‌تواند در دهه سوم تیرماه برای برگزاری کنکور آماده شود. اگر اتفاقات پیش‌بینی‌نشده‌ای رخ ندهد، زمانبندی ما اینگونه است. محسن حاجی‌میرزایی در گفت‌وگوی ویژه خبری درباره وضعیت آموزشی دانش‌آموزان در ایام کرونایی توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: تا قبل از تعطیلی مدارس، ۷۰ تا ۷۵درصد محتوای دروس به‌صورت حضوری تدریس شده بود. در مدت تعطیلی اخیر هم اقداماتی انجام شده است. ما از طریق شبکه شاد یک ارزیابی از آموخته‌های بچه‌ها داریم و سپس ادامه محتوای آموزشی را از طریق شبکه شاد تدریس کرده و به پایان می‌بریم. کار در شبکه شاد را در روز نیمه شعبان و از دوره ابتدایی آغاز کردیم و از 2روز گذشته با ثبت عضویت در دوره متوسطه ادامه دادیم. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۹ و نیم میلیون نفر، ۱۱۲ هزار مدیر و ۵۰۰ هزار معلم در سامانه شروع به کار کرده‌اند، گفت: شبکه شاد 7میلیون کاربر فعال در طول روز دارد و ۱.۷میلیون گروه درسی تشکیل شده است. تا‌کنون هم ۹۶ میلیون فایل و بیش از ۲۳۴ میلیون پیام مبادله شده است. این فایل‌ها همه در محیط امن و ایزوله بین معلم و دانش‌آموز مبادله می‌شود و حتی امکان ارتباط دانش‌آموزان با همدیگر وجود ندارد و منحصرا بین معلم و دانش‌آموزان است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه درباره نحوه برگزاری آزمون‌ها، تابع سیاست‌های وزارت بهداشت هستیم، ادامه داد: اگر در پایان دوره آموزشی مجال این باشد که با رعایت پروتکل‌ها آزمون‌ها را حضوری برگزار کنیم حتما این کار را انجام می‌دهیم و اولویت ما برگزاری حضوری امتحان‌هاست. معلم‌ها 5ماه اول سال با دانش‌آموزان کار کرده‌اند و آنها سهم قابل‌توجهی در ارزیابی‌ها دارند.
حاجی‌میرزایی در پاسخ به اینکه در برخی استان‌ها که ممکن است وضعیت سفید داشته باشند، امکان بازگشایی مدارس وجود دارد؟ و آیا درصورت وقوع، این اتفاق باعث بی‌نظمی و ناهمگونی نمی‌شود؟ گفت: اشکالات زیادی وجود دارد که این کار را منطقه‌ای انجام دهیم. ۳۰ درصد معلمان ما در تردد بین مناطق هستند و این ترددها نگرانی‌ها را تشدید می‌کند. در هر منطقه‌ای که بخواهیم مدرسه‌ها را باز کنیم باید پروتکل‌های وزارت بهداشت را رعایت کنیم. لااقل باید یک متر فاصله بین بچه‌ها باشد و بسیاری مدارس ما امکان یک متر فاصله بین دانش‌آموزان را ندارند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید