09
پنج شنبه 28 مهر 1401
شماره 8617
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سلام به مأموریت‌های شخصی

یادداشت
تا به حال به این فکر کرده‌اید که موفقیت چیست؟ البته نیازی به فکر‌کردن نیست و رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مجازی این کار را پیشاپیش برای ما انجام داده‌اند.
ویژه
چک، در کسب‌وکار و زندگی اقتصادی امروز ایرانی‌ها نقش مهمی دارد. خیلی از خریدها و ضمانت‌ها و... با چک انجام می‌شود.
رامسر را عروس شهرهای ایران می‌نامند و انصافاً این نام برازنده این شهر است.
اگرچه امروزه فیلم و سریال‌های بسیاری در حوزه کودک و نوجوان ساخته می‌شود اما هنوز خاطره برخی از فیلم و سریال‌های دهه‌های گذشته به‌ویژه دهه‌های ۶۰ و ۷۰ همچنان در دل‌ها زنده است.
گل خانه
هوای پاییزی کم‌کم دارد خودش را نشان می‌دهد و باد معروفش کمی از نوازش صورت فراتر رفته است.
در کوچه یخچال همه ابوطالب‌ها را می‌شناختند. آنها 7برادر بودند که از صبح با پای برهنه در زمین خاکی کمپ آمریکایی‌ها دنبال توپ می‌دویدند و بچه‌های محل را به ضیافت فوتبال در تنها زمین خاکی محدوده میدان راه‌آهن دعوت می‌کردند.
برای علاقه‌مندان سریال‌های تلویزیونی به‌ویژه برنامه‌های طنز، «داریوش سلیمی» نام و چهره‌ای آشناست. سریال‌های «نوروز رنگی» و «افرا» ازجمله آخرین کارهای سلیمی در تلویزیون در 2ژانر مختلف و متفاوت یعنی طنز و درام است که با استقبال بینندگان هم روبه‌رو شد.

قول می‌دهم ماشین چپ کنم

پرکارترین زن بدلکار ایران یک دهه هشتادی است
عجیب نیست که بزرگ‌ترین هدف یک دختر جوان این روزها چپ کردن ماشین باشد؟ البته که عجیب است! اما اگر این دختر جوان دهه‌هشتادی، حدیثه سعیدپناه، پرکارترین زن بدلکار سینمای ایران باشد، دیگر این هدف چندان عجیب به‌نظر نمی‌رسد.
گنجینه‌ای از خاطرات و اطلاعات

گنجینه‌ای از خاطرات و اطلاعات

یک روز کلید خانه را روی در جا می‌گذارد، روز دیگر نام همکارش را به یاد نمی‌آورد، پرداخت قبض‌ها را فراموش می‌کند، از یاد می‌برد که قرار بوده به یکی از دوستانش تلفن کند.
زاغه‌نشینی که طلایی شد
زاغه‌نشینی که طلایی شد
حکایت زندگی رافائلا سیلوا، جودوکار معروف برزیلی، از آن داستان‌های عجیب و جالب است که می‌تواند تا سال‌ها برای افراد ناامید و بی‌انگیزه تعریف شود تا بدانند چطور در عین ناباوری، دختری از یک محله فقیرنشین پایتخت برزیل، به مدال طلای المپیک رسید.
شبه‌جزیره کره، سرزمینی کهن و استراتژیک است که مردمان آن پیش از تقسیم سرزمین‌شان قرن‌ها تاریخ مشترک داشتند.

پدر پسران آبی

در دهه 20که فوتبال در پایتخت هنوز در کوچه پسکوچه‌ها و زمین‌های خاکی دنبال می‌شد و هیچ اثری از تیم‌های باشگاهی نبود، علی دانایی‌فرد محله به محله و کوچه به کوچه سراغ فوتبالیست‌های آینده‌دار را می‌گرفت. او خودش محصول فوتبال محلات بود.

سریع و لذیذ

مطبخ خانه
این روزها تهیه و طبخ غذاهای راحت و کم‌هزینه و در عین حال خوشمزه و مقوی، بیش از گذشته مورد توجه خانواده‌ها قرار گرفته است.

ماجرای میراث‌داران در قانون

قوانین و مقررات راجع به ارث از دیرباز در جوامع بشری به اشکال و کیفیت‌های مختلف اجرا می‌شده و امروزه نیز در حال انجام است.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
محله‌های قدیمی و بافت سنتی تهران جاذبه‌هایی دارد که بعضی از آنها معروفند و درباره بعضی دیگر، کمتر حرف زده شده است.
شبه‌‌جزیره یک اصطلاح جغرافیایی است و به مناطق وسیعی گفته می‌شود که از 3طرف در محاصره آب قرار دارند و تنها از یک‌سو به خشکی منتهی می‌شوند.
گندم، قدمت و تاریخچه‌ای چند‌هزار ساله دارد؛ گیاهی که قوت غالب مردم جهان محسوب می‌شود و تمام جهان به آن وابسته است.