09
پنج شنبه 6 مرداد 1401
شماره 8554
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سلبریتی‌ها بالاخره موضع بگیرند یا نگیرند؟

یادداشت
این روزها هر کسی که یک حساب شخصی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشد، می‌تواند و البته به‌خودش حق می‌دهد که به نسبت وزن و سواد و حد و اندازه و قواره خودش، در مسائل اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و... مشارکت داشته باشد.
ویژه
تا به حال شده موقع خوردن بستنی نگاه دقیق و کنجکاوانه‌ای به این خوراکی خوشمزه و دلچسب داشته باشید و از خودتان سؤال کنید که اصلاً بستنی از کجا آمده و توسط چه‌کسی ابداع شده و چطور و از چه سالی پایش به ایران باز شده است؟
در این روزهای گرم تابستان، بستنی، از خوراکی‌ها و تنقلات پرطرفدار و محبوبی است که بزرگ و کوچک نمی‌شناسد و از کودک تا کهنسال شیفته‌اش هستند. به قول ظریفی که می‌گفت واقعا بشر قبل از کشف بستنی، چطور تابستان‌ها را سپری می‌کرده است.
برق تهران، یکی از تیم‌های نوظهور فوتبال ایران در سال‌های پایانی دهه 40بود؛ تیمی جوان و یکدست که با ارائه بازی‌های درخشان، کارشناسان و مفسران داخلی را به تحسین وامی‌داشت و برای خودش اعتبار کسب می‌کرد.
علاقه به مکان‌های تفریحی در نیمه اول هر سال به مقدار قابل‌ملاحظه‌ای رشد پیدا می‌کند و علاقه‌مندان به استراحت در روزهای تعطیل را به سمت خود جذب می‌کند.
قاره اروپا خاستگاه برخی از بزرگ‌ترین فرهنگ‌ها و تمدن‌های جهان بوده و بسیاری از اسرار آن هنوز از نگاه عموم مردم دنیا پنهان مانده است.
امروزه مجموعه‌ها و بخش‌های مختلفی در جامعه هستند که به شهروندان خدمات متنوع تفریحی، فرهنگی، آموزشی ، ورزشی و... ارائه می‌کنند.

محبوبیت نتیجه تلاش‌هاست نه فالوئرها

با جعفر دهقان، ستاره دهه‌های60 و70 سینمای ایران، درباره فضای سینما و تقدیری که از او صورت گرفته و چیزهای دیگر
نام جعفر دهقان، البته همیشه در سینمای ایران مطرح و بر سر زبان‌هاست؛ به‌واسطه کثرت فیلم‌های ماندگار و پرفروشی که در این چند دهه ایفاگر نقش‌های اصلی‌شان بوده است.
هدیه‌ای هنری برای ایران

هدیه‌ای هنری برای ایران

این روزها روی دیوار گالری آینه در فرهنگستان هنر، آثار موزیکالیگرافی هنرجویان بهمن پناهی دیده می‌شود.
مرد سختکوش مستطیل سبز
مرد سختکوش مستطیل سبز
روبرت لواندوفسکی، گلزن‌ترین مهاجم تاریخ لهستان است. او چه در سال‌های ابتدایی فوتبال و چه امروز که یکی از برترین مهاجمان حال حاضر دنیاست، به سختکوشی و تلاش فراوان معروف است.
مؤسسه‌های تحقیقاتی معتبر تاکنون مطالعات زیادی در زمینه میزان شادی ساکنان نقاط مختلف جهان انجام داده‌اند و قریب به اتفاق آنها به این نتیجه رسیده‌اند که دانمارک شادترین مردم دنیا را دارد.

قهرمانی با فوق ستاره‌ها

طرفداران دو آتشه فوتبال در ایران می‌دانند که تیم ملی ایران تاکنون 3بار قهرمان جام ملت‌های آسیا شده است.

روایت تاریخ از دل یک استان

در ایران جاذبه‌ها و آثار تاریخی کم نیستند و هر گوشه‌ای را که نگاه کنید، قطعاً اثری از زمان‌های بسیار دور به جای مانده که نشان از عمق فرهنگی و قدمت این مرز و بوم دارد.

این وسواس لعنتی موفق‌ها

کدام یک از ما از موفق بودن، پیشرفت و رسیدن به موقعیت‌های بهتر لذت نمی‌بریم؟ احتمالاً فکر می‌کنید هیچ‌کس نیست که خودش را لایق رسیدن به موفقیت‌ها نداند.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
کتاب «ذهن‌های آشفته» اثر موفق ایان هیوز با بیانی ساده، واضح و تحسین‌برانگیز، درباره روش‌هایی صحبت می‌کند که افراد خطرناک در دنیا می‌توانند به کمک آنها ظهور یابند و شکوفا شوند و در نهایت خشونت بی‌حد و مرزی را علیه بشریت در جهان اعمال کنند.
خوشنویسی از کهن‌ترین هنرهای ایرانی است که مسیر پرفراز‌و‌فرودی را در طول تاریخ پشت سر گذاشته است و به‌عنوان یکی از نخستین هنرهای ایرانی، جایگاه مهمی در معرفی فرهنگ و هنر ایران به جهان داشته است.
انعقاد و امضای هر قراردادی، مسئولیت و تعهداتی را برای طرفین یا امضاکنندگان آن ایجاد خواهد کرد. قرارداد اجاره مسکن در ارتباطات اجتماعی افراد، به‌ نحو غیرقابل‌انکاری، نقش مهم و حیاتی را ایفا کرده و از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.