05
پنج شنبه 29 مهر 1400
شماره 8342
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چند سطر شنیدن دوست، دور از چشم کرونا

یادداشت
دوتا بودند، هرکدام قد یک بند انگشت که هراسان به چپ و راست می‌رفتند تا راهی بجویند به جوی حقیری که شاید از برکه‌ای سردرآورند که برایشان دریاست!
ویژه
دوران اوج دوبله ایران را باید دهه‌های 40و 50شمسی بدانیم؛ دوره‌‌ای که دوبله فیلم‌های سینمایی به قدری جا افتاده بود که حتی کارگردانان فیلم‌های ایرانی نیز ترجیح می‌دادند با همین شکل فیلم‌هایشان صداگذاری شود.
در میان شلوغی سرسام‌آور خیابان وصال شیرازی و در کوچه‌پسکوچه‌های حوالی خیابان ایتالیا، بسیاری از مردم نشانی یکی از منحصربه‌فرد‌ترین موزه‌های پایتخت را می‌جویند.
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که از ابراز نظر خود در جمع هراس داشته باشید، ترجیح دهید سکوت کنید یا در نهایت بگویید با نظر جمع موافق هستید. ابراز نظر بدون بی‌احترامی و توهین، مهارتی است که باید برای یادگیری آن تمرین کنید.
در دوازدهمین بخش از گفت‌وگوی آلساندرو د روزا با انیو مورریکونه در کتاب « در پی آن نغمه؛ موسیقی من، زندگی من» به یکی از همکاری‌های درخشان مورریکونه با سرجو لئونه می‌رسیم. فیلم «روزی روزگاری در غرب» که موسیقی آن را می‌توان یکی از شنیدنی‌ترین آثار این آهنگساز نابغه توصیف کرد.
با یک اتفاق دوبلور شد. در ابتدا برای بازیگر شدن نزد اهالی سینما رفته بود. وقتی دیده بودند که صدای خوبی دارد، او را برای کار دوبله معرفی کرده بودند و چنین بود که از سال 1340 کار دوبله را آغاز کرد.
یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که والدین از کارشناسان و روانشناسان می‌پرسند، درباره تنبیه کودکان است. برای والدین اینکه روش تربیتی مناسبی به‌کار بگیرند تا کودکان متوجه اشتباهات خود شوند و آنها را تکرار نکنند، اهمیت زیادی دارد.
گفت‌وگو با امیرحسین زارع که بعد از 32سال ایران را در دسته فوق‌سنگین کشتی آزاد صاحب مدال طلا کرد

به خاطر کشتی قید مدرسه نمونه‌ دولتی را زدم

قهرمانی در دسته فوق‌سنگین همه رشته‌های ورزشی یک مزیت ویژه است و ارزش دوچندانی دارد. مثل قهرمان دسته فوق‌سنگین وزنه‌برداری که به‌عنوان قوی‌ترین مرد جهان شناخته می‌شود و علاوه‌بر کسب مدال طلا، یک عنوان نمادین را هم تصاحب می‌کند.
طنز بهترین وسیله برای نوشتن از ناگفته‌هاست

طنز بهترین وسیله برای نوشتن از ناگفته‌هاست

شغلش معلمی بوده و سال‌ها درس ریاضی تدریس می‌کرده اما حل معادلات ریاضی او را اقناع نکرد و پای او به صحنه تئاتر باز شد تا جایی‌که تبدیل به یکی از بازیگران مطرح و اثرگذار در این حوزه شد.
یادمان امیرِ عادل
یادمان امیرِ عادل
اگر برای گردش آخر هفته‌تان به‌دنبال یک جاذبه گردشگری خلوت و نزدیک به تهران می‌گردید، برج شیخ شبلی شهر دماوند گزینه بسیار خوبی است.
یاسین حجازی در 1165صفحه، روایتی از زندگی پیامبرص را پیش چشم مخاطبانش تصویر کرده که وامدار 3 اثر کهن متون فارسی است.

شعر و ادبیات و دیگر هیچ

گعده نویسنده و روشنفکرجماعت از روزگار قدیم در کافه‌های مشهور تهران بود.

پوتین؛ چهره مرموز و قدرتمند دنیای سیاست

سال 2015 میلادی، پوتین از طرف مجله فوربس به‌عنوان قدرتمندترین مرد جهان معرفی شد، اما سال‌های قبل و بعد از آن هم شخصیت رئیس‌جمهور روسیه همواره به‌عنوان چهره مرموز و قدرتمند دنیای سیاست، مورد کنجکاوی قرار گرفته است.

طعم دسرهای پاییزی

وقتی علاقه‌مند به انجام کاری باشی، سن و سال هیچ معنا و محدودیتی برای تو نخواهد داشت. ممکن است پیر یا جوان باشی و فکر شروع یک کسب‌وکار تازه به ذهنت برسد.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
«راوکست» نام یک پادکست بسیار مفید برای بالا بردن اطلاعاتمان است. «ایمان نژاداحد» سازنده راوکست در تعریف پادکستش آورده است: «تاریخ فقط وقایع را ثبت می‌کند اما داستان‌ها حقایق را. من ‌ در هر قسمت از راوکست داستان یک رویداد واقعی و مهم را برای شما روایت می‌کنم».
چین به‌خودی‌خود جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. اساسا یکی از پایه‌های اساسی تمدن باستانی را چین می‌دانند اما در کنار جاذبه‌های بی‌شمار «سرزمین اژدها»، برخی از موارد هستند که با شدت بیشتری مورد‌توجه قرار‌گرفته‌اند که قطعا یکی از آنها را باید شهر ممنوعه بدانیم.
اگر به دنبال خوب کردن حالتان هستید و حال و حوصله گردش و مهمانی رفتن ندارید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم پای تماشای یک سریال متفاوت و حال خوب کن بنشینید. سریال‌های طنز که بسیاری تماشای آنها را نوعی روش درمانی می‌دانند.