• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
پنج شنبه 29 مهر 1400
کد مطلب : 143484
+
-

معرفی ۱۰ سریال‌ کمدی خارجی

از ته دل بخندید

اگر به دنبال خوب کردن حالتان هستید و حال و حوصله گردش و مهمانی رفتن ندارید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم پای تماشای یک سریال متفاوت و حال خوب کن بنشینید. سریال‌های طنز که بسیاری تماشای آنها را نوعی روش درمانی می‌دانند. بینندگان پروپاقرص این سریال‌ها اذعان می‌کنند بعد از تماشای حتی یک قسمت از این سریال‌ها، استرس و نگرانی‌شان کم شده و بی‌آنکه خودشان خبر داشته باشند خنده مهمان لبانشان شده است. البته فیلم‌ها و سریال‌های کمدی آثاری با درونمایه طنز هستند که مفاهیم ژرف را در قالب کمدی و شوخی بیان می‌کنند و هدف‌شان فقط خندان نیست. این آثار یکی از بهترین تریبون‌ها برای بیان برخی مسائل و معضلات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و... است.

فرندز

اجازه دهید برای پیشنهاد اول شما را با سریال طنز پربیننده «فرندز» آشنا کنیم. این سریال یک کمدی موقعیت است که برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ از شبکه NBC  آمریکا پخش شد. فرندز از آن دسته سریال‌هایی نیست که هر اپیزودش تنها 20دقیقه از وقت شما را پر کند و بعد از به‌پایان رساندن هر فصل یا هر اپیزود، پرونده‌اش را ببندید. اگر حتی یک قسمت از این سریال را تماشا کرده باشید با این نکته موافقید که این سریال گزینه مناسبی برای خوب کردن روحیه‌تان است. جالب است بدانید تمام 10فصل سریال کمدی فرندز در رده‌بندی ۱۰ مجموعه برتر سریال‌های تلویزیونی قرار داشتند و در نهایت با انتشار فصل هشتم توانست رتبه اول را کسب کند. قسمت پایانی این سریال در سال ۲۰۰۴ منتشر شد که به عنوان پربیننده‌ترین اپیزود دهه ۲۰۰۰ و بهترین سریال طنز جهان شناخته شد.

اداره

سریال «اداره» در طول ۹ سال انتشار توانست به یکی از محبوب‌ترین سریال‌های کمدی آمریکایی تاریخ تبدیل شود. این سریال، طنز موقعیت و مستند نماست که برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ از شبکه NBC  آمریکا پخش شد. البته فصل اول نتوانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند. اما با انتشار فصل دوم، این روند یکباره تغییر پیدا کرد و سریال اداره توانست جایگاه ویژه‌ای در سریال‌های تلویزیونی و به‌خصوص سریال‌های طنز خارجی به‌دست آورد. داستان سریال اداره روایتگر زندگی شخصی و اتفاقات روزمره کارکنان یک اداره فروش کاغذ است که در هر اپیزود با وقایع و داستان‌های کمدی و جذابی مواجه می‌شویم. طرفداران این سریال با قبول این نکته که فصل اول جذابیت چندانی ندارد، می‌گویند اگر فصل اول را تحمل کنید پس از آن با بهترین سریال خنده‌دار دنیا روبه‌رو می‌شوید.

اشکالی ندارد رو به راه نباشی

حالا می‌خواهیم شما را با یک سریال طنز از آسیای شرقی و کشور کره‌جنوبی آشنا کنیم. «اشکالی ندارد رو به راه نباشی» عاشقانه‌ای ساخته کره‌جنوبی در سال 2020 است که با بازی کیم سو هیون و سئو یه-جی پخش می‌شود. این درام، داستان یک کارمند بهداشت جامعه در یک بخش روانپزشکی و یک نویسنده موفق کتاب کودکان است که فرصتی برای عشق و عاشقی و همچنین درکی از آن ندارند. اما پس از ملاقات با یکدیگر، این دو به آرامی شروع به بهبود زخم‌های عاطفی یکدیگر می‌کنند. هرچه داستان پیش می‌رود، حقیقتی که در پس گذشته‌های درهم تنیده آنها وجود داشته است نیز فاش می‌شود. برای تماشای این فیلم که از کمدی‌های به روز دنیاست می‌توانید به پلتفرم‌های نمایش آنلاین مراجعه کنید. 

پارک‌ها و تفریحات

سریال کمدی «پارک‌ها و تفریحات» نیز یکی دیگر از بهترین سریال‌های کمدی آمریکایی است که در طول ۱۱ سال توانست توجه طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جلب کند. قسمت اول این سریال کمدی آمریکایی در سال ۲۰۰۹ از شبکه NBC  آمریکا پخش شد. این سریال در گونه طنز موقعیت ساخته شده و در طول سال‌های پخش جوایز متعددی دریافت کرده است. انتشار قسمت پایانی این سریال جذاب و پرطرفدار به دلیل شیوع ویروس کرونا مدتی به تعویق افتاد، اما سرانجام در تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۲۰ (۱۱ اردیبهشت ۹۹) منتشر شد و پس از ۱۱ سال به پایان رسید. داستان سریال پارک‌ها و تفریحات در شهری واقع در ایالت ایندیانای آمریکا روایت می‌شود که مسئولان و مقامات دولتی آنجا قصد دارند با انجام برخی اقدامات ارتقایی، این شهر را به شهری بهتر تبدیل کنند.

کبیر

اگر علاقه‌مند به فیلم‌های تاریخی هستید روی این پیشنهاد ما فکر کنید. مینی سریال «کبیر» یکی از جدیدترین و بهترین سریال‌های کمدی دنیا محسوب می‌شود که در ژانر تاریخی، کمدی و درام ساخته شده است. این سریال به کارگردانی کالین باکسی و بن چسل و گیتا پیتل در سال ۲۰۲۰ ساخته شده است. این سریال محصول کشور استرالیا و انگلیس و در ژانر تاریخی است. درباره داستان سریال کبیر باید گفت که این سریال تاریخی و کمدی بر اساس داستان واقعی در خصوص ظهور کاترین کبیر و ملکه روسیه ساخته شده که حدود ۳۴ سال بر روسیه حکومت کردند. این سریال سرگذشت کاترین کبیر از جوانی تا ازدواج با امپراتور پیتر و ماجراهایی که در این دوران اتفاق افتاده را به تصویر می‌کشد.

بازگشت به آینده

وقت آن رسیده که سریالی تماشا کنیم که هم ما را  بخنداند و هم درک علمی ما را بالا ببرد. چه پیشنهادی بهتر از سریال «بازگشت به آینده» که یک سریال کلاسیک علمی‌-تخیلی لطیف است. این سریال به معنای واقعی کلمه یک سریال خاص است. همه افراد می‌توانند با این سریال بخندند و داستان آن به حدی پیچیده است که هم بتواند بزرگ‌ترها را جذب خود کند و در عین حال بچه‌ها نیز از تماشای آن خسته نشوند. اولین قسمت این مجموعه کمدی، ماجرایی، علمی و تخیلی در سال ۱۹۸۵ به نمایش درآمد و به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد. بازگشت به آینده عنوان پرفروش‌ترین سریال سال در آمریکا را به‌دست آورد و به همین دلیل دو دنباله نیز برای آن ساخته شد. این سری سریال مفرح و سرگرم‌کننده بعد از گذشت 30سال هنوز طرفداران بسیاری دارد.

روز گراندهاگ

«روز گراندهاگ» به کارگردانی هارولد رامیس، محصول سال ۱۹۹۳ است. این فیلم درباره یک گزارشگر عبوس هواشناسی تلویزیون است که برای تهیه گزارش روز دوم ماه فوریه یا روز دوم موش خرما به همراه تهیه‌کننده و فیلمبردار به شهر کوچکی می‌روند. هر سال در این روز مردم منتظر بیرون آمدن موش خرمایی هستند که به آنها می‌گوید آیا زمستان تمام می‌شود یا تا ۶ هفته دیگر ادامه خواهد داشت. او و گروهش مجبور می‌شوند شب را در این شهر اقامت کنند اما فردا صبح که گزارشگر از خواب بیدار می‌شود به طرز معجزه‌آسایی می‌بیند که در یک حلقه زمانی گیر افتاده ‌است و هر روز در حال سپری کردن روز گراندهاگ است و این حلقه در طول فیلم ادامه دارد. روز گراندهاگ فیلمی شوخ‌طبع ،دلنشین، خنده‌دار و در عین حال فیلسوفانه است، فیلمی کم‌نظیر که هیچ‌وقت تکراری نمی‌شود.

خانواده من

بد نیست در میان سریال‌های طنز خارجی، از سینمای هند هم پیشنهادی بدهیم. «خانواده من» سریالی در ژانر کمدی محصول کشور هند و سال ۲۰۱۸ است. این سریال توانسته نقدهای مثبتی از منتقدین را دریافت کند و در جدول برترین برنامه‌های تلویزیونی IMDB  است. سریال خانواده من به کارگردانی سمیر ساکسنا در سال ۲۰۱۸ ساخته شده است. در این سریال ویسهش بانسال، مونا سینگ، اکارش خورانا، اهان نیربان، روحی خان به هنرمندی پرداخته‌اند. داستان این فیلم از این قرار است که در تابستان سال ۱۹۹۸ میلادی، یک پسر دوازده ساله هندی به‌نام هارشو گوپتا و اعضای خانواده‌اش، مصائب متعددی را در زندگی روزمره‌شان تجربه می‌کنند و پس از ماجراهای فراوان، هارشو به اهمیت وجود خانواده پی می‌برد. شک نداریم با تماشای این سریال برای ساعاتی خنده و شادی مهمان جمع خانوادگی شما خواهد شد.

جری مگوایر

«جری مگوایر»، درام و عاشقانه محصول سال ۱۹۹۶ کشور آمریکاست و برنده جوایز متعددی از جمله جایزه اسکار برای بهترین بازیگر مرد نقش مکمل و جایزه گلدن‌گلوب برای بهترین بازیگر مرد شده‌است. یک درام کمدی در مورد یک مدیر ورزشی ممکن است اولین گزینه برای فیلمی که قرار است حال شما را خوب کند به نظر نیاید. اما بازی تام کروز آنقدر قوی است که نمی‌توانید در برابر جذب شخصیت اصلی این داستان شدن مقاومت کنید. با اینکه جری، فردی مغرور است و می‌تواند خیلی سریع افراد را قانع کند، اما بسیار خوش‌قلب است. بازی بی‌نظیر رنه زلوگر و کوبا گودینگ جونیور نیز به القای حس خوب این فیلم به مخاطب، کمک بزرگی کرده‌اند. این فیلم مخصوص کسانی است که آرزو دارند کاری که آن را دوست ندارند را رها کرده و کسب و کار خودشان را شروع کنند.

تئوری بیگ‌بنگ

سریال «تئوری بیگ‌بنگ» یکی دیگر از بهترین سریال‌های کمدی در دنیا در سال‌های اخیر است. فصل اول این سریال آمریکایی با نقدها و بازخوردهای مثبت و منفی از سوی منتقدان و مخاطبان مواجه شد، اما با انتشار فصل‌های دوم و سوم، این روند به کلی تغییر کرد و این مجموعه به یکی از سریال‌های پربیننده و محبوب تبدیل شد. این عنوان در طول سال‌های انتشار، موفق به دریافت جوایز متعددی شد و توانست در ذهن و قلب مخاطبان تثبیت شود. سریال تئوری بیگ‌بنگ روایتگر داستان زندگی ۵ دوست است که ۴ نفر از آنها بسیار باهوش و نابغه بوده، اما در روابط اجتماعی بسیار ضعیف هستند. در میان آنها شخصیتی به‌نام «پنی» وجود دارد که بسیار زیرک بوده و به‌راحتی می‌تواند دوست پیدا کند. در هر اپیزود شاهد اتفاقات و چالش‌های موجود در زندگی اجتماعی این ۵ کاراکتر جذاب در قالب کمدی هستیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :