05
پنج شنبه 4 شهریور 1400
شماره 8298
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

قهر و آشتی در روزگار معلق

یادداشت
دارم از دست خودم فرار می‌کنم اما رهایم نمی‌کند. دست دور گردنم می‌اندازد و نرم‌تر از نسیم چهارباغ سنندج زمزمه می‌کند؛ اینقدر مضطرب، غمگین و افسرده نباش برای آدم زنده همیشه زندگی هست!
ویژه
ایران تا به حال در المپیک‌های زیادی شرکت کرده اما بیشترین مدال‌ها را برایش کشتی آزاد و فرنگی به‌دست آورده است.
خبرهای تلخ و ناراحت‌کننده یکی بعد از دیگری منتشر می‌شوند و ما هر روز در معرض هجوم تلخی‌ها و اندوهی هستیم که به سلامت روان، شادی و آرامش ما حمله می‌کنند.
از دهه 30میلادی بود که گنگسترها با نقش‌آفرینی در فیلم‌های وسترن در سینما خودی نشان دادند و دست بر قضا طرفداران بسیاری پیدا کردند.این ژانر سینمایی به مرور زمان شکل جدی‌تری به‌خود گرفت تا اینکه در اواسط دهه 40میلادی شخصیتی به‌نام تک‌تیرانداز که نقش اول فیلم‌های دوران جنگ جهانی دوم بود جای هفت تیرکش‌های فیلم‌های وسترن را گرفت.
مهمان خانه
شاید فوتبال ورزش اول دنیا باشد اما بعضی کشورها هستند که شامل این اصل نمی‌شوند؛ مثل آمریکا، پاکستان، کانادا و حتی گاهی ایران.
اغلب مادران و بانوان خانه‌دار، پس از مدتی به‌رغم وظایف و نیازهای خانه، درصدد کشف مزه‌های جدید در آشپزی بر می‌آیند.
همه ما افرادی را در اطرافیانمان دیده‌ایم که از جست‌وجو برای شغل مناسب خسته و کلافه شده‌اند و شاید هم خودمان این وضعیت را تجربه کرده باشیم.
با جواد فروغی؛ از زندگی در بخش اورژانس بیمارستان تا قهرمانی در المپیک توکیو

هنوز خودم را یک پرستار می‌دانم

قهرمانی تیرانداز ایرانی در نخستین روزهای بازی‌های المپیک 2020غیره‌منتظره‌ترین خبری بود که از توکیو به تهران مخابره شد.
سرزمین مصیبت زده

سرزمین مصیبت زده

یکی از کشورهایی که این روزها زیادی خبرساز شده، هائیتی است.
نوشدارو پس از مرگ 4 حافظ جنگل
نوشدارو پس از مرگ 4 حافظ جنگل
سازمان جنگل‌ها برای حمایت از نیروهای مردمی در اطفای حریق تا پایان سال، 55هزار قلم تجهیزات مقابله با آتش به‌استان‌های زاگرسی می‌فرستد
آخرین مصدوم آتش‌سوزی تنگه هایقر فارس هم دیروز جان خود را از دست داد تا شمار داوطلبانی که امسال در عملیات مهار آتش جنگلی جان خود را از دست دادند به 4 نفر برسد. همزمان با این خبر اما، نخستین محموله تجهیز داوطلبان مقابله با آتش به 5استان زاگرسی ارسال شد.
اگر به‌دنبال یک تفرجگاه در دسترس، امن و کاملا مناسب برای کمی تمدد اعصاب می‌گردید، هیچ گزینه‌ای بهتر از دریاچه «تار» و «هویر» شهرستان دماوند پیدا نمی‌کنید.

ترور بزرگان

یکی از ترورهای خبرساز اخیر، ترور رئیس‌جمهور هائیتی بوده است.

خارجی‌ها هم برای نقش شمر نفرینم کردند

خودش هم باورش نمی‌شد روزی از نقش برادران دوقلوی «نسیم بیگ» و «بسیم بیگ» در سریال «روزی روزگاری» به «مختار‌نامه» و «شمر ذی‌الجوشن» برسد.

تنوع غذاهای نذری در شهرهای مختلف

نذری‌های خوراکی یکی از بخش‌های اصلی عزاداری اباعبدالله‌الحسینع را تشکیل می‌دهند و وسیله‌ای برای روای حاجات، خیرات و اطعام عزاداران به‌حساب می‌آیند.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های ایرانی، رمان «آبنبات هل‌دار» است؛ کتابی از مهرداد صدقی که سال 1395 توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. این رمان درواقع داستان طنزی از زبان یک کودک بجنوردی به نام محسن است.
هرچند نام لیونل مسی بیشتر وقت‌ها در خبرهای ورزشی شنیده می‌شود اما در هفته‌های اخیر ماجرای جدایی او از تیم بارسلونا و حواشی این نقل و انتقال، باعث شد بیشتر از همیشه نام این ستاره آرژانتینی فوتبال را در خبرها بشنویم.
زودرنجی احساسی است که بیشتر ما در زندگی به نوعی آن را تجربه کرده‌ایم. اما هر کدام از ما چقدر اجازه می‌دهیم این حس بر روابطمان با اطرافیان‌ تأثیر بگذارد؟