• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 4 شهریور 1400
کد مطلب : 138721
+
-

سرآشپز این هفته پیشنهاد ۳‌شیرینی خوش‌طعم و رنگ دارد

به همین سادگی و خوشمزگی

به همین سادگی و خوشمزگی

سحر  غفوری

اغلب مادران و بانوان خانه‌دار، پس از مدتی به‌رغم وظایف و نیازهای خانه، درصدد کشف مزه‌های جدید در آشپزی بر می‌آیند. در این بین عده‌ای دست به خلاقیت زده و با سلیقه و میل خود، انواع جدیدی از خوراک را برای خانواده و فرزندان آماده می‌کنند. پرناز آقابالازاده ششکلانی، آشپز جوان این هفته ۳۵ سال دارد و در خانه مشغول به آشپزی و پخت شیرینی و کیک است. این آشپز جوان که حالا به‌خوبی با مزه‌ها و طعم‌های جدید آشنا شده، ابتدا خلاقیت در آشپزی و پخت‌وپز را از خانه و برای خانواده‌اش آغاز کرد. حدود ۳سال است که به‌صورت حرفه‌ای مشغول به پخت انواع شیرینی و کیک شده و از این راه کسب درآمد می‌کند. او نیز مانند تمام مادران، دغدغه تغذیه سالم فرزندانش را دارد و به همین جهت بسیاری از مواد مغذی غذایی را در دستور پخت خود جای داده و با خلاقیت خاص خود، تغذیه سالمی را برای خانواده فراهم کرده است. با ما همراه باشید تا 3دستور پخت شیرینی خوش‌طعم و رنگ پیشنهادی او را مرور کنیم.

کیک پای سیب

پای، شیرینی سنتی و بین‌المللی خوشمزه و پرطرفداری است که انواع مختلفی دارد. پای آناناس، هلو، گیلاس و انواع دیگر میوه‌ها از آشناترین مزه‌های این شیرینی به‌شمار می‌روند. کیک پای سیب نیز که یکی از پرمخاطب‌ترین کیک‌هاست، از این قاعده مستثنی نیست.

مواد لازم
  تخم‌مرغ: ۴عدد
  کره: ۲۰۰ گرم
  شیر: یک لیوان
  آرد: ۴۰۰ گرم
  شکر سفید: ۲۰۰ گرم
  شکر قهوه‌ای: ۸۰ گرم
  سیب: ۲ عدد
  وانیل: یک قاشق چایخوری
  دارچین: ۲ قاشق چایخوری
  بیکینگ پودر: ۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه
ابتدا سیب‌ها را پوست کنده و خرد کنید. سپس شکر قهوه‌ای و دارچین را اضافه کرده و مخلوط کنید و کنار بگذارید. در ظرفی دیگر کره گرم‌شده در دمای محیط را با شکر سفید توسط همزن برقی بزنید تا کاملا سفید شود. سپس دانه‌دانه تخم‌مرغ‌ها را اضافه کنید و هر بار یک دقیقه مخلوط کنید تا رنگ باز کند. پس از آن وانیل را هم اضافه کرده و یک دقیقه بزنید. در مرحله بعد آرد را که از قبل ۳بار الک کرده‌اید، کم‌کم اضافه کنید و به همراه شیر ولرم به تناوب به مایع کیک اضافه کرده و با همزن برقی تا زمانی که مواد یک‌دست شود، مخلوط کنید. سپس درون قالب مورد نظرتان را چرب کرده و کاغذ روغنی بیندازید. در مرحله آخر نیز نصف مواد را ریخته و سیب‌ها را روی مواد پخش کنید. سپس بقیه مواد کیک را ریخته و روی مواد را صاف کرده و داخل فر از قبل گرم‌شده با دمای ۱۸۰ درجه به‌مدت ۴۵ دقیقه بپزید.

کوکی ردولوت

ردولوت از تم‌های جذاب شیرینی و کیک است که شهرت بسیاری دارد  و می‌توانید به راحتی و خیلی سریع در منزل آماده و سرو کنید. مواد در دسترس که در طبخ این کوکی استفاده شده شامل آرد، شکر، رنگ ژله‌‌ای قرمز خوراکی، وانیل و...  است. داخل کوکی ردولوت را با مخلوط پنیر خامه‌‌ای، پودر قند و وانیل پر می‌کنند. این کوکی خوشمزه بین کودکان نیز بسیار پرطرفدار بوده و می‌توانید یک‌میان وعده سالم و لذیذ را برای کودکان خود آماده کنید. کوکی ردولوت را می‌توانید برای صبحانه و یا عصرانه به همراه شیر ولرم، چای و یا قهوه نوش‌جان کنید.

مواد لازم
  کره به دمای محیط رسیده: ۱۰۰‌گرم
  آرد: ۲۵۰ گرم
  بیکینگ پودر: یک قاشق چایخوری
  جوش‌شیرین: 4/1 قاشق چایخوری
  پودر کاکائو: ۲۰ گرم
  شکر قهوه‌ای: ۷۵ گرم
  شکر سفید: ۱۵۰ گرم
  تخم‌مرغ درشت: ۲ عدد
  شیر: ۲۰ گرم
  آبلیمو: یک قاشق چایخوری
  وانیل: یک قاشق چایخوری
  رنگ قرمز خوراکی: چند قطره

طرز تهیه
ابتدا آرد، بیکینگ پودر، پودر کاکائو و جوش‌شیرین را مخلوط و الک کنید، سپس شیر را در ظرفی ریخته و آبلیمو را به آن اضافه کنید تا شیر بریده شود و درست شود. سپس رنگ قرمز خوراکی و وانیل را هم به باتر کریم بیفزایید و مخلوط کنید. باترمیلک را کنار قرار دهید. حالا در ظرفی دیگر کره به دمای محیط رسیده را با شکر مخلوط کرده و ۵دقیقه با همزن بزنید تا رنگ باز کند. سپس دانه‌دانه تخم‌مرغ‌ها را افزوده و هر بار به‌مدت یک دقیقه با همزن بزنید. سپس باترمیلک رنگی را به مواد اضافه کنید و با همزن مخلوط کنید تا مواد یک‌دستی حاصل شود. پس از آن مواد خشک را در ۳ مرحله به مواد اصلی اضافه کرده و مخلوط کنید. سپس روی مواد را پوشانده و حداقل به‌مدت ۴ ساعت در یخچال نگهداری کنید. بعد از اتمام این زمان از موادتان گلوله‌های کوچکی به اندازه گردو بردارید و در خاک قند بغلتانید و با فاصله در سینی فر که چرب کرده‌‌اید و کاغذ روغنی انداخته‌‌اید بچینید. سپس سینی را در فری که روی دمای ۱۷۰ درجه از قبل گرم کرده‌‌اید، به‌مدت ۱۲تا ۱۵ دقیقه بپزید.

کوکی ساوارین

کوکی از انواع خوشمزه شیرینی‌جات است که بین افراد و مخصوصا کودکان طرفداران زیادی دارد. این شیرینی خانگی و سالم، انتخاب خوبی برای مهمانی‌های شما خواهد بود. شما می‌توانید این شیرینی خوشمزه را برای مناسبت‌های مختلف درست کنید. این کوکی بسته به سلایق و ذائقه‌های متفاوت در مدل‌ها، طعم‌ها و رنگ‌های مختلف درست می‌شود.

مواد لازم
  کره یا مارگارین: ۱۲۵ گرم
  پودر قند: ۵۰ گرم
  زرده تخم‌مرغ: یک عدد
  وانیل: 4/1 قاشق چایخوری
  رنده پوست لیمو یا پرتقال: یک قاشق چایخوری
  نشاسته ذرت و پودر کاستارد (هرکدام): ۳۰گرم
  آرد: ۱۶۰ گرم

طرز تهیه
ابتدا کره و پودر قند را داخل ظرفی ریخته و با همزن مخلوط کنید تا کاملا سفید شود. سپس زرده تخم‌مرغ و وانیل و رنده پوست لیمو یا پرتقال را اضافه کنید و به‌خوبی مخلوط کنید تا مواد یک‌دست شود. سپس مواد خشک را اضافه کرده و مخلوط کنید. در مرحله بعد گلوله‌هایی از مواد برداشته و در قالب ساوارین بریزید و فشار دهید تا صاف شود. دقت کنید که کمی سر قالب را خالی بگذارید تا فضای پف‌کردن مواد گرفته نشود. سپس یک ربع داخل یخچال قرار دهید تا مواد تثبیت شود. در مرحله آخر نیز داخل فر گرم‌شده با دمای
۱۸۰ درجه به‌مدت ۱۵ دقیقه بپزید و بعد از خنک‌شدن از قالب درآورده و با مواد دلخواه پر کرده و نوش جان کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید