05
پنج شنبه 14 مرداد 1400
شماره 8285
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کارون غمگین است کجایی باشو ؟

یادداشت
کارون غمگین و هورالعظیم خشمگین است چون نمی‌فهمند صیانت چیست و چرا صیانت از اینترنت مهم‌تر از حمایت از آنان است‌!
ویژه
نوشیدنی‌های خنک جزو معجون‌های معجزه‌آسایی هستند که تحمل روزهای گرم تابستان را برایمان آسان‌تر می‌کنند.
نه تنها سینما که کلا مقوله هنر یک مقوله رقابت‌بردار نیست. اینجاست که به حرف محمدکاظم کاظمی می‌رسیم که در یکی از مصاحبه‌های قبلی به آن اشاره کرده بود؛ وقتی که از او درباره جایگاه شعرش پرسیده بودیم، جواب داده بود که هنر، عرصه‌ای برای رقابت نیست و شما صرفا حرفی داری و احساسی داری و می‌خواهی آن را در قالب هنری مطرح کنی؛ حالا اینکه استقبال بشود یا نشود مقوله‌ای دیگر است.
در چند سال اخیر حامیان حقوق افراد دارای معلولیت تلاش کردند زمینه‌ای فراهم کنند تا همه افراد جامعه با هر میزان توانایی از فرصت حضور در اجتماع و شرکت در فعالیت‌های اجتماعی به یک اندازه برخوردار باشند.
مطبخ خانه
هنر آشپزی به حدی جذاب و شیرین است که افراد را از رشته‌های مختلف با گرایش‌های متفاوت به سمت خود می‌کشاند.
تصورش هم کار ساده‌ای نیست، چه رسد به تجربه! اینکه یک روز چشم باز کنی و ببینی بر اثر یک حادثه، عضوی از بدنت را از دست داده‌ای.
همین چند هفته پیش بود که در رقابت‌های فوتبال کوپاآمریکا، که همان جام ملت‌های آمریکا باشد، بالاخره آرژانتین بعد از 3 دهه ناکامی در رقابت‌های ملی مهم، توانست قهرمان شود.
با بهمن فرمان‌آرا، کارگردان شاخص ایران به روزهای نخستین فعالیت سینمایی‌اش رفته‌ایم

قرارمان کارگردانی بود، نه بازیگری

مهمان خانه
این نکته بسیار مهمی است که درک کنیم شخصیت‌های شاخص حوزه‌های مختلف، ازجمله حوزه فرهنگ و هنر، الزاماً از ابتدا چنین بزرگ و جا افتاده نبوده‌اند و مسیری طولانی را طی کرده‌اند تا به چنین جایگاهی برسند.
زندگی ما به نفس تماشاگر بند است

زندگی ما به نفس تماشاگر بند است

نقش فرخ سریال «پس از باران» را چنان خوب و با صلابت بازی کرد که تبدیل به چهره‌‌ای کاربلد در این حرفه شد. نقش‌آفرینی‌اش در فیلم‌های سینمایی و سریال‌ها هم مهر تأییدی بر این استعداد هنری‌اش بود اما انصافا بازی او در نقش آخناتون با آن گریم جالب در سریال «حضرت یوسف ع» را نمی‌توان از یاد برد.
کاریکاتور، ضربه‌گیر من در برابر سختی‌ها
کاریکاتور، ضربه‌گیر من در برابر سختی‌ها
اگر فقط کمی در دنیای کاریکاتور ایران قدم زده باشید یا فقط به‌قدر تورق چند صفحه از مجله «گل‌آقا» و دیدن بخش مربوط به کاریکاتورهای روزنامه‌های مختلف، این هنر طناز را دنبال کرده باشید، حتما نام احمد عربانی را شنیده‌اید.
همه ما در سفرهایی که تا به امروز داشتیم، جاهای عجیب و غریب و جذاب زیادی دیده‌ایم.

9کشور؛ 9نکته

آمریکای جنوبی، منطقه‌ای در قاره آمریکاست که کشورهای جنوب مکزیک را شامل می‌شود.

فیلم‌های حال خوب کن

از قدیم گفته‌اند «خنده بر هر درد بی‌درمان دواست» و این درمان در این روزهای پراسترس و کرونایی، یک نعمت است.

آکنده از زر!

تهران پر از محله‌های قدیمی است؛ محله‌هایی با نام‌های مختلف که پشت اسم هرکدام از آنها داستانی نهفته است.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
امروز در تقویم، روز خانواده نام دارد.
خانه‌های قدیمی حال و هوای دلچسبی داشتند. دیوارهای آجری، حیاط سرسبز، باغچه‌ای که با ذوق و سلیقه گلکاری می‌شد، حوض آبی که خنکای شیرینش روزهای تابستان را دلپذیر می‌کرد و اتاق‌هایی که با فرش‌های رنگارنگ و وسایل ایرانی، خانه‌ای گرم و باصفا را می‌ساختند.
در شماره های گذشته، مقدمه و فصل اول کتاب «در پی آن نغمه؛ موسیقی من، زندگی من» را، که گفت‌وگوی الساندرو د روزا با انیو مورریکونه است، منتشر کرده ایم.