• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 14 مرداد 1400
کد مطلب : 137359
+
-

معرفی ۱۰نوشیدنی تابستانی که باید امتحان‌شان کنید

فرار از گرما با خنکای نوشیدنی‌ها

نوشیدنی‌های خنک جزو معجون‌های معجزه‌آسایی هستند که تحمل روزهای گرم تابستان را برایمان آسان‌تر می‌کنند. بعد از اینکه از سرکار به منزل می‌آییم، اگر یک لیوان شربت خانگی خنک و خوش‌طعم بنوشیم، خستگی از تنمان بیرون می‌آید. حتی برای آنهایی هم که در خانه هستند، در این هوای گرم هیچ‌چیز نمی‌تواند دلچسب‌تر از یک نوشیدنی خنک و خوش‌طعم باشد. اگر شما هم از گرمای تابستان کلافه شده‌اید، کافی است دست به‌کار شوید و خودتان را با چند نوشیدنی خنک دلگرم کنید.

شربت سکنجبین و خیار

اگر در جست‌و‌جوی یک شربت گوارا، خوش‌عطر و دلپذیر برای عصرهای تابستان هستید پیشنهاد می‌کنیم یک‌بار شربت خیار سکنجبین را امتحان کنید. این شربت پای ثابت سفره‌های ایرانی‌ها در فصول گرم است، به‌طوری که حرارت بدن را پایین می‌آورد و باعث می‌شود که گرما زده نشوید. همچنین این شربت سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و استرس و اضطراب را کم و مشکلات معده را هم رفع می‌کند. برای تهیه شربت سنتی سکنجبین و خیار، ابتدا عرق نعناع را به همراه لیموی پوست‌گرفته و شکر و خیار با پوست داخل مخلوط‌کن ریخته و حسابی مخلوط کنید. سپس مواد را داخل لیوان ریخته و آب و به میزان دلخواه سکنجبین به آن اضافه کنید. قطعات یخ برای سرد‌شدن نوشیدنی در این فصل، حیاتی‌اند.

آگوئا فرسکا خیار

اصلا از اسم ناشناخته این نوشیدنی وحشت نکنید! اگر دلباخته موهیتو هستید، این دستور، شباهت زیادی به موهیتو دارد. شما به‌راحتی می‌توانید در منزل این شاهکارِ دلچسب را امتحان کنید. ابتدا باید شربت معمولی درست کنید. شربت قند را به این صورت درست کنید که میزان مساوی از آب و شکر را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت آن‌قدر هم بزنید تا کاملا شکر در آب حل شود. پس از حل‌شدن شکر، قابلمه را از روی حرارت برداشته و بگذارید خنک شود. سپس خیار را پوست گرفته و در مخلوط‌کن با آب و نمک آن‌قدر مخلوط کنید تا له شود. نعناع و تکه‌های یخ را اضافه کرده و دوباره هم بزنید تا کاملا یخ‌ها خرد شوند. سپس آب لیموترش را گرفته و به همراه شربت قند خنک به مواد اضافه کنید.

یخ‌دربهشت اسپرسو

اگر شما هم از عشاق قهوه هستید این نوشیدنی حسابی کِیف‌تان را کوک خواهد کرد. قهوه همه‌جوره هوش از سر می‌برد و سرد امتحان‌کردنش هم، باید جذاب باشد. برای آماده‌کردن این نوشیدنی، شکر و ۶‌پیمانه آب را باهم مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید. وقتی آب جوشید، آن را از روی حرارت برداشته و اسپرسو را اضافه کنید. بگذارید یک ربع ساعت استراحت کند. سپس مایع را صاف کنید و آبلیمو را به آن اضافه کرده و در فریزر قرار دهید. باید ۲ساعت در فریزر بماند ولی هر نیم ساعت یک‌بار مخلوط را هم بزنید و یخ‌های آن را خرد کنید. بعد از ۲ساعت یخ‌دربهشت را با قاشق در کاسه ریخته و به کمک خامه آن را تزئین کنید.

اسموتی استوایی

اسموتی نوشیدنی جذابی است که از مخلوط چند میوه تهیه می‌شود. حالا فکر کنید ترکیب خوش‌طعم‌ترین میوه‌های استوایی، چه ترکیب خارق‌العاده‌‌ای خواهد ساخت. برای تهیه این اسموتی، ابتدا انبه، آناناس و موز را به قطعات کوچک تقسیم کنید و در فریزر یا جایخی بگذارید تا منجمد شوند. سپس تمامی آنها را همراه با مقداری آب یخ یا آب‌پرتقال خنک داخل مخلوط‌کن بریزید و با دور کُند دستگاه هم بزنید. درصورت تمایل می‌توانید مقداری هلوی پوست‌کنده، خرد و منجمد‌شده را هم به این میوه‌ها اضافه کنید. برای بهترشدن طعم اسموتی می‌توانید به‌جای آب یا آب‌پرتقال از شیر نارگیل استفاده کنید. این اسموتی مقادیر زیادی ویتامین A و C دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. خوردن این اسموتی در ابتدای صبح به شما انرژی زیادی می‌بخشد.

شربت گرانادین

برخلاف باور عمومی، گرانادین یک شربت طعم‌دهنده گیلاس نیست. این در واقع ساخته‌شده از انار است و شگفت‌آور است که آسان است در خانه ساخته شده است. گرانادین مانند شربت ساده و مخلوط ترش است. این شیرین‌کننده‌های نوشیدنی برای یک‌بار به‌خوبی ذخیره می‌شود. این نوشیدنی خنک تابستانی علاوه‌بر طعم فوق‌العاده‌ای که دارد، دارای ارزش غذایی بالایی است و از ترکیب آبمیوه و عرقیجات بوده و در تقویت اعصاب بسیار اثر‌گذار است. برای تهیه این شربت، آب انار و تکه‌های خردشده یخ را به همراه آبلیموی تازه و عرق بهارنارنج در یک لیوان ریخته و باهم ترکیب کنید. درصورت تمایل شربت یا عسل را به آن اضافه کرده و پس از تزئین با انواع تکه‌میوه سرو کنید.

کوکتل سیندرلا

از شنیدن این اسم برای یک نوشیدنی تعجب نکنید. به ترکیب بیش از دو نوشیدنی کوکتل گفته می‌شود. امروزه بیش از هزاران نوع کوکتل در جهان وجود دارد که هرکدام با توجه به مواد و نوشیدنی‌ها، آب و هوا و ذائقه هرمنطقه درست شده‌اند. با آمدن فصل گرما، هیچ‌چیز مثل یک نوشیدنی خنک آدم را سرحال نمی‌آورد. چه برای خودتان و چه برای مهمان عزیزتان که از گرما آمده است، بهترین خوشامدگویی را می‌توانید با یک لیوان کوکتل آبمیوه‌های طبیعی تقدیم کنید. با مخلوط یک‌پیمانه آبلیموی تازه، چهار پیمانه آب‌پرتقال و چهار پیمانه آب‌آناناس همراه با یخ می‌توانید این نوشیدنی را تهیه کنید. پیشنهاد می‌کنیم داخل یک لیوان بلند سرو کرده و با یک پره لیمو آن را تزئین کنید. نوش جان!

اسموتی سیب و هویج و زنجبیل

زنجبیل از آن دسته گیاهان حیرت‌انگیزی است که فواید بسیاری دارد. انرژی بدن شما را تامین می‌کند و سر پای‌تان نگه می‌دارد. برای تهیه این نوشیدنی، ابتدا با استفاده از آبمیوه‌گیری، هویج‌های شسته شده را به مقدار لازم آب گرفته و دو عدد سیب زرد یا قرمز متوسط را نیز با پوست به همراه هویج‌ها آب گرفته و در یخچال بگذارید تا خنک شود. زنجبیل تازه را خوب بشویید و سپس درون مخلوط‌کن ریخته تا کاملا له شود. اگر دوست دارید اسموتی هویج و سیب شما بسیار شیرین شود یک قاشق عسل نیز به آن بیفزایید و درنهایت آب هویج و سیب را به آن اضافه کرده و با دور تند در مخلوط‌کن باهم مخلوط کنید تا کف کند.

لیموناد مادلاین

لیموناد مادلاین برای رفع عطش در روزهای گرم، به‌ویژه فصل تابستان انتخاب شایسته‌‌ای خواهد بود. طرز آماده‌سازی‌ این نوشیدنی بسیار راحت و سریع است. برای آماده‌سازی‌ این نوشیدنی، در یک پارچ بزرگ آب، شکر و آبلیموها را هم بزنید تا شکر به‌خوبی حل شود. سپس تمشک را به این مخلوط افزوده و روی آن را بپوشانید و یک شب تا صبح در یخچال قرار دهید. در آخر با تکه‌های لیمو ترش یا زردآلو، نوشیدنی را تزئین کنید. جالب است بدانید که انواع لیموناد جزو نوشیدنی‌های محبوب و پرطرفدار در فصل گرما، به‌ویژه تابستان است و خواص فراوانی برای سلامتی دارد؛ ازجمله برای قلب مفید بوده و برای درمان تب و عفونت گلو کمک‌کننده خواهد بود. همچنین یک سم‌زدای طبیعی بدن است و به تصفیه خون نیز کمک می‌کند.

اسموتی هندوانه و عسل

اسموتی هندوانه و عسل، یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های خنک در کشور عزیزمان، ایران است که در هوای گرم و طاقت‌فرسای تابستان و به‌خصوص پس از ورزش، برای رفع تشنگی نوشیده می‌شود. در تهیه اسموتی هندوانه می‌توان با افزودن گیاهان و میوه‌هایی چون موز به همراه بستنی، کیوی، لیمو و توت‌فرنگی، طعم‌های متنوع و بی‌نظیری را خلق کرد. برای تهیه آن، تکه‌های هندوانه، موز، ماست و عسل را در مخلوط‌کن بریزید. می‌توانید تکه‌های هندوانه را در فریزر بگذارید تا کمی یخ ببندد که در این صورت اسموتی غلیظ‌تری خواهید داشت. مواد را با هم مخلوط کنید تا یک بافت کرمی با رنگ صورتی روشن به دست ‌آید. ترکیب عسل و هندوانه طعم بسیار جدیدی دارد و حتما شیفته آن می‌شوید. پس دست به‌کار شوید و این نوشیدنی را درست کنید.

آیس لاته

در معرفی نوشیدنی‌های خنک حواسمان به طرفداران قهوه هم است. آیس‌لاته یک نوشیدنی خوشمزه بوده که طرفداران زیادی دارد. بیشتر افراد برای نوشیدن آیس‌لاته به کافی‌شاپ‌ها می‌روند. این روزها که با وجود ویروس کرونا اغلب کافی‌شاپ‌ها یا تعطیل هستند یا رفتن به آنها خطرناک است، باید آستین‌هایتان را بالا بزنید و خودتان شروع به درست‌کردن نوشیدنی محبوبتان کنید. دو شات اسپرسو، دو قاشق غذاخوری عسل یا شکر، چند تکه یخ و ۱۰۰میلی‌لیتر شیر، مواد لازم برای تهیه این نوشیدنی است. ابتدا اسپرسوی داغ را با شکر مخلوط کنید تا به‌طور کامل حل شود. به لیوان سِرو به اندازه دلخواه چند تکه یخ اضافه کرده و قهوه شیرین‌شده را درون لیوان بریزید. شیر را به لیوان اضافه کنید و با نی هم بزنید. به همین راحتی آیس‌لاته شما آماده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید