• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 14 مرداد 1400
کد مطلب : 137367
+
-

معرفی ۱۰ فیلم کمدی خارجی

فیلم‌های حال خوب کن

فیلم‌های حال خوب کن


از قدیم گفته‌اند «خنده بر هر درد بی‌درمان دواست» و این درمان در این روزهای پراسترس و کرونایی، یک نعمت است. پس بیایید اوقات فراغت خودمان را با تماشای فیلم‌های طنز و حال خوب کن سپری کنیم. تعداد فیلم‌های سینمایی کمدی کم نیست اما در این گزارش ما شما را با ۱۰ فیلمی که مقبولیت بیشتری دارند آشنا می‌کنیم. در فرصت‌های دیگر فیلم‌های محبوب دیگری هم معرفی خواهند شد. شما می‌توانید این فیلم‌ها را از پلتفرم‌های نماوا، فیلیمو و... تماشا کنید.

خرخون

اگر دختر نوجوان در خانه دارید پیشنهاد می‌کنیم این فیلم را تماشا کنید تا با دغدغه‌های نوجوانان امروزی بیشتر آشنا شوید و البته کمی هم با دیدن این فیلم کمدی بخندید. «خرخون» (BookSmart) محصول ۲۰۱۹ است و فیلمنامه آن ترکیبی مدرن از فیلم‌های خنده‌دار خارجی و کمدی‌های بی‌شمار دیگری است که درباره لحظات خوب و بدِ دوستی‌های عمیق و باکیفیت صحبت می‌کنند. داستان فیلم نیز درباره دختران باهوش و تجربه‌های بد و البته خنده‌دار دوران دبیرستان آنهاست. مولی (با بازی بنی فلداستین) و ایمی (با بازی کیتلین دیور) بهترین دوستان یکدیگرند. آنها در تمام سال‌های دبیرستانشان در هیچ‌گونه گردهمایی اجتماعی‌ای شرکت نکرده‌اند و فقط با درس خواندن سرشان را گرم کرده‌اند. در اصل، آن دو همه امید و انرژی‌شان را برای گرفتن بهترین نمره کلاس مصروف می‌کردند. به‌تدریج متوجه می‌شوند که بقیه هم‌کلاسی‌ها هم برنامه‌ها و اهدافی مشابه دارند، اما به اندازه آن دو سختی نمی‌کشند. حال آنها تلاش می‌کنند فرصت‌های ازدست رفته را جبران کنند.

 بیمار بزرگ

فیلم «بیمار بزرگ» (The Big Sick) محصول ۲۰۱۷، داستان عاشقانه دلخراشی است که به‌خوبی به یک فیلم کمدی متفاوت و دلچسب تبدیل شده است. زیرا در اصل، ارتباط عاشقانه در این فیلم، با دعوا بر سر تهاجم فرهنگی شکل می‌گیرد؛ با وجود این، رابطه جان سالم به در می‌برد. در این فیلم، زویی کازان نقش زن جوانی را بازی می‌کند که عاشق کمدینی پاکستانی-آمریکایی (با بازی کمیل نانجیانی) می‌شود. از قضا این کمدین راننده اوبر است. در ادامه فیلم می‌بینیم زویی کازان در بیمارستان بستری می‌شود. نقش پدر و مادر زویی را هالی هانتر و ری رومانو بازی می‌کنند. کمدین در طول دوران بستری زویی سختی‌های زیادی می‌کشد، تمام مسئولیت‌ها را بر‌عهده می‌گیرد و حتی اجازه نمی‌دهد که پدر و مادر او دچار استرس شوند. پدر و مادر زویی بسیار قدردان این لطف و مهربانی می‌شوند. سازنده‌های این فیلم با هدف کمک به زوجین و برطرف کردن مشکلات آنها این فیلم طنز را ساخته‌اند.

 مرده‌ها نمی‌میرند

با تمام انتقادهایی که به فیلم «مرده‌ها نمی‌میرند» یا (The Dead Don't Die) شده اما در کل نمی‌شود این فیلم را فیلم بدی به‌حساب آورد. چون در اصلی‌ترین پیام‌های خود به کره زمین، طبیعت و همه بلاهایی که انسان بر سر آن آورده است، اشاره می‌کند. در این فیلم برخلاف اکثر آثار زامبی‌محور که در آنها همه‌چیز با یک ویروس آغاز می‌شود، آخرالزمان به‌خاطر تغییری کوچک در اکوسیستم کره زمین از راه می‌رسد. وقتی به‌عنوان یک مجموعه آنها را می‌بینیم، می‌توانند نمادی از مردم حاضر در سراسر جهان باشند؛ آدم‌هایی که کمدی فیلم درون تصویرسازی زیبای فیلمساز از حماقت اکثر آنها در برخورد با همه‌چیز متولد می‌شود. فیلم مرده‌ها نمی‌میرند به کارگردانی جیم جارموش در سال ۲۰۱۹ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر کمدی و خانوادگی است. در این فیلم بیل موری، آدام درایور، تام ویتس، کلویی سونی، استیو بوشمی به هنرمندی پرداخته‌اند.

علاءالدین

تماشای فیلم «علاءالدین» Aladdin)‎) را به چندین گروه پیشنهاد می‌کنیم. نخست کودکان و نوجوانانی که علاقه‌مند به آثار موزیکال هستند. همچنین بزرگسال‌هایی که با انیمیشن‌های کلاسیک علاءالدین خاطره دارند. گروه دیگر تماشاگران علاقه‌مند به قصه‌های فانتزی سرگرم‌کننده‌‌اند که از پیاده‌سازی پرجزئیات میزانسن‌های سطح بالای فیلم‌ها لذت می‌برند. علاوه بر اینها به هر کسی که دوست دارد یک فیلم عاشقانه، ماجراجویانه، خانوادگی، کمدی و موزیکال خوب را تماشا کند، این فیلم را پیشنهاد می‌کنیم. داستان فیلم علاءالدین داستان پسری فقیر و سرگردان است که در خیابان‎های شهر آگرابا از مغازه‎ها دزدی می‎کند. اما پس از اینکه به‌طور اتفاقی یک چراغ جادوی اسرارآمیز را پیدا می‎کند، زندگی‌اش دگرگون می‎شود. این فیلم به کارگردانی گای ریچی در سال ۲۰۱۹ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر خانوادگی و کمدی است. در این فیلم ویل اسمیت، مینا مسعود، نیومی اسکات و نسیم پدراد به هنرمندی پرداخته‌اند.

جولت

فیلم «جولت» (Jolt) به کارگردانی تانیا وکسلر در سال ۲۰۲۱ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر کمدی و اکشن است. در این فیلم کیت بکینسیل، جای کورتنی، استنلی توچی، بابی کاناوله، لاورن کاکس، کنستانتین گرگوری، اری ففر، دیوید بردلی و سوزان ساراندون به هنرمندی پرداخته‌اند. داستان این فیلم جذاب و مهیج، درباره زنی به نام لیندی است که دچار یک اختلال عصبی نادر است و باعث می‌شود تا گاهی خشم، تمام وجود وی را فرا بگیرد و تنها راه مقابله او با این مشکل، وارد کردن شوک به‌ خودش است. پس از قتل مردی که پلیس لیندی را مظنون اصلی آن می‌داند، تلاش می‌کند تا برای پیدا کردن قاتل، از این مشکل و اختلال به نفع خودش استفاده کند. پیشنهاد می‌کنیم این فیلم سینمایی کمدی و اکشن را از پلتفرم‌های نمایش آنلاین فیلم‌ها تماشا کنید.

 مردن در تیراندازی

فیلم «مردن در تیراندازی»(Die in a Gunfight)  روایت عشق دختر و پسر جوانی از دو خانواده ثروتمند است که دشمنی دیرینه‌ای با یکدیگر دارند؛ هر دو خانواده با ازدواج آنها مخالفند و تلاش می‌کنند هر طور شده آنها را از یکدیگر دور نگه دارند. اما زمانی که آنها از این اختلاف‌ها چشم‌پوشی می‌کنند و با یکدیگر می‌مانند، اوضاع از قبل هم بدتر می‌شود و نبردی سرشار از عشق، نفرت، انتقام و خیانت آغاز خواهد شد. فیلم در ژانر اکشن-کمدی و جنایی، به کارگردانی کالین شیفلی و محصول سال ۲۰۲۱ سینمای آمریکاست. در این فیلم دیگو بونتا، الکساندرا داداریو، تراویس فیمل، جاستین چتوین، وید الین مارکوس، امانوئل چریکی و جان رالستون به هنرمندی پرداخته‌اند. نخستین بار در اول جولای سال ۲۰۲۱ در کشور روسیه منتشر شد و در سینماهای کشور آمریکا و چندین کشور دیگر به‌صورت همزمان اکران شد.

 سرزمین عجایب والی

یکی دیگر از فیلم‌های جدید خارجی در ژانر کمدی-اکشن «سرزمین عجایب والی» (Willys Wonderland) است. این فیلم به کارگردانی کوین لوئیس در سال ۲۰۲۱ ساخته شده و محصول کشور آمریکاست. در این فیلم نیکلاس کیج، امیلی توستا، بت گرانت، ریک ریتز، کریس وارنر و کای کادلک به هنرمندی پرداخته‌اند. داستان این فیلم درباره فردی بی‌خانمان و بی‌نام و نشان و تنها با بازی نیکلاس کیج است که می‌پذیرد در ازای تعمیر خودرویش مرکزی تفریحی را پاکسازی کند اما از نیروهای شیطانی این مکان آگاه نیست. چند نوجوان در این خصوص به او هشدار می‌دهند اما او خود را در موقعیت مرگ و زندگی می‌یابد و باید برای بقا در مقابل موجوداتی بجنگد که به شکل مرموزی حیات پیدا کرده‌اند. این روبات‌/عروسک‌های شیطانی حقه‌هایی نیز در آستین دارند. درگیری‌ها شدت می‌گیرند و تنها یک سمت زنده خواهد ماند.

 ببرهای کاغذی

اگر علاقه‌مند به فیلم‌های اکشن و البته رزمی هستید و همچنین دوست دارید فضای کمدی و طنز را تجربه کنید پیشنهاد می‌کنیم «ببرهای کاغذی» یا (The Paper Tigers) را تماشا کنید. این اثر فیلمی در ژانر اکشن - کمدی به کارگردانی باو ترن و محصول سال ۲۰۲۰ کشور آمریکاست. ببرهای کاغذی با شرکت در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی و داخلی موفق شد نامزد دریافت ۵ جایزه شود که در این میان سه جایزه «بهترین فیلم داستانی»، «بهترین فیلم بلند» و «بهترین مونتاژ» را با خود به خانه برد. در این فیلم ستارگانی چون پیتر آدرین سودارسو، یوجی اوکوموتو و ران یوآن به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم حول محور سه اعجوبه کونگ‌فو روایت می‌شود که استادشان به قتل می‌رسد و تلاش می‌کنند که برای گرفتن انتقام او از کارهای دیگرشان دست بکشند، کینه‌هایشان را کنار بگذارند و توانایی‌هایشان را ارتقا دهند. اما اتفاقی در این مسیر پیش روی آنها قرار می‌گیرد.

 خیابان جامپ شماره ۲۲

«خیابان جامپ شماره ۲۲» یا (Jump Street22) فیلمی در ژانر کمدی-اکشن، به کارگردانی فیل لرد و کریستوفر میلر، محصول سال ۲۰۱۴ سینمای آمریکاست. این فیلم با حضور در جشنواره‌های معتبر داخلی و بین‌المللی، موفق شد نامزد دریافت ۳۲جایزه در بخش‌های مختلف شود که در این میان، ۷ جایزه همچون «بهترین موزیک فیلم» و «بهترین فیلم کمدی» را با خود به خانه برد. در این فیلم که در دنباله فیلم «خیابان جامپ شماره ۲۱»، فیلمی بسیار موفق و پرفروش، منتشر شده است، بازیگرانی چون چنینگ تیتوم، جونا هیل و آیس کیوب به هنرنمایی پرداخته‌اند. داستان این فیلم درباره دو افسر پلیس با نام‌های اشمیت و جنکو است که بعد از ماموریت موفقیت آمیزشان در دبیرستان، اکنون موقعیتی برایشان به‌وجود آمده که برای حل یک پرونده، به‌عنوان مأمور مخفی وارد یک کالج محلی می‌شوند.

 استوبر

فیلم «استوبر» (Stuber) به کارگردانی مایکل دووس در سال ۲۰۱۹ ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر کمدی _ اکشن است. در این فیلم دیوید باتیستا، کمیل نانجیانی، میرا سوروینو، ناتالی مورالس و ایکو اویس به هنرمندی پرداخته‌اند. داستان از این قرار است که یک مأمور پلیس به نام ویک (دیوید باتیستا) بعد از تصادف خودرو خود، یک راننده تاکسی اینترنتی اوبر به نام استو (کمیل نانجیانی) را استخدام می‌کند تا یک فروشنده مواد را دستگیر کند اما حوادثی پیش روی آنها قرار می‌گیرد و فیلم را جذاب‌تر می‌کند. فیلم استوبر نخستین بار در تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۱۹ در جشنواره جنوب از جنوب غربی به نمایش درآمد و سپس در ژوئیه ۲۰۱۹ روی پرده سینماهای آمریکا رفت. این فیلم از نظر عملکرد بازیگران نقش اصلی مورد توجه منتقدان قرار گرفت و در جشنواره گلدن تریلر اواردز ۲۰۱۹ نامزد دریافت یک جایزه شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید