05
پنج شنبه 9 اردیبهشت 1400
شماره 8208
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

شاید بارانکی از سرلطف تا اطلسی و بنفشه

یادداشت
همین لحظه، همین فاصله کوتاه‌تر از آه که شما پلک زدید، ده‌ها اتفاق در متن و حاشیه زندگی ما به‌وقوع پیوست که باوجود شاخدار و بالداربودن، ما مردمان روزگاری که بهارش پاییز درد است بدون کمترین تعجب همچنان داریم برای زنده‌ماندن می‌جنگیم و دریغ از برق نگاهی، گرمای مهری و تبسم کوتاهی تا اگر جان از مهلکه کرونا به‌در بردیم تکیه به دیوار خستگی و درماندگی به زنده‌ بودن رنگ زندگی بدهیم!
ویژه
نان از هر نوع و شکلی که باشد، برکت سفره‌های ایرانی است.
حتی آنها که چندان اهل فیلم، مخصوصا فیلم‌های اکشن نیستند، جکی چان را می‌شناسند.
رادیو و تلویزیون ایران گویندگان بزرگی به خودش دیده است که برخی از آن‌ها، بزرگ‌تر و خاص‌تر و معیارتر و الگوتر از دیگران شده‌اند.
همه ما بارها و بارها نام محله «سید‌خندان» را شنیده‌ایم و حتی از این محله و پل معروفش عبور کرده‌ایم.
ماجرای این گفت‌وگوها از جایی شروع شد که علاقه‌مند شدیم پای صحبت کسانی بنشینیم که در حرفه و تخصص و گرایش خودشان به اوج و بزرگی رسیده‌اند.
بین انبوه رستوران‌های پرزرق و برق و فست‌فودهایی که مثل قارچ در خیابان پیروزی تهران سبز شده‌اند، حلیم‌فروشی معنوی برای مشتری‌های قدیمی و سنتی تافته جدا بافته است.
گفت‌وگو با مهسا میرزاطبیبی، نخستین دختر ایرانی که پرش با نیزه را تجربه کرد

33بار رکورد شکستم

پرش با نیزه یکی از تکنیکی‌ترین ورزش‌های جهان است و هیچ شک و تردیدی در آن وجود ندارد.
شعر در انزوا و حاشیه است

شعر در انزوا و حاشیه است

بلندگوی پادگانی نزدیک مرز ایلام در روزهای جبهه و جنگ، سرنوشت سرباز جوانی را که هر غروب به صدای ترانه‌ای از آن گوش می‌سپرد و در جادوی کلمه‌ها غرق می‌شد، به شعر و شاعری کشاند.
مثل مواد‌مخدر است
مثل مواد‌مخدر است
آمار فروش کتاب‌های روانشناسی، چه آنها که پشتوانه علمی دارند و چه آنها که در دسته شبه‌علم و زرد جا می‌گیرند، توجه مردم به پادکست‌ها و محتواهای مربوط به موضوعات روانشناسی و رایج‌شدن مراجعه به روان‌درمانگران، مشاوران و روانشناسان، همه نشان می‌دهند که در سال‌های اخیر گرایش مردم به موضوعات مرتبط با روانشناسی بیشتر شده است.
این دومین سالی است که بهارمان تحت‌تأثیر کرونا قرار گرفته. خانه‌مانی و قرنطینه خانگی در این روزها باعث‌شده تا خیلی‌هایمان حتی متوجه تغییر فصل هم نشویم.

افطار با دویماج تبریزی‌ها

توریسم غذایی
آذربایجان شرقی، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین استان ناحیه شمال‌غربی ایران است.

در‌ ماه میهمانی خدا به خوبی وزن کم کنید

رژیم خاص
فلسفه روزه‌داری در‌ ماه رمضان به فرهنگ کم‌خوری و افزایش عبادت اشاره دارد اما گاهی پیش آمده که با روش‌ها و عادات نادرست غذایی روزه‌داران در انتهای‌ ماه مبارک نه‌تنها وزن کم نکرده بلکه افزایش وزن نیز پیدا می‌کنند.

سلاطین سرعت

مسابقات دوی 100متر همواره یکی از محبوب‌ترین ورزش‌های دنیا بوده و برنده این مسابقه به‌عنوان سریع‌ترین دونده سال معرفی خواهد شد.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
اگر همیشه سبک‌های شناخته‌شده موسیقی مثل موسیقی سنتی، پاپ، راک و... را گوش می‌کردید و به‌دنبال یک سبک جدید در دنیای موسیقی هستید، حتما جدیدترین اثر گروه موسیقی «بمرانی» را گوش بدهید.
طبخ حلیم در تهران تاریخچه‌ای مشخص و طولانی ندارد و آنطور که حلیم‌فروش‌های قدیمی گواهی می‌دهند، غذایی وارداتی است. یعنی نیم‌قرن پیش یا کمی بیشتر، پخت حلیم به شکل کاملا سنتی در برخی شهرها رایج بوده و گفته می‌شود حلیم‌پزهای جاسبی این غذا را به تهران سوغات آورده‌اند.
تصور شاعری که در اتاق یا روی ایوان خانه، غرق دنیای کلمه‌ها شده و ردیفی از آنها را به شکل شعر روی کاغذ می‌آورد، برای همه ما که امروز این شعرها را می‌خوانیم جذاب است.