05
پنج شنبه 13 آذر 1399
شماره 8101
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

چقدر تنها مانده‌ایم برای خوردن یک سیب

یادداشت
چاره‌ای نبود باید می‌رفتم گرچه دیر رسیدم. شما اگر بودید سراسیمه می‌رفتید کسی که هزارسال دل شما را برده باشد و حالا پیدایش شده باشد نه دیدن که خوردن دارد.
ویژه
این روزها قرار است جز برای انجام کارهای ضروری از خانه بیرون نیاییم.
​​​​​​​به‌نظر می‌رسد پیاده‌روی یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین ورزش‌های دنیاست؛ چرا که نیاز به تجهیزات عجیب و غریبی ندارد، حتما نباید در یک باشگاه یا ورزشگاه خاص انجام شود و از همه مهم‌تر اینکه آموزش خاصی هم نمی‌خواهد! همین که یک کفش مناسب داشته باشیم، کافی است تا به این ورزش ساده، مؤثر و ارزان روی بیاوریم.
داستان مارادونا، داستان عجیبی است.
راهنما
​​​​​​​مسیر زندگی همه ما پر از پستی و بلندی‌هایی است که بسیاری از آنها غیرقابل پیش‌بینی و پرچالش هستند، به‌طوری که ناگهان خودمان را در وضعیتی از بلاتکلیفی پیدا می‌کنیم، با بحران روحی مواجه می‌شویم یا نمی‌دانیم درست‌ترین کار در شرایط موجود چیست؟ شاید در فیلم‌ها و سریال‌های خارجی دیده باشید که مردم بعضی جوامع چقدر به حضور همیشگی یک روانشناس و مشاور در مراحل مختلف زندگی خود عادت دارند و برای مشورت درباره مشکلات کوچک و بزرگ و گرفتن راهنمایی، به‌طور مرتب با روانشناسان در ارتباط هستند.
پاییز و زمستان برای طرفداران مد و خوش‌پوش‌ها فصل‌های دلخواهی هستند، می‌پرسید چرا؟ به چند دلیل؛ تعداد تکه‌های پوشش پاییزه و زمستانه زیاد است.
امروز را نگاه نکنید که تعداد بوستان‌های بزرگ پایتخت از انگشتان دو دست هم بیشتر شده و در هر منطقه و محله‌ای می‌توان لحظه‌ای در پارک‌های کوچک و محلی به آسایش و آرامش رسید.
پای صحبت‌های مهدی سلطانی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون به بهانه هنرنمایی‌اش در سریال آقازاده

بازیگر نابلد می‌تواند خطرناک باشد

سال‌ها خاک صحنه تئاتر را خورد و تحصیلات آکادمیک خود را در رشته بازیگری در خارج از کشور ادامه داد. بعد از اخذ مدرک دکتری بازیگری از دانشکده اوینیون فرانسه برای حضور در هنرهای تصویری رغبت نشان داد و در نخستین کار جدی تصویری‌اش با نقش پهلوان بهزاد مصیب در سریال «در مسیر زاینده‌رود» توانمندی‌هایش را به دنیای تصویر و سینما معرفی کرد.
مراقبت از روان در عصر کرونا

مراقبت از روان در عصر کرونا

دکتر مهدی اسماعیل‌تبار ، روانشناس از بی‌توجهی به سلامت روان و آسیب‌های آن می‌گوید
در خانه می‌مانیم، دور تفریح، مهمانی و سفر را خط می‌کشیم، ماسک می‌زنیم، دست‌هایمان را می‌شوییم و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنیم، چرا؟ چون می‌خواهیم مراقب سلامت جسم‌مان در برابر یک ویروس همه‌گیر که دنیا را درگیر خود کرده، باشیم.
غافلگیری با دسرخانگی
غافلگیری با دسرخانگی
از ابتدا علاقه چندانی به آشپزی نداشت و خیلی اتفاقی مسیر زندگی‌‌اش به سوی آشپزی و آموزش طبخ غذاها و دسرهای خوشمزه کشیده‌شد.
​​​​​​​در این خانه انگار زمان متوقف شده است. چند تابلوی نقاشی که به 200 سال قبل تعلق دارند بخشی از دیوارها را پوشانده‌اند و مابقی به نسخه‌اصلی اسناد و نامه‌های تاریخی و دستخط مقامات عالی‌رتبه سیاسی و مشاهیر ادبی ایران تعلق دارد.

پیشنهادهای ویژه هفته/در جست‌وجوی اختلال‌ها

یکی از بازی‌های جالبی که می‌توانید به‌صورت دسته‌جمعی در خانه‌ها انجام بدهید، همین بازی سایکو است.

مارادونا برایم الهام‌بخش بود

قرارگرفتن یک ایرانی بین 8نفر برتر مسابقات جهانی فری‌استایل اتفاق مهمی است، اما کمتر مورد توجه عموم قرار گرفت.

پدرم 18 ساعت در روز کار می کرد

آنقدر بزرگ است که نیاز به هیچ معرفی‌ای ندارد. دکتر محمدمعین را می‌گوییم؛ استاد مسلم ادبیات فارسی که اگر او را پدر فرهنگ فارسی بنامیم، بیراه نگفته‌ایم.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
عباس‌میرزا یک شاهزاده بود، پدرش هم که فتحعلی‌شاه معروف.
برخی از گیاهان زمستانی در فصل سرما هم گل می‌دهند و این یعنی در قدم اول باید در انتخاب گل و گیاه مناسب برای فصل سرما دقت کنیم.
زمانی که فرد نیاز به مرطوب کردن راه‌هوایی دارد یا دچار چسبندگی راه‌هوایی شده و یا به‌دلیل خشکی سینه در دفع خلط با مشکل مواجهه است، استفاده از بخور، کمک‌کننده است.