21
پنج شنبه 13 آذر 1399
شماره 8101
دوچرخه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
«یک سهم به مثنوی مولانا/ دو سهم به «نی» بدهید/ و می‌بخشم به پرندگان/ رنگ‌ها، کاشی‌ها، گنبدها./ به یوزپلنگانی که با من دویده‌اند،/ غار و قندیل‌های آهک و تنهایی/ و بوی باغچه را/ به فصل‌هایی که می‌آیند/ بعد از من...»
نام گروه ما «مافیا» است که از حرف‌های اول اسم‌هایمان متین‌روپایی، احمدپسته، فرزادکرگدن، یاورنردبون و اردلان‌خان، یعنی خودم ساخته شده است.این یادداشت‌ها، روزنگاری‌هایم است از ماجراهای من وگروه مافیا در روزهای قرنطینه که در دفتر خاطراتم می‌نویسم؛ باشد که بماند به یادگار برای آیندگان!
از سال 1992 میلادی، سوم دسامبر به انتخاب سازمان ملل متحد به‌عنوان روز جهانی کم‌توانان یا معلولان نام‌گذاری شده است.
بررسی امنیت خریدهای اینترنتی در دوران کرونا

کله‌پاچه‌هاى آنلاین!

از پاساژها و خیابان‌ها به سایت‌ها و پیج‌ها کوچ کردیم؛ خریدهای اینترنتی که از قبل آغاز شده بود، یک‌باره مهم‌ترین و در بعضی مواقع، به تنها بازار برای خریدهای ما تبدیل شدند.
آن زن جادوگر با گربه‌ى سیاه

آن زن جادوگر با گربه‌ى سیاه

«ایکو کادونو»، نویسنده‌ی ژاپنی، سال‌هاست برای کودکان و نوجوانان کتاب‌های تصویری و غیرتصویری می‌نویسد. او دکترای ادبیات انگلیسی دارد و تا حالا بیش‌تر از 200 کتاب و مقاله نوشته است.
کرونا و مکافات!
کرونا و مکافات!
احتمالاً فکر می‌کنید از تیتر این قسمت از مجموعه‌ی مکافات‌نامه، تا ته ماجرا را خوانده‌اید؛ اما اشتباه می‌کنید! شما فقط چهار سطر از این مکافات را خوانده‌اید و هنوز کلی از این یادداشت باقی مانده. پس بی‌خود و بی‌جهت خودتان را اذیت نکنید و به خواندن ادامه دهید!
PDF دوچرخه
کوتاه دوچرخه
پاییزجان، سلام من این‌جا هستم. پشت پنجره از طبقه‌ی ششم این ساختمان دارم شما را می‌بینم که نارون‌های خیابان را زیبا کرده‌اید.
کودک که بودم، بین برنامه‌های عموپورنگ، چشمم به اخبار خورد که خبر از حذف کنکور می‌داد. امسال کنکوری هستم و هنوز هم برنامه‌های عموپورنگ را نگاه می‌کنم، ولی کنکور هنوز برداشته نشده!