05
پنج شنبه 22 آبان 1399
شماره 8083
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

کرونا هست، عشق هست اما اشباح هم هستند

یادداشت اول
غافلگیر شد، مثل ابتلای به عشق در نگاه اول، مثل ساری که بی‌خبر از درخت پرید. غافلگیر شد، مثل باران وسط تابستان که پیش از طنین هاوار پر شعف ما، آوار می‌شود و سیل می‌شود و نه‌تنها تابستان که زندگی بسیارانی را با خود می‌برد!
ویژه
همین دو سه سال قبل بود که یک خبر هولناک در حوزه رسانه منتشر شد؛ خبری که خیلی‌ها را متقاعد کرد فعلا به دستیارهای صوتی زیاد اعتماد نکنند یا حداقل هنگام استفاده از آنها کمی تا قسمتی احساس نگرانی کنند.
شعبده‌بازی در همه جای دنیا جنبه تفریحی دارد اما برخی شعبده‌بازهای بزرگ دنیا در اجرای شعبده به چنان تبحری می‌رسند که تماشاگر را به حیرت وا‌می‌دارند.
همه ما بارها و بارها در گذرمان به ارتفاعات شمال تهران، مجسمه میدان سربند را از نزدیک دیده‌ایم؛ مجسمه‌ای از یک کوهنورد با همه تجهیزات کوهنوردی‌اش که حدود 3متر ارتفاع دارد و به نوعی به یکی از نمادهای پایتخت تبدیل شده است.
کتاب، محصول تجربه‌های بشری و خلاقیت‌های ذهنی و آموخته‌های درازمدت انسان است.
یکی از خاص‌ترین حماسه‌های مقاومت در ایران را 3مرزبان گمنام آرام‌گرفته در خط صفر مرزی جلفا به تاریخ شهریور1320 رقم زده‌اند.
با مرضیه محبوب، سازنده عروسک‌های خاطره‌انگیز مجموعه کلاه‌قرمزی که می‌گوید منتظر خودش است تا ایده‌های دیگرش را عملی کند

مادرعروسک‌های محبوب

«مرضیه محبوب» معروف به مادر عروسک‌های ایرانی، خیلی اهل گفت‌وگو نیست و سر صحبت‌آوردنش کمی سخت بود؛ کسی که نامش با عروسک‌های دوست‌داشتنی و ماندگار گره‌خورده است.
نجات خانه از هوای آلوده

نجات خانه از هوای آلوده

کرونا که آمد، خانه بیشتر از قبل به امن‌ترین جای دنیا تبدیل شد.
فوتبال، حق ما را خورده است
فوتبال، حق ما را خورده است
همه کسانی که برای تماشای مسابقات موتورریس به پیست ورزشگاه آزادی می‌روند خوب می‌دانند که جوان ترکه‌ای و آبی‌پوش معمولا زودتر از خط پایان عبور می‌کند.
نام قباد شیوا با هنر گره خورده.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
همیشه هم اینطور نیست که آدمی به سمت موسیقی‌های ساده‌فهم و معمولی برود، گاهی نیاز است که به سمت و سوی موسیقی‌های درست و حسابی و حرفه‌ای و حتی سنگین برود.