20
پنج شنبه 22 آبان 1399
شماره 8083
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
علی نوری اسفندیاری که بعدتر اسم خود را به نیما یوشیج تغییر داد، آبان۱۲۷۶، در یوش دهی سردسیر و دورافتاده و کوهستانی و از توابع نور مازندران، به دنیا آمد. پدر وی میرزا ابراهیم نوری اسفندیاری، ملقب به اعظام‌السلطنه، مالکی بلند قامت و تفنگ‌دار بود. سال‌های نخست کودکی او در یوش سپری شد.
دبیرخانه جایزه‌ کتاب سال شعر ایران به انتخاب «خبرنگاران» با دبیری علیرضا بهرامی، از شاعران و ناشرانی که در سال1398 مجموعه شعر منتشر کرده‌اند، دعوت کرده تا با توجه به این شرایط، در بخش کتاب سال جایزه شرکت کنند
در زندگی اجتماعی انسان‌ها در اوضاع کرونا، یک سری روابط که علنا مشهود است، رعایت فاصله اجتماعی است که البته این مهم در کانون خانواده و مهمانی‌ها و برگزاری مجالس خیلی رعایت می‌شود و در محیط‌های کار هم فاصله‌ها رعایت می‌شود.
طرح روز
ژونگان: درخت مشهور و 1400ساله جینکو که به برگ‌ریزان زرد و پاییزی‌اش شهرت دارد، امسال بازدیدکننده‌ها را فقط با وقت قبلی می‌پذیرد. به گزارش آدیتی‌سنترال، محدودیت‌های شیوع کووید-19 باعث شده تا مسئولان معبدی که این درخت در آنجا قرار دارد، این تدابیر را درنظر بگیرند.
ورکسترشایر: زن سالمندی که به‌تنهایی زندگی می‌کرد، پس از اینکه از پله‌های خانه‌اش افتاد تا 48ساعت نتوانست از کسی کمک بگیرد. به گزارش پیپل، این زن سالخورده تنها طی 2روز پس از حادثه‌ای که برایش رخ داد، دانه‌های سویا خورده بود و به گفته پزشک، فقط 6ساعت تا مرگ فاصله داشت.

عکس روز

فصل برداشت زعفران در گیلان
توان‌یاب 85ساله زندگی بخشید

توان‌یاب 85ساله زندگی بخشید

تگزاس: مرد 85ساله توان یاب وقتی 2زن را گرفتار در آتش یک خودرو دید با عکس‌العمل سریع و تیزهوشی توانست آنها را نجات دهد.
ساخت مدرسه‌ در یک ماه
ساخت مدرسه‌ در یک ماه
سنگال: معماری لبنانی برای ساخت مدرسه در روستاها از تکنیکی استفاده می‌کند که فضانوردها برای ساخت سرپناهی فوری آن را در دستور کار خود دارند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
کرونا پای خیلی‌ها را از گردشگری و سیاحت، کوتاه و خانه‌نشین کرده است.
اضطراب به‌ خودی ‌خود طبیعی است و در مورد خطرهای زندگی مثل بیماری هشدار می‌دهد. اما وقتی این اضطراب طول می‌کشد یا بیش از اندازه می‌شود، می‌تواند به دیگر ابعاد زندگی ما مثل روابط بین فردی، شغل و سلامت روان آسیب بزند و ما را در معرض اختلالات اضطرابی و افسردگی قرار دهد.
این روزها صحنه‌های آویزان‌کردن ماسک مصرف‌شده داخل خودروها بسیار زیاد به چشم می‌خورد.