6o7
پنج شنبه 2 اسفند 1397
شماره 7608
روز هفتم
23023100
3000367
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پای غذاهای سنتی در میان است

با محبوب‌ترین غذاهای ایرانی از دید گردشگران خارجی آشنا شوید
جذابیت غذاهای ایرانی برای گردشگران خارجی برهیچ‌کسی پوشیده نیست.
ویژه
باران رفته بود اما هوایش جامانده بود روی نیمکت، روی راه نرفته در پارک در عصری که از تنهایی حوصله‌اش سررفته بود و می‌خواست کسی پا بر سرش بگذارد. باران رفته بود، آخرین شنبه بهمن به وقت نود‌و‌هفت بود و من پیرتر از دیروز بودم.
تا همین 5 سال پیش، نسل ما چندان شناختی از «محمدجواد ظریف» نداشت شاید تا قبل از این، وقتی با چنین نام‌خانوادگی‌ای مواجه می‌شدیم، یاد لیبروی ریزنقش تیم ملی والیبال می‌افتادیم تا وزیر خارجه!، نه سخنرانی‌هایش را شنیده بودیم و نه ارتباط نزدیک و ملموسی با او داشتیم.
از این شماره کودتای سال 1299 در 5 روایت گوناگون به نقل از بزرگان آن زمان تقدیم شما خوانندگان می شود.
اینکه چگونه آخر هفته‌های خود را بگذرانیم، همیشه یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها بوده است؛ گروهی آخر هفته‌های خود را به دیدن فیلم‌های جدید اختصاص می‌دهند و گروهی نیز دوست دارند از این فرصت برای رفتن به سینما، تئاتر یا گالری‌های مختلف استفاده کنند.
بر‌خلاف جریان آب شنا‌کردن هزینه دارد و شاید هنرمندی که فقط از راه هنر معاش می‌کند از عهده پرداخت آن برنمی‌آید.
5دی 1336 در تهران به دنیا آمده و بیش از 30سال از کشور دور بوده. دنیا دیده است و آن‌قدر تجربه کار در کشورهای دیگر دارد که وقتی می‌گوید مهندسان ایرانی بهترین مهندسان دنیا هستند
با فاطمه گودرزی که این شب‌ها با نقشی مادرانه در «لحظه گرگ‌ومیش» در قاب تلویزیون می‌درخشد

دوست دارم نقش منفی بازی کنم

در حافظه بینندگان سینما و تلویزیون، چهره و نام فاطمه گودرزی با نقش‌هایی گره خورده که دلسوز، مهربان و پر از آرامش بوده‌اند.
وقتی همه خلبان بودند!

وقتی همه خلبان بودند!

این روزها که همه در حال و هوا و تکاپوی خرید رخت و لباس عید به‌سرمی‌برند، ورد زبان قدیمی‌ترها «یادش بخیر»هایی است که با تصور لباس‌های قدیمی و مد سال‌های گذشته می‌گویند.
در چنین روزی
در چنین روزی
حتی 10سال دوری از جعبه جادویی هم نتوانست تصویر او را از ذهن مخاطبان دهه 60 و اوایل دهه 70 تلویزیون پاک کند
بچه که بودیم گاهی ما را با «آقا غوله» می‌ترساندند. غول موجودی بود ترسناک که شب‌ها لا‌به‌لای سایه پرده و لباس‌های آویزان از جا‌رختی سر‌و‌کله‌اش پیدا می‌شد یا توی تاریکی حیاط. بزرگ که شدیم

وقتی دو رو برمان پر از حیوانات درنده می‌شود!

«ترس» یک ویژگی غریزی است برای دور ماندن از خطر. انسان اولیه خیلی ذاتی می‌دانست که باید از حیوانات درنده فرار کند تا خورده نشود.

اضطراب را بغل کنیم!

راهکار
برای همه ما ممکن است پیش بیاید که مجبور باشیم در جمعی حرف بزنیم؛ از یک سخنرانی رسمی به‌عنوان مسئول تا اظهارنظر شخصی در جمع.

مسافر خارجی پای سفره ایرانی

همه‌چیز از تجربه چهارده‌روزه تورلیدری برای یک گروه فرانسوی شروع شد.