9
سه شنبه 24 مهر 1397
شماره 7505
درنگ
123
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

میلیون‌ها انسان در حسرت یک تکه نان

براساس آمار فائو، کره‌زمین حدود 821میلیون انسان گرسنه دارد
نگاه
هدر‌دادن غذا خیلی ساده‌است؛ مثل آب‌خوردن. خیلی راحت آنچه در بشقاب، دیس یا دیگ مانده و به هر دلیلی نمی‌خوریم .
ویژه
روز جهانی ریشه‌کنی فقر- فقر و نابرابری اعم از اقتصادی یا اجتماعی یکی از معضلاتی است که جامعه ما را روزبه‌روز بیشتر درگیر خود می‌کند.
یکی از اصلی‌ترین نیازهای هر کودکی که به دنیا می‌آید تامین غذاست و این زنجیره به مرور از شیر خوردن کودک تا غذا خوردن او در بزرگسالی تکمیل می‌شود. بنابراین مفهوم غذا، حتی پیش از تولد نیز برای ما نقش سرنوشت‌سازی داشته است.
مرغ‌های سبز، هیچ نوع آنتی‌بیوتیکی دریافت نمی‌کنند. این مرغ‌ها در طول دوره پرورش، ۳ بار به وسیله سازمان دامپزشکی کشور آزمایش می‌شوند و اگر نتایج آزمایش‌ها نشان دهد در هر ۳نوبت بدنشان فاقد داروهای نامبرده بوده.
دنیل نول و آدری اسکات، زوجی کنجکاو هستند که از 14سال پیش سفر به دور دنیا را آغاز کرده‌اند. آنها تا به‌حال به 90کشور سفر کرده‌اند و خاطرات و تجربه‌های شیرین خود را در یک سایت با خوانندگان به اشتراک گذاشته‌اند. آنها عنوان خاطرات خود از سفر به ایران را «از کباب تا خورش» گذاشته‌اند.
3استان گیلان، گلستان و اردبیل به‌دلیل همجواری با دریا و جنگل و تنوع محصولات غذایی، جاذبه بسیاری برای توریسم خوراک دارند.
اگر این روزها به فکر رنگ‌آمیزی دیوارها یا خرید لوازم تازه‌ای برای آشپزخانه‌تان هستید، بهتر است که قبل از انتخاب رنگ‌های مختلف کمی‌ هم به وضعیت جسمانی خودتان توجه کنید.
2.5 تا 4.5 میلیون نفردچار سوءتغذیه هستند

سهم ایران از گرسنگان جهان

واقعیت‌هایی که آمار و ارقام از سوءتغذیه در ایران نشان می‌دهند
درنگ
برای شروع، بد نیست نیم‌نگاهی به گزارش سال 2017 شاخص جهانی گرسنگی بیندازیم که توسط فائو و سازمان ملل و همراهی مؤسسات تحقیقاتی معتبر جهانی تهیه شده است.

سرکشیدن دوغ سرنوشت

مروری بر جنایت‌هایی که غذا در وقوع‌شان نقش داشت
غذاها طعم‌های مختلفی دارند؛ تند، شور، شیرین و... اما بعضی غذاها طعم مرگ می‌دهند. بررسی پرونده‌های جنایی نشان می‌دهد برخی از جانیان برای عملی‌کردن نقشه‌هایشان از خوراکی‌های مسموم استفاده می‌کنند.

سفره ایرانی

از روزگاری که علی بی‌غم فردین سفره ارزان‌قیمت و کوچکی در فیلم «گنج قارون» سیامک یاسمی1344 پهن می‌کرد و با حسن فرفره تقی ظهوری پای آن می‌نشست
PDF درنگ
کوتاه درنگ
واقعیت این است که در همه دنیا یکی از فاکتورهای لازم برای داشتن جامعه سالم و بانشاط، تغذیه سالم است. تحقیقاتی که در دنیا انجام گرفته نشان می‌دهد که وقتی عده‌ای با هم غذا می‌خورند، هورمون‌هایی در بدن آنها ترشح می‌شود که به هضم غذا و کاهش استرس کمک می‌کند.
غذا مثل عشق و جنگ، می‌تواند یک داستان را پیش ببرد. ریچارد براتیگان ۳۰ ژانویه ۱۹۳۵- ۲۵ اکتبر ۱۹۸۴‌/ نویسنده پست‌مدرن آمریکایی رمانی دارد به اسم «پس باد همه‌‌چیز را با خود نخواهد برد».
هتل، ماشین عظیم و پیچیده‌ای است که با پرسنل کم و ناکافی اداره می‌شود، زیرا هرکس طبقه و شغل مشخص و معینی دارد و آن را با دقت و وسواس انجام می‌دهد.