• پنج شنبه 29 اردیبهشت 1401
  • الْخَمِيس 17 شوال 1443
  • 2022 May 19
سه شنبه 24 مهر 1397
کد مطلب : 34306
+
-

فضای محیط غذاخوری در افزایش یا کاهش اشتهای ما تأثیر دارد؟

رنگ‌های چاق‌کننده و برعکس

نکته‌هایی درباره طراحی فضاهایی که به خوردن غذا اختصاص دارند

رنگ و غذا
رنگ‌های چاق‌کننده و برعکس

آرزو بردبار

اگر این روزها به فکر رنگ‌آمیزی دیوارها یا خرید لوازم تازه‌ای برای آشپزخانه‌تان هستید، بهتر است که قبل از انتخاب رنگ‌های مختلف کمی‌ هم به وضعیت جسمانی خودتان توجه کنید. می‌پرسید چرا؟ به این دلیل که اگر دچار پرخوری و اضافه‌وزن هستید انتخاب گروهی از رنگ‌ها به افزایش اشتها و چاقی شما دامن می‌زنند و برعکس، اگر با کمی‌ دقت رنگ‌های تازه‌ای را به آشپزخانه راه دهید راحت‌تر رژیم می‌گیرید و برنامه‌های کاهش وزن را با موفقیت بیشتری طی می‌کنید. پس با رنگ‌های مختلف و تأثیرشان روی اشتها بیشتر آشنا شوید و با انتخاب طیف رنگی مناسب، کمبود یا اضافه‌وزنتان را راحت‌تر برطرف کنید.

قرمز برای چاق‌ها ممنوع

بسیاری از تحقیقات این گفته را تأیید می‌کنند که قرمز، رنگ اشتهابرانگیزی است. این رنگ انرژی‌بخش است و اگر مدت زیادی در یک محیط قرمزرنگ باشید فشار خونتان افزایش می‌یابد و ممکن است اشتهایتان برای غذا‌خوردن بیشتر شود؛ پس اگر شما یا سایر افراد خانواده‌تان اضافه‌وزن دارید و در شرایط عادی هم خوش‌اشتها هستید به سراغ قرمز نروید.

نارنجی؛ مناسب پذیرایی

نسبت به قرمز رنگ ملایم‌تری است که می‌توانید برای تزئینات اتاق غذاخوری هم از آن استفاده کنید. رنگ نارنجی فعالیت ذهن شما را بیشتر می‌کند و درترکیب با رنگ‌های مکمل دیگر مانند سبز یا آبی هم به‌کار می‌رود. به هر حال اگر می‌خواهید آشپزخانه گرمی‌داشته باشید نارنجی را به‌عنوان یک گزینه مناسب به فهرست‌تان اضافه کنید.

شروع یک روز خوب به کمک زرد

زرد جزو رنگ‌هایی است که به سرزندگی و سرحال شدن شما کمک می‌کند؛ بنابراین خوب است‌ لیوان‌های زردرنگی بخرید و صبح‌ها داخل این لیوان‌ها چای یا آبمیوه بنوشید و با مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار و همزمان تماشای رنگ زرد، قبراق و سرحال شده و برای یک روز کاری آماده شوید. علاوه‌براین رنگ زرد تمرکز شما را بالا می‌برد و ظروف تزئینی زرد می‌توانند به مرکز نمایش آشپزخانه شما تبدیل شوند و در نتیجه توجه دیگران را به‌خودشان جلب کنند... .

لاغرها از سبز دور شوند

به‌دلیل اینکه سبز به‌طور طبیعی در گروه رنگ‌های سرد جای می‌گیرد، انتخاب آن برای آشپزخانه چندان مناسب به‌نظر نمی‌رسد؛ به‌ویژه اگر به بی‌اشتهایی مزمن دچار هستید  به هیچ وجه در تغییرات دکوراسیونی تازه به سراغ این رنگ نروید. البته ترکیب سبز با نارنجی یا قرمز گرمای بیشتری ایجاد می‌کند و فضای غذاخوری شما را شادتر جلوه می‌دهد. بهتر است که رنگ بشقاب یا سایر وسایل غذاخوری شما مثلا نارنجی باشد و در مورد مواد غذایی به سراغ انواع رنگ سبز بروید چون وجود سبزیجات در رژیم غذایی، سلامت شما را تضمین می‌کند.

چاق‌ها آشپزخانه را آبی کنند

شاید پیش از این شنیده باشید که آبی یکی از رنگ‌هایی است که با بی‌اشتهایی ارتباط دارد. درواقع باید به این نکته دقت کنیم که کمتر غذایی پیدا می‌شود که آبی باشد و این رنگ به‌طور طبیعی در بیشتر سبزیجات و میوه‌ها دیده نمی‌شود. بنابراین گروهی از مردم با اشاره به این نکته می‌گویند که آبی، رنگ اشتها‌برانگیزی نیست، چون هیچ غذای خوشمزه‌ای را در ذهن ما تداعی نمی‌کند و به همین دلیل بعضی افراد برای تزئینات آشپزخانه هم این رنگ را به‌کار نمی‌برند، چون معتقدند سبب بی‌اشتهایی می‌شود؛ پس اگر فرد چاقی هستید رنگ بشقاب و لیوان‌های غذاخوری را تغییر دهید یا با کمک رومیزی‌های آبی فضای آشپزخانه را آرامش‌بخش‌تر کنید تا با این ترفند پر‌خوری را کنار بگذارید.

خاکستری و کاهش اشتها

خاکستری یکی از بهترین رنگ‌ها برای کاهش اشتهاست. این رنگ به‌طور طبیعی استرس شما را کاهش می‌دهد و سبب آرامش بیشتری می‌شود؛ درنتیجه به‌راحتی پشت میز آشپزخانه می‌نشینید و با خوردن حجم غذای کمتر، سیر می‌شوید.

این خبر را به اشتراک بگذارید