04
دو شنبه 13 تیر 1401
شماره 8536
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
مالکان خصوصی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه با دریافت رأی قطعی از دادگاه، خواستار برگشت بخشی از سرمایه‌گذاری‌های خود در اراضی این شرکت شده و حکم دریافت خسارت‌های وارده را نیز دریافت کرده‌اند. اجرای این رأی فعلا با ورود شورای تأمین استان خوزستان تعلیق شده؛ اما کارگران و اهالی هفت‌تپه شوش دانیال به‌شدت از این ماجرا نگران و مضطرب هستند.
چهره روز
علی صالح‌آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی در واکنش به اعمال محدودیت در ارائه خدمات بانکی به اتباع دیگر کشورها گفته است: در مجموع برای خدمات بانکی که به اتباع خارجی ارائه می‌شود، سازوکاری در قانون پیش‌بینی شده و اخیراً بخشنامه‌ای را مراجع ذیصلاح صادر کرده‌اند که اتباع باید کد یکتا از مرجع قانونی دریافت کنند.

سرعت چاپ پول کم شد

گزارش بانک مرکزی از کاهش توان موتور تورم‌ساز پولی حکایت دارد
کلان
برنامه دولت برای مهار تورم و جلوگیری از پیشروی نرخ رشد پایه پولی و نقدینگی چیست؟ به‌گفته احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد قرار است یک برنامه ویژه مهار تورم در 9ماه پایانی امسال تهیه و به اجرا گذاشته شود؛ هرچند با گذشت نزدیک به 2هفته از تیرماه، جزئیات این برنامه ویژه اعلام نشده است.

رشد ۱۸ درصدی تجارت بهاری ایران با همسایگان

در فصل بهار امسال تجارت غیرنفتی ایران با ۱۵ کشور همسایه مشتمل بر ۲۰ میلیون و ۹۷۳ هزار تن کالا به ارزش ۱۲ میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار بوده که نسبت به بهار سال قبل با رشد ۱۸ درصدی همراه بوده است.
نقد ‌خبر/کمیت لنگ نهضت ‌خانه‌سازی
خبر: آمارهای وزارت راه و شهرسازی حاکی از این است که با احتساب واحدهای نیمه‌کاره باقیمانده از طرح‌های مسکن مهر و مسکن اقدام ملی، یک‌میلیون و ۳68هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در دست اجراست و تا شهریور امسال یعنی در سالگرد آغاز این نهضت، ۱۰۰هزار واحد از این تعداد تحویل مردم خواهد شد.