• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 13 تیر 1401
کد مطلب : 165194
+
-

خطای اطلاع‌رسانی بانک‌ها

چهره روز
خطای اطلاع‌رسانی بانک‌ها

علی صالح‌آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی در واکنش به اعمال محدودیت در ارائه خدمات بانکی به اتباع دیگر کشورها گفته است: در مجموع برای خدمات بانکی که به اتباع خارجی ارائه می‌شود، سازوکاری در قانون پیش‌بینی شده و اخیراً بخشنامه‌ای را مراجع ذیصلاح صادر کرده‌اند که اتباع باید کد یکتا از مرجع قانونی دریافت کنند. آن کد مبنای تمام خدماتی خواهد بود که از شبکه بانکی دریافت می‌کنند. واقعیت این است که جریان روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی در بانک‌ها دچار اختلال جدی است و غفلت از این اختلال باعث شده تا مشتریان بانک‌ها در برابر دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها گاه شوک زده شوند. بدیهی است اگر بخشنامه‌ای از مراجع ذیصلاح صادر و برای اجرا ابلاغ شده، یک اقدام مهم این است که روابط‌عمومی بانک‌های عامل به اطلاع‌رسانی به موقع اقدام کنند تا مردم غافلگیر نشوند و اعتماد مشتریان آسیب نبیند. راستی شورای هماهنگی روابط‌عمومی بانک‌ها در این ماجرا کجا بوده و آیا آنها هم بی‌خبر از بخشنامه‌ها و دستور‌العمل‌ها هستند یا اینکه مدیران عامل بانک‌ها، روابط‌عمومی‌ها را بوقچی می‌پندارند؟  انتظار می‌رود روابط‌عمومی بانک‌های عامل مورد پایش و رصد قرار گیرند و خطای آنها شناسایی و با اشتباهات برخورد جدی شود. در این میان بانک مرکزی می‌تواند نقش مؤثر و فعال‌تری داشته باشد و نباید اجازه داد خطای روابط‌عمومی بانک‌ها و اختلال حواس آنها فراگیر شود. به همین دلیل با هدف جلوگیری از این اشتباهات که در گذشته هم سابقه داشته، اکنون وقت آن است که مدیران روابط‌عمومی بانک‌ها به جای نشست‌ها و دورهمی‌های بی‌حاصل، درصدد ایفای مسئولیت واقعی‌شان برآیند و اگر هم توان ندارند، وقت آن است که افراد و مدیران ناکارآمد عزل شوند.
 بپذیریم که روابط‌عمومی یک حرفه و هنر است و تصدی افراد سفارش شده و فاقد صلاحیت هرگز جایز نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید