04
شنبه 4 تیر 1401
شماره 8528
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
سیدامیر سیاح، رئیس مرکز ملی بهبود فضای کسب‌وکار وزارت اقتصاد با اشاره به تحول اساسی در نگاه حکومت به مقوله صدور مجوزها، از غروب امضاهای طلایی از آخر تیرماه خبر داده و گفته است: تا قبل از این، هر زمان که حکومت می‌خواست مجوزی را صادر کند، فرد را صدا می‌زده تا بیاید و مهارت او را ببیند، تست بیماری و اعتیاد بگیرد، در کلاس‌ها شرکت کند و... به این مجموعه از اقدامات عوامل پیشینی می‌گویند اما در رویه جدید، نظارت‌ها پسینی شده و فرد می‌تواند مدارک و شرایط لازم را ببیند و از داخل خانه بدون آنکه به‌جایی مراجعه کند، این مدارک را بارگذاری کند تا پس از چند روز، مجوزش صادر شود.
جوابیه
پیرو انتشار مطلبی در تیتر نخست روزنامه همشهری با عنوان «بازار اجاره در انتظار ضابطه» به تاریخ 1401/03/23، طبق ماده23 قانون مطبوعات توضیحات زیر برای انتشار ارسال می‌شود.
چگونه از بحران عبور کردیم؟

8 دلیل برای امیدواری به آینده اقتصاد ایران

گزارش
دولت را مقروض تحویل گرفتیم و توانستیم از بحران عبور کنیم، فروش نفت را افزایش دادیم، بدون استقراض از بانک مرکزی کشور را اداره کردیم و بخشی از پول‌های بلوکه شده را پس گرفتیم و با آن نسبت به واردات واکسن، کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی اقدام کردیم.

5 میلیون مشترک برق‌خوار

آرش کردی، مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به ثبت مصرف ۶۴هزار مگاواتی در سال‌جاری گفت: با وجود افزایش مصرف، امسال حتی یک مورد قطعی برق به‌دلیل کمبود تولید نداشته‌ایم اما هفته بسیار گرمی پیش‌رو داریم و نیازمند کمک و همراهی مشترکان برق هستیم. او می‌گوید از 30میلیون مشترک برق خانگی، 5میلیون مشترک اضافه‌تر از الگو، برق مصرف دارند.
اجماع ضد‌تورمی
خبر: جمعی از اقتصاددانان در نشستی با حضور محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد راهکارهای مهار تورم، رشد اقتصادی و حل چالش‌های اقتصاد کشور را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.