وقتی از موسیقی ایرانی سخن به میان میآوریم ذهن ما ناخواسته به سمت جنسی از موسیقی میرود که دارای ویژگیها و مناسبات فرهنگی خاص است و در چنین مواقعی بدون فوت وقت به موسیقی ردیف دستگاهی میرسیم.
آلبوم بیکلام «رَست» با توجه به داشتههای موسیقیسازی و نگاه به ادوار ریتمیک، بیانی تازه از این فرم موسیقی را دنبال میکند، طرحهای بداهه و ارکستربندی قطعات به شیوهای است که بیان مختص بهخود را برای شنونده به همراه دارد.
هفتههای گذشته در این هیاهوی بازار کنسرتها و نمایشها و تبلیغات گسترده شهری، نمایش -موسیقی «کافه عاشقی» به نویسندگی و کارگردانی جلالالدین دری و آهنگسازی پیمان خازنی در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت؛ نمایشی برگرفته از داستان لیلی و مجنون نظامی گنجوی و جامی که با نگاه موسیقایی کارگردانش، موسیقی سنتی ایران جایگاه خاصی را در این نمایش بهخود اختصاص داده بود.