24
شنبه 4 تیر 1401
شماره 8528
فرهنگ2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

یک تجربه‌گری خودخواسته

یادداشت
وقتی از موسیقی ایرانی سخن به میان می‌آوریم ذهن ما ناخواسته به سمت جنسی از موسیقی می‌رود که دارای ویژگی‌ها و مناسبات فرهنگی خاص است و در چنین مواقعی بدون فوت وقت به‌ موسیقی ردیف دستگاهی می‌رسیم.
ویژه
آلبوم بی‌کلام «رَست» با توجه به داشته‌های موسیقی‌سازی‌ و نگاه به ادوار ریتمیک، بیانی تازه از این فرم موسیقی را دنبال می‌کند، طرح‌های بداهه و ارکستربندی قطعات به شیوه‌ای است که بیان مختص به‌خود را برای شنونده به همراه دارد.
نوا
سهراب پورناظری -آهنگساز و خواننده نامدار- قطعه‌ «بیا نزدیک‌تر» را با آهنگسازی و خوانندگی خود منتشر کرد.
گفت‌وگو با جلال‌الدین دری به مناسبت اجرای نمایش – موسیقی «کافه عاشقی»

موسیقی سنتی ایران، موزه‌ای می‌شود

گفت‌وگو
هفته‌های گذشته در این هیاهوی بازار کنسرت‌ها و نمایش‌ها و تبلیغات گسترده شهری، نمایش -موسیقی «کافه عاشقی» به نویسندگی و کارگردانی جلال‌الدین دری و آهنگسازی پیمان خازنی در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت؛ نمایشی برگرفته از داستان لیلی و مجنون نظامی گنجوی و جامی که با نگاه موسیقایی کارگردانش، موسیقی سنتی ایران جایگاه خاصی را در این نمایش به‌خود اختصاص داده بود.
بازگشت محمد معتمدی

بازگشت محمد معتمدی

تازه‌ترین کنسرت محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی پس از وقفه‌ای چهار ساله، روز بیست و هفتم تیرماه سال‌جاری در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار خواهد شد.
کنسرتی برای بیگجه‌خانی و پرویز مشکاتیان
کنسرتی برای بیگجه‌خانی و پرویز مشکاتیان
ساز استاد، یاد استاد به همت «بنیاد رودکی»
گروه سازهای ایرانی بنیاد رودکی در تاریخ ۱۷ تیرماه کنسرتی را به سرپرستی حامد فکوری و آواز اشکان کمانگری در تالار رودکی تهران برگزار می‌کند.