• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 18 شهریور 1399
کد مطلب : 109531
+
-

خبر

6میلیون روستایی ایران رایگان بیمه می‌شوند

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پوشش بیمه اجتماعی رایگان همگانی برای یک‌میلیون‌و400هزار خانوار روستایی محروم از بیمه خبر داد و گفت: برای نخستین‌بار با تلاش و همراهی، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه مشکل تامین اعتبار برطرف شده و یک گام دیگر برای حمایت از بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برداشته شد. به گزارش همشهری، برآورد می‌شود حدود 6میلیون ایرانی روستایی و محروم کشور تحت پوشش بیمه‌ رایگان دولت قرار گیرند. براساس آخرین آمارهای رسمی، هم‌اکنون یک میلیون و 108هزارو403نفر بیمه‌شده فعال صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند و بیش از 51هزارو982نفر از این نهاد مستمری بازنشستگی دریافت می‌کنند. پیش از این علی شیرکانی، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفته بود: صورت‌های مالی سال98 این صندوق درحال حسابرسی است، اما برآورد می‌شود که میزان طلب صندوق عشایر از دولت، حدود ۴۲۰۰میلیارد تومان باشد.
به‌گفته وی، با اینکه دولت در سال‌های اخیر معمولا از آن تعهداتی که نسبت به صندوق داشته عقب‌تر بوده اما ارائه خدمات به این صندوق یکی از اولویت‌های دولت است.
به‌گزارش همشهری، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال۱۳۸۴ با مصوبه هیأت دولت و به‌منظور حمایت از روستاییان و عشایر و کشاورزان در ایران تاسیس شد تا این اقشار نیز زیرپوشش حمایت‌های اجتماعی قرار گیرند. این صندوق یکی از صندوق‌های 4گانه و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه اجتماعی به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت است و تا پیش از این نزدیک به 2میلیون خانوار روستایی و عشایری را تحت پوشش خود قرار داده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید