03
چهار شنبه 6 بهمن 1400
شماره 8423
شهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

درآمدهای پایدار شهرداری محدود است

یادداشت
لایحه بودجه شهرداری تهران به فرض گشایش مشکلات اقتصادی شهر تهران تنظیم شده است. شهردار تهران و معاون شهردار نیز در جلسه‌ای که با ما داشتند، توضیح دادند در سال1401 ما گشایشی هم در امر ساخت‌وساز خواهیم داشت.
ویژه
شهر‌های توسعه‌یافته جهان که در فهرست‌‌‌های مختلف بین‌المللی به‌عنوان شهر‌های زیست‌پذیر یا دارای استاندارد‌های بالا معرفی می‌شوند.
نگاه ما به جلسه کمیسیون تفریغ خوب است و امیدواریم در آینده برای شهر تهران، اتفاق‌های خوبی رقم بخورد.
شهردار تهران با حضور در همایش تجلیل از مادران و همسران شهدا گفت: شهدا در محضر الهی مسئولیت‌پذیر بودند و مورد پذیرش خدا قرار گرفتند و امروز نیز حضور دارند.

تحول در تهران با درآمدهای نوین

همشهری در گفت‌وگو با تعدادی از اعضای شورای شهر و کارشناسان، تغییرات بودجه سال آینده پایتخت و نحوه تأمین منابع مالی مورد نیاز را بررسی کرد
گزارش
شهرداری تهران بودجه 56هزار و 869میلیاردتومانی سال آینده را براساس 3سناریوی مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، هزینه و درآمدهای نوین تدوین کرده که به‌گفته کارشناسان و فعالان حوزه مدیریت شهری، درصورت تحقق سناریوی سوم درآمدهای نوین می‌توان شاهد تحول در پایتخت بود.

کسب درآمد پایدار‌ با مشارکت مردم و فرصت‌های بین‌المللی

از بدو تأسیس بلدیه از سال1286 تاکنون، موضوع استقلال مالی شهرداری‌ها به‌عنوان نهاد محلی به موضوعی جدی تبدیل شده است.
زمان جراحی بودجه
در شهرهای بزرگ دنیا 70درصد هزینه‌های شهرداری از عوارض مربوط به مالکیت خانه‌ها اخذ می‌شود که معادل عوارض نوسازی در شهر تهران است.
معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران
PDF شهر
کوتاه شهر
شهردار تهران با بیان اینکه بانوان مدیر در شهرداری باید خودباوری را در خود ایجاد و در تحولات میدان‌داری کنند، بیان کرد: خواهش بنده از شما این است که جنبه‌ خودباوری، میدان‌داری و اثرگذاری را برای خود ایجاد کنید.