11
چهار شنبه 6 بهمن 1400
شماره 8423
دانش‌وفناوری
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
یک استارت‌آپ توسعه‌دهنده تاکسی هوایی برقی که در دوره جذب سرمایه جدید خود 450میلیون دلار از بوئینگ دریافت کرده، اعلام کرده که به یکی از پرسرمایه‌ترین شرکت‌های حوزه حمل‌ونقل هوایی پیشرفته AAM در جهان تبدیل شده است.
مهم‌ترین پلتفرم‌های اینترنتی خرید و فروش خودرو در یک نشست خبری در محل وزارت صمت از اجرایی‌شدن دستورالعمل ساماندهی آگهی الکترونیکی خودرو با احراز هویت، احراز صلاحیت و احراز اصالت خودرو خبر دادند.
پزشکی
چرا برخی از افراد بیشتر از سایرین تحت‌تأثیر کووید-19قرار می‌گیرند؟ این سؤالی است که حتی دانشمندان، پاسخ صریحی برای آن نداشتند، اما حالا با انجام برخی مطالعات، آنها بخشی از پاسخ این سؤال را می‌دانند:

قدرت بایوتکنولوژی ایران، بی رقیب در منطقه

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید که ایران در تولید محصولات بایوتک در منطقه رقیب ندارد و تا یک‌ماه دیگر انسولین قلمی ساخت داخل هم وارد بازار می‌شود
فناوری
دومین کنگره و نمایشگاه بین المللی ایران بایو در حالی آغاز به کار کرد که اکنون حدود ۴۰ شرکت مرتبط با حوزه زیست‌فناوری در کشور مشغول به فعالیت هستند.
جیمز وب در موقعیت رصد

جیمز وب در موقعیت رصد

تلسکوپ فضایی جیمز وب سرانجام پس از سفری یک‌ماهه به لاگرانژ2 در ۱.۵میلیون کیلومتری زمین رسید و کنترل زمینی کار راه‌اندازی آن را آغاز کرده است
30 روز پس از پرتاب، تلسکوپ جیمز وب به موقعیتی در فضا رسیده است که در آن کیهان را رصد خواهد کرد.
نقل‌قول‌/عیسی زارع‌پور
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات