• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 6 بهمن 1400
کد مطلب : 152070
+
-

مالیات و سرمایه‌گذاری

شهر‌های توسعه‌یافته جهان که در فهرست‌‌‌های مختلف بین‌المللی به‌عنوان شهر‌های زیست‌پذیر یا دارای استاندارد‌های بالا معرفی می‌شوند، هر سال بودجه خود را به‌تناسب شرایط اقتصادی تغییر می‌دهند اما این تغییرات به پشتوانه درآمد‌های پایدار انجام می‌شود که در طول چند دهه یا بیشتر از آن تثبیت شده و به شکل منبع قابل اتکا برای مخارج شهر درآمده است.

وین|   بودجه سالانه شهر وین از چند منبع تامین می‌شود. مالیات‌هایی که بر دارایی‌های شهروندان تعیین می‌شود، مجوز‌هایی که شهرداری برای برنامه‌های تفریحی صادر می‌کند، مالیات مواد غذایی، «خرید و فروش آب و فاضلاب» شهری و حومه بخشی از درآمد‌های شهرداری را تامین می‌کند. یکی از منابع درآمد خاص این شهر «جمع‌آوری آب‌های سطحی ناشی از توفان» است. هزینه این کار به‌صورت بخشی از مالیات عمومی از شهروندان دریافت می‌شود.
https://www.wien.gv.at/

سیدنی|مالیات و سهم از بودجه کشور، حدود 35درصد درآمد کل شهرداری سیدنی را تشکیل می‌دهد. فروش کالا‌ها و ارائه خدمات توسط سازمان‌های ایالتی هم نزدیک 11درصد از بودجه شهرداری را تامین می‌کند.   منابع اصلی تامین هزینه‌های شهر، شامل انواع عوارضی است که از دستمزد‌ها، نقل و انتقال املاک، مالکیت زمین، مالکیت وسایل نقلیه‌موتوری و... تامین می‌شود. قسمت بسیار کوچکی هم شامل درآمد ناشی از مجوز‌‌هایی است که شهرداری برای فعالیت‌های مختلف صادر می‌کند.
https://www.treasury.nsw.gov.au/

 ونکوور|نزدیک 60درصد درآمد شهرداری ونکوور از مالیات بر درآمد‌ها تامین می‌شود. 20درصد دیگر این درآمد به قبض‌های خدماتی مانند آب و برق و پارکینگ اختصاص دارد که صاحب‌خانه‌ها و صاحبان کسب‌و‌کار باید آن‌ را‌ پرداخت‌ کنند. تنها 5درصد بودجه سالانه از محل مجوز‌ها و پروانه‌های توسعه شهری تامین می‌شوند. درآمد ونکوور از سرمایه‌گذاری‌های مستقیم شهرداری در حوزه‌های غیرشهری زیاد نیست و تمرکز اصلی منابع مالی بر عوارضی است که از سکونت و کار در شهر دریافت می‌شود.
https://vancouver.ca/

اوزاکا|40درصد درآمد شهرداری اوزاکای ژاپن از عوارض و 20درصد آن از بودجه دولتی است اما نکته خاص در اداره مالی این شهر انتقال مسئولیت‌ها و مالیات‌ها بین شهرداری و دولت مرکزی است که به‌صورت یک روند انتقال سرمایه و سود انجام می‌شود. نزدیک 30درصد بودجه اوزاکا از دریافت حق اشتراک خدمات و هزینه خدمات گوناگون از شهروندان  به‌دست می‌آید. اوراق قرضه شهرداری نیز راهی برای تامین بخش دیگری از هزینه‌های اداره این شهر 19میلیون نفری است.
http://www.chihousai.or.jp/english

این خبر را به اشتراک بگذارید